Permalänk
Medlem

n120 har ju större tangentbord.. och det tycker jag verkar bra..blir bara sur över de små tangentborden..

Permalänk
Medlem

Samma för mig. Även om jag gillar formfaktorn på en 8'9" så tror jag att jag skulle bli tokig på de små tangenterna. 10" är absolut max för mig, jag tycker det verkar vara en bra avvägning mellan form och funktion. Vikten är faktiskt av större vikt (hahaaa.. ha..? ) för mig än den faktiska storleken, så länge skärmen är på 10" då.

Frågan är hur mycket man märker av 3hg extra. Om det inte är för slitigt så blir det en 1000HE för mig.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teknocide
Samma för mig. Även om jag gillar formfaktorn på en 8'9" så tror jag att jag skulle bli tokig på de små tangenterna. 10" är absolut max för mig, jag tycker det verkar vara en bra avvägning mellan form och funktion. Vikten är faktiskt av större vikt (hahaaa.. ha..? ) för mig än den faktiska storleken, så länge skärmen är på 10" då.

Frågan är hur mycket man märker av 3hg extra. Om det inte är för slitigt så blir det en 1000HE för mig.

Jag jämförde nc10 och 1000HE i butik och ASUSEN hade sjukt nice funktioner så som upplösning som sträckte sig utanför skärmen och kom fram av sig själv genom att föra musen dit. Den hade även massa "hotkeys-knappar" som var lite smarta. Sen så var det grym multitouchplatta + bra "macbookliknande" tangentbord. MEN vad stor den var! Samsung NC10 kändes mycket mindre än Asusen men den hade inte lika häftiga funktioner vad jag såg. Efter jag hade sett storlken på Asusen så blev den tyvärr bortvald och jag är nu mer inne på NC10.

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Förstår dig, den ser ganska klumpig ut med netbookmått mätt. Om den är blockigare än NC10 är det inte bra.. Jag måste pilla på den själv och skaffa en uppfattning tror jag..

Tills vidare, denna ser intressant ut! http://www.youtube.com/watch?v=LfZsUAdtTrM

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teknocide
Förstår dig, den ser ganska klumpig ut med netbookmått mätt. Om den är blockigare än NC10 är det inte bra.. Jag måste pilla på den själv och skaffa en uppfattning tror jag..

Tills vidare, denna ser intressant ut! http://www.youtube.com/watch?v=LfZsUAdtTrM

Orkade inte se hela men den verkar rätt ball. Smart lösning det där med VGA porten. Sen det där med Asusen, jag var helt säker på att jag skulle ta Asusen tills jag såg den i verkligheten

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Så ingen som köpt en N120 än?.
Är sugen på den eller en 1000HE. Pengarna spelar igen roll vill ha den smidigaste...:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wide
Så ingen som köpt en N120 än?.
Är sugen på den eller en 1000HE. Pengarna spelar igen roll vill ha den smidigaste...:)

Har köpt en, har du några frågor kan du PMa.
Annars kommer förhoppningsvis en text efter helgen.

Av dom två skulle jag var N120.
Jag var i samma val själv.
Men det är nog högst personligt, kläm på dom i verkligheten om du får chansen.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster
Har köpt en, har du några frågor kan du PMa.
Annars kommer förhoppningsvis en text efter helgen.

Av dom två skulle jag var N120.
Jag var i samma val själv.
Men det är nog högst personligt, kläm på dom i verkligheten om du får chansen.

Ok, intressant! :).

Ska känna på dem senare i v, hade bestämmt att köpa en N120.
Men en jobbarpolare köpte en 1000He och avrådde från en N120, pga av en massa småsaker.
Känner nog fortfrande som N120 är mer gedigen och har bättre ljud?..

Är det 802.11n standard??, verkar vara olika bud på det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wide
Ok, intressant! :).

Ska känna på dem senare i v, hade bestämmt att köpa en N120.
Men en jobbarpolare köpte en 1000He och avrådde från en N120, pga av en massa småsaker.
Känner nog fortfrande som N120 är mer gedigen och har bättre ljud?..

Är det 802.11n standard??, verkar vara olika bud på det...

Berätta gärna vad dessa småsaker är så jag vet varför jag inte ska köpa en N120.

Tack!

Permalänk
Medlem

bla glossy display. Kan vara svårt att vara ute.

Är det så illa ni som testat?...

Permalänk

Fick min Samsung N120 i fredags från DUstinhome.se.

Är min 1a netbook.

Kan bara säga att jag är väldigt nöjd hittills
Trodde den skulle vara för liten eller för stor, men så blev inte fallet

Tangentbordet är i bra storlek
Uppgraderade minnet direkt till 2Gb.
Skärmen är inte så glossy som de flesta skärmar oftast är.
Intel Atom N280 processor.
Wifi har n-draft vilket ger bra hastigheter på trådlösa nätet om man har en router som stödjer n-draft såklart:)

Finns mycket att läsa på sammynetbook.com

Permalänk

Tycker att den känns väldigt bra byggd.
Trodde på billigare kvalitet på netbooks överlag.
Ljudet är fortfarande en portabel dator så är inget man ska välja dator efter tyvärr.
Jag gillar Glossy skärmar och var en av anledningarna till att valde Samsungen och har inte ångrat mig än, vi lever i ett ganska mörkt land för det mesta dessutom

Verkar vara n-draft som standard har inga som helst problem med hastigheten utan är snarare Routern som sätter begränsarningarna innan datorn där.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk

varför inte vänta på en med Dual core i? Acer ska viss släppa en snart med atom 330 i.

En sak som stör mig är att inte ALLA netbooks har inbyggt 3G kort. Orka med dongle!

Visa signatur

kan lite av varje

Permalänk
Medlem

har n120 själv nu riktigt trevlig burk.. lagomt stort tangentbord.. ljudet är också riktigt bra tycker ja.. känns bra byggd.. har lite problem att få igång det trådlösa med windows 7 rc1, tror det är nån drivrutin då allt annat funkar bra.. och funkar klockrent med window xp.. om ni har några fråger så är de bara å pm:a.

Permalänk
Medlem

Så N120 kommer inte med 3G i sverige?

Permalänk
Medlem

Hej,

Vill bara säga att jag oxå haft problem med att hitta drivrutiner till det trådlösa nätverkskortet Realtek 8192E som funkar under windows 7.

Har dock hittat en lösning på det nu.

Följande Realtek drivrutin för Win XP innehåller även drivrutinen för Vista som jag nu använder på min N120 ihop med Windows 7 RC.

Det fungerar bra.

http://www.samsung.com/se/consumer/detail/support.do?group=co...

Permalänk
Medlem

Funkar den fortfarande bra?. Stämmer batteritiden?. Har precis beställt en!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gauntlet
Hej,

Vill bara säga att jag oxå haft problem med att hitta drivrutiner till det trådlösa nätverkskortet Realtek 8192E som funkar under windows 7.

Har dock hittat en lösning på det nu.

Följande Realtek drivrutin för Win XP innehåller även drivrutinen för Vista som jag nu använder på min N120 ihop med Windows 7 RC.

Det fungerar bra.

http://www.samsung.com/se/consumer/detail/support.do?group=co...

Tackar blir å testa..

Permalänk
Medlem

Vilken fart får ni på näteverkskortet, får bara 54Mbit. Ska det inte gå fortare?.
Kör med denna..

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=67231

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wide
Vilken fart får ni på näteverkskortet, får bara 54Mbit. Ska det inte gå fortare?.
Kör med denna..

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=67231

Tjena Wide. G-standarden är väl bara upp till 54Mbit. Sen så kör D-Link, netgear med något som heter Super-G har jag för mig som ska vara upp till 108Mbit. Då måste man ha Super-G kort i datorn också.

Du får köpa en ny router med N-standard helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Jaja, jag visste att det kunde vara nått sånt..:)

Hur kör ni med batteri sparlägena då?. Märker ingen skillnad på dessa lägen en att skärmen får olika ljustyrkor. Nån mer skillnad är det väll?..:)

Måste ju säga att annars är den ju klockren!

http://www.minhembio.com/Wide/100132#301936

Permalänk

Till er som har en N120: är det samma tangentbordslayout som på NC10 (bild: http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=8940369...), dvs. att pipe-tangenten sitter till höger istället för bredvid vänster Shift?