Permalänk

hårddisk visar fel

hej jag har 3 st hdd:ar och när jag högerklickar på hårddisken står det att jag har använt 49,8 gb fast när jag går in i den [C:] och visar dolda filer sen markerar allt så högerklickar jag så är allt bara 37,8 gb så det fattas typ 13 gb ska det vara så eller är det fel på mina hårddiskar jag kör på windows 7 och det är samma fel på mina 2 andra hårddiskar på D: skiljer det 6 gb och på F: skiljer det 20 Gb

Permalänk
Medlem

Antagligen System återställningen. Går både att stänga av och att ta bort alla återställnings punkter utom den sista om utrymmet på hårddisken är viktigare.

Kommer inte ihåg om virtuellt minne / Page file syns eller inte.

Permalänk

men jag har bara systemåterställning på en disk men jag kom på nyss att jag hade lagt 6 gb styck till virtuell växlingsfil lr nåt men det e över 20 gb skillnad på en hdd tro du det är det som är felet?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ursäkta om jag klagar men kan nån översätta TS båda inlägg ?.

Har fattat att han har 3 hårddiskar och använt är 49,8GB, men för en eller alla diskar?.

Permalänk
Medlem

tcntad:
Bara C: tror jag.
Håller med att hans inlägg är otydliga men orkade inte att klaga.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Nja, ska heller inte klaga så mycket menmen...

Ok då reder vi ut det här:

3 Fysiska(?) diskar.
C:\ Har 48.9 GB använt
Egenskaper för C:\ säger 37.8 GB.

13 GB Fattas.
Kör Windows 7 (version är okänt!!)
D:\ Skiljer det 6 GB
F:\ Skiljer det 20GB

Systemåterställning på 1 (EN) disk.
Kom nyss på att 6 GB styck..vaddå?

Det där var fanimig jobbigt :p..

Rensa med ccleaner och ta bort återställningspunkter för "systemåterställning", minska även storleken eller stäng av (int speciellet rekommenderat).

Permalänk
Medlem

töm papperskorgen också om du inte gjort det, den räknas med i hårddiskegenskaper men räknas väl inte som filstorlek.

Permalänk

Ursäkta för mitt otydliga inlägg men jag löste ett problem jag orkar inte bry mig så mkt mer om dom andra för 20 gb styck då jag har 1300 gb hårddisk:ar

men tack för hjälpen