fungerar corsair med asus överhuvudtaget??

Permalänk

ja int vet jag
men memtest 86+ nånting inga errors under 1tim 46min men som vanligt bara 2040mb

jag har nu provat minnena i alla oranga slottar, memtest 2ggr men inga 3gb kommer upp annat än i CPU-Z, everest har jag ej, kanske kan prova leta imorrn efter jobbet.

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Avstängd

Prova att sänka farten till 1333 och kolla om det ger resultat. inte mycket till nytta men det är en "hel" del som har denna problem. Har du provat corsair forum ? Väldigt snabba svar från corsair folk där.

http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-257429_12_0.html

EDIT: Glömde skriva att en del asus brädor har en iriterande ovana att behålla gamla bios värden efter att man har flashat så en ordentligt Clear CMOS är alltid på sin plats.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

jag gissar på att en eller flera av tänderna i andra slotten inte leder/är trasiga

de pinnar som har hand om info , kanske är de pinnar som fungerar , därför kanske cpu-z snappar upp minnet ändå , även fast den bussen inte är 100% hel

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Vad visar everest då?

Edit: Samt aktivitets hanteraren?

2038mb ram visar de satan då är moderkortet kanske pajj i alla fall skit också

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Avstängd

kan nästa till 100% garantera dig att din ena Minnes plats på Moderkortet är paj, efter att ha läst allt i tråden..

Gör en RMA på kortet och förklara problemet!

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk

kolla detta från sissandra och CPU-Z hur kan nåt på moderkortet vara trasigt och ändå rapporterar dessa program så här det är en sak ajg inte fattar

förklara detta för mig

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

du har ingen kompis/annan dator som du kan prova ram-minnena hos?

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

tyvärr har inte det de få jag känner har p4:or så det är lite kört då

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

mina 1gb corsiar xms2 funkade inte i dual på mitt asus. Var tvungen att sälja och köpa två 2gb istället, nu funkar det perfekt.

Permalänk
Hedersmedlem

Har du flashat bios? Devilldoll har ju ett par ggr senare version i sin, och det verkar funka super, så kom igen nu och uppdatera, så vi slipper ditt gnat

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Gå tillbaks med kortet, begär dina pengar och köp ett annat, Jag har varit asus fan i 10 år...Nu har jag haft problem med 3 mobos på 4 månader....Rampage II visade samma symptom som du har bokstavligen ! Rampage II Gene kortet var dött redan när jag fick det ! p5q pro turbo kortet hadde nåt sjukt fel som gjorde att man fick hårdstarta datorn 5 gånger om dan...korupta bios och skit...efter tre kort gick jag över på evga så nu har Jag ett Classified 759 och ett x58 x3sli och ett x58 x3 sli LE ( Grymmt och snyggast !) som väntar på nästa bygge
Byt Jävelskapen även om det blir någr hundra extra att lägga ut..Asus behöver piska sina taiwaneser lite några månader så att dom lär sig bygga mobon igen och koda bios !!

Permalänk

jag har senaste bioset, har provat med XMP o allt annat skit men 2gb står sig jävla skitgrejjer, S775 hade jag aldrig några som helst problem med men X58 verkar ju vara full av fel, i alla fall moderkort från Asus.
funderar på ett Gigabyte extreme men det lär väl vara nå fel på de också med corsair minnen, är corsair minnen överlag krångliga?

mina minnen finns ju i listan över minnen som stöds

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk

jag funderar på att skaffa ny datoruppgradering
men är inte riktigt säker(jag har inte sli och ingen sli brygga) men hade varit fint å använda sig av sli å se hur bra prestanda blir i spel...
den dator jag har nu är i sig
å den jag vill uppgradera till är http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=697943...

jag kommer då använda gtx 250 som huvudkort och 9800gtx+ som physx eller om man kan använda det utan physx eller känns det som att jag kastar bort pengar?

Vill inte skapa en ny tråd bara för detta.

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC