ACE RAW DEAL 620W, värt att köpa ?

Permalänk
Medlem

ACE RAW DEAL 620W, värt att köpa ?

Tjena!
jag undrar fall ACE RAW DEAL 620W är nått att ha?
Funderar på ett sånt och ett XFX GEFORCE 9600GT 512MB.

Tror ni det kommer funka bra ?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM<3

Permalänk
Medlem

ACE RAW DEAL 620W nej nej och åter nej, bara skräp.
Däremot en coirsair 450w skulle passa bra

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

+1

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk

Har köpt två stycken Ace agg innan och kan bara säga att de är mycket prisvärda. Förstår inte varför folk tycker så dåligt om ace... Men köp Ace raw deal plus istället. Mer anslutnings möjligheter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredrikk72
Har köpt två stycken Ace agg innan och kan bara säga att de är mycket prisvärda. Förstår inte varför folk tycker så dåligt om ace... Men köp Ace raw deal plus istället. Mer anslutnings möjligheter.

Dom duger tills dom havererar sen är du inte lika glad längre...

Prisvärda? Lågt pris = alltid skit och Ace är inget undantag, nätagget är kanske den viktigaste delen i ett datorsystem och skall därför inte snålas på.
En bra riktlinje att följa vad gäller nätagg är finns det inga bra recensioner på nätet = Undvik och allt annat tvärtom.

Syde om du är tvungen att köpa något runt 500kr så slår du på https://www.inet.se/datorkomponenter/naetaggregat/400w-corsai...
+ https://www.inet.se/kampanj/kampanj/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Prisvärda? Lågt pris = alltid skit och Ace är inget undantag, nätagget är kanske den viktigaste delen i ett datorsystem och skall därför inte snålas på.

Kanske lite orättvist att säga så, allt som är billigt är faktiskt inte dåligt.
I det här fallet är det dock så.

Jag har aldrig hört ett gott ord om Ace, så jag skulle valt något annat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av djjokke
Kanske lite orättvist att säga så, allt som är billigt är faktiskt inte dåligt.
I det här fallet är det dock så.

Jag har aldrig hört ett gott ord om Ace, så jag skulle valt något annat.

Jo när det kommer till nätagg så är det så i 99% av fallen, japan kondisarna i dom bästa aggen kostar bara dom mer än ett färdigt ace agg.
Det ända billiga nätagget jag kan rekommendera är FSPs 300-400w som ligger i samma prisklass som Ace.

Permalänk

har kört ace två ggr, första gången den dog drog den med sig processorn andra gången dog bara 5v linan som tur var. så jag har lärt mig att ett bra nätagg är som en bra försäkring till datorn.

jag skulle som ovanstående sa köpa ett corsair vx450=)

Visa signatur

SKÄRM: DELL: U2311H MUS: Logitech G500 TANGENTBORD: Microsoft SideWinder X6 Datorlös för tillfället.

Permalänk
Avstängd

Man sparar INTEviktigaste delen i en system. Som andra sa om en agg dör så oftast tar det med sig en hel del andra saker. Lång historia kort, köp en Corsair, Antec, Enermax lr liknande.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredrikk72
Har köpt två stycken Ace agg innan och kan bara säga att de är mycket prisvärda. Förstår inte varför folk tycker så dåligt om ace... Men köp Ace raw deal plus istället. Mer anslutnings möjligheter.

Prisvärd i nättagens fall=värdelös kvalitet och undermåliga komponenter:)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Problemet är inte att det är dålga kondisar eftersom alla nätagg kan gå sönder utan det som är väldigt dåligt med Ace är just NÄR det smäller så är deras skyddskretsar åt fanders och har läst om riktigt brända agg och där det tar med sig andra delar sen får vi inte glömma rippel som är på tok för hög och skadar komponenterna på sikt.

Permalänk
Medlem

Re: ACE RAW DEAL 620W, värt att köpa ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Syde
Tjena!
jag undrar fall ACE RAW DEAL 620W är nått att ha?
Funderar på ett sånt och ett XFX GEFORCE 9600GT 512MB.

Tror ni det kommer funka bra ?

Hej
Är det Raw Deal eller Raw Delal + du har ?

Oavsett vad folk säger om ACE så är det inte alls så dålig nätaggregat. Jag vet det av egen erfarenhet. Första generation av dessa aggregat var ganska dåliga, men dom nya RowDeal plus är faktiskt ganska bra. Dessa nätaggregat kan naturligtvis inte mätas med dom dyrare som Corsair mf. Men jag tycker ändå att man får ganska mycket för pengarna. Jag själv och massor av kompisar har ACE RawDeal + i våra datorer och vi har aldrig haft några problem. Två stycken kör dessa ihop med i7 processor, funkat klockrent

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlobaM
Hej
Är det Raw Deal eller Raw Delal + du har ?

Oavsett vad folk säger om ACE så är det inte alls så dålig nätaggregat. Jag vet det av egen erfarenhet. Första generation av dessa aggregat var ganska dåliga, men dom nya RowDeal plus är faktiskt ganska bra. Dessa nätaggregat kan naturligtvis inte mätas med dom dyrare som Corsair mf. Men jag tycker ändå att man får ganska mycket för pengarna. Jag själv och massor av kompisar har ACE RawDeal + i våra datorer och vi har aldrig haft några problem. Två stycken kör dessa ihop med i7 processor, funkat klockrent

Stackars dina vänner som sitter med dyra i7 datorer och Ace agg...känns jävligt värt å köpa bästa systemet på marknaden och nu ska jag inte säga det värsta nätagget på marknaden för det finns skit som är värre men dom kostar också 100-200kr men inte långt där ifrån.