Bästa hörlurar till spelande, 0-1000?

Permalänk
Avstängd

Bästa hörlurar till spelande, 0-1000?

Bästa headset till spelande är det jag söker, gärna lite olika alternativ i segmentet 0-1000:-. Tacksam för hjälp!

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem

Ett par Sennheiser HD555 och en Zalman MIC 1, headsets brukar oftast vara skräp, hörlurar och en separat mic helt klart.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

Jag kan varmt rekommendera ett par sennheiser pc350, kostar dryga 1000kr men är lätt värda pengarna. Mycket sköna och klart och bra ljud i dom.

Visa signatur

Fractal Design Define R2 | Asus P6T Deluxe OC Palm | I7 920 @ 4 Ghz | Zalman 9900 | Patriot Viper 3x2 GB ddr3 1600 Mhz | Sapphire 4870x2 | Zalman 1000 Watt | WD Raptor 150 GB | WD Black 2x640 GB Raid 0 | Vista Ultimate x64 |
| Samsung T240 | Logitech G15 | Logitech Mx Revolution | Logitech Z5500 | Sennheiser PC350 |

Permalänk
Hedersmedlem

Skullcandy GI och Zalman MIC 1 är fina grejer

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

SteelSeries 5H v2 Headset 749:- på kjell eller SteelSeries Siberia 599:- på kjell

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
Skullcandy GI och Zalman MIC 1 är fina grejer

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KRQKAN
SteelSeries 5H v2 Headset 749:- på kjell eller SteelSeries Siberia 599:- på kjell

Skräp skräp och skräp. Steelseries.. plastigare skit får man leta efter, de borde hålla sig till saker det är bra på, musmattor.
Skullcandy designar groteska hörlurar som låter mediokert.

Sennheiser PC350 har jag inte lyssnat på dock finns det en utmärkt recension här på swec, enligt recensenten ska dock ljudet inte vara det bästa.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Inaktiv

Plantronics GameCom 367 har aldrig ägt ett bättre par lurar

Permalänk
Medlem

Har själv Sennheiser HD555 och en ZM MIC1, bättre än alla headset som finns för de pengarna.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slayzor
Plantronics GameCom 367 har aldrig ägt ett bättre par lurar

Permalänk
Medlem

Sennheiser PC 151 rockar

488 kr på inet.se

Permalänk
Medlem

Sennheiser PC 150

Har haft de sen 2006. Är exakt samma som PC160 förrutom att att sladden är lite smalare på PC150.

Sitter bra (vanesak)
Mycket bra bas och balans.

Är ingen ljudnörd, men är mycket nöjd med byggkvaliten och ljudkvaliten.

Permalänk
Medlem

Funderar på att skaffa ett headset, kanske sennheiser 555 + Zalman mic. Det verkar populärt och bra.

Jag har byggt ihop en dator för ett par månader sen med detta moderkort och inbyggda ljudkort. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=281582

http://www.realtek.com.tw/products/productsView.aspx?Langid=1...

Tror ni det duger med det. Låter rätt bra, 7.1 surround HD mm...Om det knappt är hörbar skillnad så, ja är inte så jätte noga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR
Skräp skräp och skräp. Steelseries.. plastigare skit får man leta efter, de borde hålla sig till saker det är bra på, musmattor.
Skullcandy designar groteska hörlurar som låter mediokert.

Sennheiser PC350 har jag inte lyssnat på dock finns det en utmärkt recension här på swec, enligt recensenten ska dock ljudet inte vara det bästa.

tkr då mina GI slår siberia på käften för det är bra mkt renare ljud och bättre bas iaf

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Von_OttO
tkr då mina GI slår siberia på käften för det är bra mkt renare ljud och bättre bas iaf

Efter jag köpt mina HD555 så kan ja inte lyssna med mina gamla GI.

De låter instängt och allmänt dåligt :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kniffarn_
Efter jag köpt mina HD555 så kan ja inte lyssna med mina gamla GI.

De låter instängt och allmänt dåligt :S

inte så konstigt när dom har nästan dubbla priset heller

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Avstängd

Du ska ju inte ta Sennheiser 555 för speländamål i alla fall.
Det är ju anpassade för film.

Trådskaparen ville ha gamer lurar. Så 555 går ju bort direkt.
Då är det kristallklart ljud att föredra och det går inte att få till ett bättre pris än hos Creative Aurvana Live.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
Du ska ju inte ta Sennheiser 555 för speländamål i alla fall.
Det är ju anpassade för film.

Trådskaparen ville ha gamer lurar. Så 555 går ju bort direkt.
Då är det kristallklart ljud att föredra och det går inte att få till ett bättre pris än hos Creative Aurvana Live.

Bara en liten rolig fråga.
vad gör HD555 till en dåliga spel lurar?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=420871

Razers första lurar tkr jag e dom lätt bästa som gjorts. jag förhandsboka dom när dom kom och har haft dom sedan dess, de är i drygt 2½år. och inget headset skulle kunna ersätta dom enligt mig. basen är rena drömmen.

Visa signatur

https://hackernet.se - Wiki med inriktning open source och nätverk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kniffarn_
Bara en liten rolig fråga.
vad gör HD555 till en dåliga spel lurar?

Hörlurarna är öppna och läcker därför ut väldigt mycket ljud. Med andra ord går det inte att sitta på natten och spela utan att väcka någon i närheten specifikt i samma rum som du sitter.
Såvida du inte har ett separat rum enbart för datorn, då funkar dessa lurar perfekt.

Permalänk
Medlem

Ofta man sitter och spelar när någon ligger och sover i samma rum?
Att HD555 är anpassade för film och därför funkar till endast film stämmer inte. Att dem är bra på film stämmer däremot, men dem funkar även bra till musik och spel.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sparc0
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=420871

Razers första lurar tkr jag e dom lätt bästa som gjorts. jag förhandsboka dom när dom kom och har haft dom sedan dess, de är i drygt 2½år. och inget headset skulle kunna ersätta dom enligt mig. basen är rena drömmen.

Då måste du haft en jäääkla tur!!!! köpte mina på maxfps.se.....tur som bara den att dom har riktigt bra kundtjänst.....fick totalt gå igenom 4 HS innan razer skickade ett par från singapore tror jag det var......samma skit all 5.....visst grymt ljud när dom fungerade.....men kvaliteten var rent skräp....fick tillslut ett par pc166 och då vart man nöjd och glad

Visa signatur

ANTEC 1200 v3, ASUS CROSSHAIR ,AMD 975 @ 4,4GHz,SCYTHE NINJA III,ASUS HD 6990 4GB @ 1000-5000MHz,CORSAIR VENGEANCE 16GB @ 1600MHz,INTEL 320 80GB,1TB+500GB HD,ACE EDGE3200,TRITTON PC510,G19,27",WIn7x64
"Man kommer längre med ett vänligt ord och en laddad pistol, än bara med ett vänligt ord"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kniffarn_
Bara en liten rolig fråga.
vad gör HD555 till en dåliga spel lurar?

Men skämtar du eller?

Det är ju öppna lurar skapade för filmupplevelse. De levererar maffigt omp i filmer. (med hörlursförstärkare)
Slutna heltänkande lurar i bra kvalitet är ju betydligt bättre för spel. Eftersom de stänger ute omkringliggande ljud så hörs detaljer finare.
T.e.x ska man lätt kunna avgöra avstånd och riktning från ljudet av fotsteg.

Bra lurar men fel ändamål.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
Men skämtar du eller?

Det är ju öppna lurar skapade för filmupplevelse. De levererar maffigt omp i filmer. (med hörlursförstärkare)
Slutna heltänkande lurar i bra kvalitet är ju betydligt bättre för spel. Eftersom de stänger ute omkringliggande ljud så hörs detaljer finare.
T.e.x ska man lätt kunna avgöra avstånd och riktning från ljudet av fotsteg.

Bra lurar men fel ändamål.

Sen när gör man hörlurar till film? Jag skulle säga att de är utvecklade för musik. Det fungerar utmärkt med öppna lurar till spel utom då på t.ex. Lan/Internet café, att man skulle höra detaljer bättre i ett par slutna lurar låter väldigt taget ur luften..

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
Men skämtar du eller?

Det är ju öppna lurar skapade för filmupplevelse. De levererar maffigt omp i filmer. (med hörlursförstärkare)
Slutna heltänkande lurar i bra kvalitet är ju betydligt bättre för spel. Eftersom de stänger ute omkringliggande ljud så hörs detaljer finare.
T.e.x ska man lätt kunna avgöra avstånd och riktning från ljudet av fotsteg.

Bra lurar men fel ändamål.

Du har aldrig haft ett par HD555 på dig va? Fan heller att de läcker in ljud, har då aldrig varit med om tätare öppna lurar. Dock läcker de ut förfärligt mycket ljud.

Jag rekommenderar lätt HD555.

Permalänk
Medlem

behöver jag köpa ett extra ljudkort bara för HD555?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kimpen
behöver jag köpa ett extra ljudkort bara för HD555?

Jag hade mitt interna till mitt Gigabyte-moderkort och det ska vara helt okej, dock är mitt X-fi betydligt bättre och ja, jag märkte skillnad i ljud. Smaksak, men för 300 kan du troligen få tag på ett begagnat X-fi, lätt värt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N@IK[oLDY]
Då måste du haft en jäääkla tur!!!! köpte mina på maxfps.se.....tur som bara den att dom har riktigt bra kundtjänst.....fick totalt gå igenom 4 HS innan razer skickade ett par från singapore tror jag det var......samma skit all 5.....visst grymt ljud när dom fungerade.....men kvaliteten var rent skräp....fick tillslut ett par pc166 och då vart man nöjd och glad

de beror helt på hur du hanterar dom:) jag e inte för snäll mot mina, har haft dom ner tryckta i väskor till lan. och dom har alltid funkar för mig:) har tvingat på 3st polare att köpa dom nu också när dom rear ut dom på komplett.

Visa signatur

https://hackernet.se - Wiki med inriktning open source och nätverk.

Permalänk

Jaaa jag var hur snäll som helst med mina.....hmmmmm

Visa signatur

ANTEC 1200 v3, ASUS CROSSHAIR ,AMD 975 @ 4,4GHz,SCYTHE NINJA III,ASUS HD 6990 4GB @ 1000-5000MHz,CORSAIR VENGEANCE 16GB @ 1600MHz,INTEL 320 80GB,1TB+500GB HD,ACE EDGE3200,TRITTON PC510,G19,27",WIn7x64
"Man kommer längre med ett vänligt ord och en laddad pistol, än bara med ett vänligt ord"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
Men skämtar du eller?

Det är ju öppna lurar skapade för filmupplevelse. De levererar maffigt omp i filmer. (med hörlursförstärkare)
Slutna heltänkande lurar i bra kvalitet är ju betydligt bättre för spel. Eftersom de stänger ute omkringliggande ljud så hörs detaljer finare.
T.e.x ska man lätt kunna avgöra avstånd och riktning från ljudet av fotsteg.

Bra lurar men fel ändamål.

Fel. Öppna lurar är i regel bättre på att återge 3d-ljud. "Maffigt omp" är däremot något som slutna lurar är bättre på.

Jag har länge ägt ett par HD555 och jag använder dem tillsammans med en rätt så bra DAC/hörlursförstärkare. Jag tycker att de är lite för tråkiga och tillbakadragna. Inget jag skulle rekommendera för någon som är van vid slutna lurar. Funkar utmärkt till spel men om man tänker använda den där det finns mycket omgivande ljud är de inte heller att rekommendera. Läcker dessutom väldigt mycket ljud.