Följ Black Week på SweClockers

BSOD vid installation (acpi.sys problem)

Permalänk
Medlem

BSOD vid installation (acpi.sys problem)

Har problem att installera W7 RC 1.0 på min Shuttle SN27P2/X2 2.6 GHz/7950GT/250 GB - HIGH END.

Testad att installera direkt ifrån XP först men det funkade inte. Laddade hem Upgrade Advisor och körde den och enligt alla konstens regler kan min dator köra W7, surprise...

Nu är det så att jag startade med XP skivan och formaterade och tog bort partitionen och nu finns det inte där. Tänkte, detta måste lösa problemet men icke.... Fortfarande BSOD och samma felkod som pekar på acpi.sys skiten....

Har googlat och flera verkar ha samma problem men ingen har något vettigt svar på något sätt.
Kör jag installationen med XP så funkar det prima men inte med W7... Någon som har några idéer?

Permalänk
Medlem

så, du har installerat Win7 från grund, precis som med XP??
Startat datorn med Win7-skivan, formaterat osv.. sen kommer felkoden?

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |

Permalänk
Medlem

Nej, jag kommer inte ens så långt. Den kör ju "startar windows" och när själva installationsprogramet skall snurra igång det är då jag får det.

Permalänk
Avstängd

Testat bränna en ny skiva?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

Googlade lite, kan vara din DVD-läsare som ställer till det. Testa med en annan...

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem

P1nGviN - det är inte problemet, har installerat på flera datorer innan med samma skiva....

Matte - mm, hittade den tråden också men har tyvärr ingen annan att testa med hemma just nu. Tänkte om det fanns några andra tips än just det...

Permalänk

Du har inget USB att testa installera ifrån?

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem

Får testa det!

Permalänk
Medlem

Re: BSOD vid installation (acpi.sys problem)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dippaz
Har problem att installera W7 RC 1.0 på min Shuttle SN27P2/X2 2.6 GHz/7950GT/250 GB - HIGH END.

Testad att installera direkt ifrån XP först men det funkade inte. Laddade hem Upgrade Advisor och körde den och enligt alla konstens regler kan min dator köra W7, surprise...

Nu är det så att jag startade med XP skivan och formaterade och tog bort partitionen och nu finns det inte där. Tänkte, detta måste lösa problemet men icke.... Fortfarande BSOD och samma felkod som pekar på acpi.sys skiten....

Har googlat och flera verkar ha samma problem men ingen har något vettigt svar på något sätt.
Kör jag installationen med XP så funkar det prima men inte med W7... Någon som har några idéer?

Vad har du för moderkort?
Testat att sätta BIOS i factory default läge?

Visa signatur

Antec 900| Corsair HX620W | Core2 Q6600@3.2 | 6GB RAM | GTX260
Server Tirpitz: E4300 | 4GB RAM | 3.3TB HDD | Server 2008 Ent x64
Server Bismark: 2xQuad | 4GB RAM | 1.5TB HDD | ESX 3.5

Permalänk
Medlem

Och vad får du för blåkärm?

Den är rätt bra att ha för att kunna se vad det är som nyper

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415