Problem med ominstallation av XP
Hej alla glada.
Nu är det så att jag har bestämt mig för att installera om Windows på PCn då jag känner att jag vill börja om på noll.
Saken är den att när jag tar och försöker starta installationen så står det att min dator saknar hårddisk och därför inte kan få äran att bära XP.
Av denna anledningen läste jag lite grann på internet och hamnade självklart här ( här hamnar man ju alltid förr eller senare om man vill få vettiga råd) Jag läste därför en tråd om billigga bärbara HP datorer (530 serien tror jag det var) som många utav er har köpt och installerat XP på själva och där hittade jag någon med samma problem.
Saken är bara den att jag inte riktigt hittar den här delen med system configuration och device configuration som man skulle slå av SATA native mode i.
Dessutom står det i tråden att man skall använda sig av att trycka på F10 under bootning men jag kan tyvärr bara välja på F2 eller F12 (då jag har en DELL, sånna fina goa grejer vet du) Så hur gör jag?
Operativsystem som skall installeras och även finns på datorn: Microsoft Windows XP Home edition service pack 2 (det är 3 installerat nu men skivan är för tvåan)
Processor: Intel Pentium 4 3,2 ghz
Processorkylare: ingen aning
Moderkort: N/A
Minne: 3 gb ram vara av två är senare adderade 1 gb 240 pin ddr2 DIMM
Grafikkort: ATI Radeon X850XT platinum edition
Hårddisk: Western digital wdc wd2500jd-75fbb0
Nätaggregat: N/A
Övrig kylning: N/A
Övriga komponenter:en dvd brännare och en dvd spelare Creative Audigy2 ljudkort
Temperaturer: N/A
det är en Dell dimension 8400 om det kan vara till någons nytta.