Permalänk
Medlem

PS3 80bg värde?

Hejsan! vill ha hjälp med att sätta pris på en ps3! Till det följer speler ridge racer, hdmi-kabel. Vad är rimlig pris? Då jag har fått den som present så finns inget kvitto! tänkte lägga upp den på blocket snart! Tack för alla svar!

Permalänk

Typ 2200 eller högst bjudande?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Sitter just nu och letar PS3 själv (min tråd ligger strax under den här). Priserna fluktuerar väldigt mycket, dessutom svårt att säga hur mycket dom exakt säljer för.

Att kunna visa upp kvitto och och eventuell garanti är något jag uppfattat som mycket positivt och något som kan dra upp priset.

Du får ge lite mer info om din konsol för en mer exakt prissättning. Ålder, garanti, HDD är nog de viktigaste detaljerna.

P.s Uppfattar att åtminstone nya konsoler säljer väldigt bra på Tradera, kan gå för upp till 500kr under nypris vilket åtminstone jag tycker är galet D.s

EDIT

Såg nyss att det stod 80gig i rubriken, då är nypriset på din konsoll runt 4000kr. Räkna utifrån det.

Permalänk
Medlem

Fick den i julas! Helt ärligt, kan inte ha spelat mer än 5h på den! Inget som påverkar begpriset...men vill bara påpeka d. Orsaken är att jag är 2 barnsfar vilket är svaret. Inget kvitto tyvärr

Inget märkvärdig med maskinen förutom att den e som ny, 80gb, spelet ridge racer (o ett minispel som jag köpte via ps shopen till buzz (inga buzzers) o en hdmi-kabel (vet ej längden) gissar på 1,5-2m och en del damm från i julas som har legat på den!

Permalänk
Medlem

http://www.tradera.com/Sony-PLAYSTATION-3-80-gb-skadat-yttre-...

Den är förvisso skadad men;
- Kvitto finns
- Rutinerad säljare på Tradera

Har du tillgång till ett konto på Tradera med bra status så skulle jag absolut säga att det är bästa vägen att gå. Annars kanske du har bättre tur med blocket, dock bygger blocket rätt mycket på att du bor i en tätort.

Som sagt, nypris på runt 4000kr så minst 2000kr. Högt räknat kanske 3000kr.

Permalänk
Medlem

tackar för svaret! enda skinnaden mellan maskinera e att jag har hdmi o spel! får se kanske börjar på 3000 o då räknar jag med prut! så kanske 2500 borde vara helt ok pris!

Permalänk
Medlem

Min personliga åsikt är att kvitto betyder mer för priset än ett spel + HDMI kabel gör. Men nu är jag bara negativ, du har ett prisspektrum nu och jag tvivlar skarpt på att slutpriset kommer hamna utanför.

Lycka till med försäljningen!

Permalänk
Medlem

Sålde en 40-gigare med 2 spel för 3200:- häromdagen.

Permalänk
Medlem

men du hade väl kvitto! såldes den via nätet eller?

Permalänk
Medlem

Med rätt köpare är kvitto ingen faktor. Jag sålde den via Blocket, hade runt 10 intressenter. Glöm inte att skriva "inget byte" och "inget prut" så kanske du slipper några snackare.

Permalänk
Medlem

låter ju jättebra! ska lägga ut den senare! hoppas d nappar på 3000 utan massa tjöt! Tack mel

Permalänk
Medlem

sålde maskinen för 3000!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nacud
sålde maskinen för 3000!

Grattis då är du rätt nöjd, va?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

helt klart! Det va typ 3 som ville ha maskinen utan prut, 3 med prut

Permalänk
Medlem

Oj, trodde inte att Ps3:an var så eftertraktad!
Vad ska du göra med pengarna?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem