Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saturday_sun
Kan väl inte vara så svårt att få tag på en Zelda-kasett till SNES?
http://www.tradera.com/Zelda-A-Link-To-The-Past--auktion_9459...

Vet ju inte vad auktionen kommer sluta på... Men ge det en chans.

När jag menar vettigt pris i det här fallet tänker jag under 200kr. Självklart är spelet värt mer, men inte för mig i min nuvarande situation Därför har jag skjutit upp det till senare.

Permalänk
Hedersmedlem

Ducktales till NES <3

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ramsam
Haha battletods!! Det om något är nostalgi för mig! Som jag har försökt att klara det, det är ju så jäkla knepigt asså (iofs var det väl en 5 - 6 år sen jag försökte sist, men mardrömmarna den där fjärde nivån hemsöker mig fortfarande ibland under somnlösa nätter.

Fjärde nivån, var det den där man åkte på snabba "skootrar"? Fick ett nes med Battletoads när jag fyllde sex eller sju men klarade aldrig skotrarna

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk

Sök på google efter NES online
absolut inte samma sak som o sitta vid TV:n och så men kan va kul och prova ^^

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk

Metroid är bäst

Permalänk
Medlem

Sitter själv på en fin samling.

En av mina personliga favoriter är "Mike Tyson's Punch Out/Punch Out" till NES. Det finns naturligtvis många fler, men det är något särskilt med Punch Out.

Att vänta på motståndarens drag och se hur många "stjärnslag" man kan få ihop.

Keep it up!

Permalänk
Medlem

Ser ingen PS1.
Eller räknas den inte till Retro konsoller än.

Visa signatur

Chassi: CorsAir Obsidian 900D PCU: CorsAir AX 1200i - Moderkort: ASUS ROG Strix Z590-F Gaming WiFi - CPU: Intel Core i9-11900K - Minnen: CorsAir Vengeance RGB Pro 64GB (4x16GB) DDR4 3200MHz - GPU: 2x PowerColor LCS Radeon R9 290x 4gb Skärm: 2x ASUS VG248QE 144hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tokboy
Ser ingen PS1.
Eller räknas den inte till Retro konsoller än.

Jo men som jag skrivit två gånger är jag inget fan av playstation. Nintendo och Sega är mer retro imo

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Zelda Ocarina of Time, orivaliserad 1:a på min personliga speltopp vet inte hur många gånger jag spelat igenom det spelet

Pokemon Stadium känner jag också igen, kompisarna brukade komma över med sina gamboys och så flyttade vi över gubbar till N64 och spelade med dom där tyckte vi var skit kul haha!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Tjenare. Fan avd nya enheter du har då. . . . jämfört med mig. Jag har en riktigt gammal enhet men kommer inte ihåg vad den heter. Jag kan leta på den så kan vi kolla. Du kanske rent utav får den. Ja i alla fall om du hämtar den i Gävle. Jag kan leta lite idag innan jag drar iväg till tjejen.

Edit:
Glömde skriva.
Zelda äger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMBA
Tjenare. Fan avd nya enheter du har då. . . . jämfört med mig. Jag har en riktigt gammal enhet men kommer inte ihåg vad den heter. Jag kan leta på den så kan vi kolla. Du kanske rent utav får den. Ja i alla fall om du hämtar den i Gävle. Jag kan leta lite idag innan jag drar iväg till tjejen.

Edit:
Glömde skriva.
Zelda äger.

Bor i Stockholm tyvärr så Gävle är lite långt bort ^^ Men om det är något najs så kan man ju alltid betala frakten för den Släng gärna iväg ett PM till mig sen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saturday_sun
Kan väl inte vara så svårt att få tag på en Zelda-kasett till SNES?
http://www.tradera.com/Zelda-A-Link-To-The-Past--auktion_9459...

Vet ju inte vad auktionen kommer sluta på... Men ge det en chans.

Det har jag liggandes hemma, brukar faktiskt spela det ibland. dock görs spelet inte bra på en 42" Tv. men helt underbar musik

ps. om ni inte har kollat in angry video game nerd så tycker jag verkligen att ni ska göra det. Han gör recensioner på dåliga spel till de äldre konsolerna så som nes, sega o många andra typer av nostalgiska konsoller. http://www.cinemassacre.com/new/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Perfect Dark men inget GoldenEye? Whut???

Exakt min första tanke!

Visa signatur

Nuvarande: Asus P5GDC-D :: P4 3.0GHz :: Zalman CNPS7700-Cu :: 2 x 512MB DDR :: Radeon x600 PRO :: WD Raptor 74GB ¤ 200GB ¤ 160GB ¤ 160GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Umpata
Töntit

Det är lite intressantare att se på än något galleri där någon lägger upp två bilder på en 4 år gammal fabriksbyggd dator med en P4:a i...

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

Jag har en C64

Visa signatur

Dator 1 | E6600 2.4Ghz@3.0Ghz | Asus p5b Deluxe | Asus 8800GTX | 2 Gig ram dual | 3.7Tb HD|
-:ONLY ASUS:- 3dmark06 11238
Dator 2 | P4 "dual core" 3Ghz | Asus P4P800 | Asus 6800 Ge 256Mb | 1Gig Ram dual |

Permalänk
Medlem

Jag har link the past, ifall du är intresserad.