Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ton
Var det något speciellt med frun och starcraft som man bör veta om:P?

Kan vara bra att veta när det blir dags för mig

(Undrar då Fru var med stort F)

Haha nja var väll inget speciellt med det, ville mer poängtera att man kan längta fast man har fru och barn, tolkade som föregående talande inte trodde det

Den stora "F" bokstaven är tyvärr ett mysterium...

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Det var ju riktigt illa det med rösten. Blev rätt besviken nu då Kerrigans röst var ju något så otroligt trevligt i Ettan, speciellt efter hon blev "omvandlad".

Får hoppas det var någon bra anledning som att hon ville ha någon ofantlig summa pengar för det eller så.
Om dom bytade bara för att få en mer poppis(känt namn) skådis så kan Blizzard brinna i helvetet. Sånt hollywood grejs får dom inte börja med...

Tricia Helfer kommer bli perfekt som Kerrigan. Om du har någon aning alls om rollen hon spelar i BSG så förstår du. Sen så fattar ni väl att Blizzard helst skulle haft kvar alla gamla röst skådespelare och frågar dom först.

Iaf, efter att jag kollade igenom hela Blizzcon med mest fokus på StarCraft 2 och nya Battle.net så är jag mer hypad än nånsin, trodde inte det var möjligt.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Tricia Helfer kommer bli perfekt som Kerrigan. Om du har någon aning alls om rollen hon spelar i BSG så förstår du. Sen så fattar ni väl att Blizzard helst skulle haft kvar alla gamla röst skådespelare och frågar dom först.

Helt fel. Blizzard har uttryckligen sagt att de inte vill ha Glynnis Campell trots att hon gärna ställer upp. Så nej, det fattar vi inte alls. Källa nästa gång, tack! http://starcraft.incgamers.com/blog/comments/glynnis-wont-ret...

Är detta första gången blizzard kör med mainstreamskådespelare? Trist som fan. Oavsett om Tricia Helfer blir en alldeles ypperlig Kerrigan så är det ett slag under bältet när man säljer ut sig till att få kända namn istället för att behålla originalrösten.

Själv ser jag det som ytterligare ett steg mot blizzards övergång till den mörka sidan.

Merge med activision och en lead designer för SC2 direktimporterad från EA.
Betala för custommaps - Snacka om att ta död på hela alla-delar-med-sig-mentaliteten från blizzards tidigare mapmod-community. Inget Lan-support - Tror de verkligen att de hämmar piratverksamheten genom att spotta sina kunder i ansiktet? Har de gått på kurs hos RIAA?

30 euro för en internet-stream? Tillåt mig hånskratta.
Expansion efter expansion. En gång i tiden hade blizzardspel bara en expansion.
Och nu, hollywood b-skådisar. Mycket ska man behöva stå ut med. Det skulle aldrig ha hänt med blizzard innan activision.

I mina ögon har blizzard sålt sin själ och gått från "spel för våra fans" till "spel för pengar" och gör allt bara för största möjliga vinstmarginal.

Men men, nu kommer jag väl stå där i kön när sc2 släpps iallfall. Kommersialismens offer, det är vad vi är. T_T

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Helt fel. Blizzard har uttryckligen sagt att de inte vill ha Glynnis Campell trots att hon gärna ställer upp. Så nej, det fattar vi inte alls. Källa nästa gång, tack! http://starcraft.incgamers.com/blog/comments/glynnis-wont-ret...

1. Din källa är inte mycket bättre, står att Clotworthy inte blivit tillfrågad om att få göra Jim Raynor men han var med på panelen på blizzcon som Jim Raynor och kommer garanterat göra den rollen.

Hade Glynnis fortfarande kunnat utföra ett bra jobb som Kerrigan så hade hon med högsta sannolikhet fått göra det.

2. Mergen med Activision har inte ändrat deras sätt att skapa spel. Blizzard har inte sålt sin själv till djävulen. Dom tar fortfarande den tid det tar för att släppa världens bästa spel.

3. Blizzcon kostar pengar det är ingen välgörenhet, 30 euro är inte helt ovanligt vad man får betala för pay-per-views av annat slag. Och det var enligt mig som faktiskt såg den helt värt det.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

1. Ah, ber om ursäkt, fel länk. http://kotaku.com/5160128/kerrigan-loses-her-voice-in-starcra... (edit)
Gick vidare härifrån, men originalartikeln tycks vara nedtagen, men citated finns kvar, som jag utgår från är riktigt.

2. Du TROR att mergen med activision inte ändrat deras sätt att skapa spel för att deras PR-avdelning säger det? Inte fasen går de ut med att hävda annat. Visst, vi kan omöjligt veta säkert, men jag är övertygad om att det nu finns högre krav på blizzard att tjäna pengar än tidigare.

3. När de utannonserade SC2 på blizzcon 2008(?) i korea fanns det gott om streams. som var gratis och fungerade alldeles utmärkt. Jag minns inte säkert men gissar på att de lät speltidningar som IGN och gamespot sända. Men det är klart att 30 euro per tittare smakar bättre.

Permalänk
Medlem

Varför är det så jobbigt att betala för sig?

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
Varför är det så jobbigt att betala för sig?

Fyfan vilken idiot du är.

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
1. Ah, ber om ursäkt, fel länk. http://kotaku.com/5344368/tricia-helfer-is-starcraft-iis-kerr...
Gick vidare härifrån, men originalartikeln tycks vara nedtagen, men citated finns kvar, som jag utgår från är riktigt.

2. Du TROR att mergen med activision inte ändrat deras sätt att skapa spel för att deras PR-avdelning säger det? Inte fasen går de ut med att hävda annat. Visst, vi kan omöjligt veta säkert, men jag är övertygad om att det nu finns högre krav på blizzard att tjäna pengar än tidigare.

3. När de utannonserade SC2 på blizzcon 2008(?) i korea fanns det gott om streams. som var gratis och fungerade alldeles utmärkt. Jag minns inte säkert men gissar på att de lät speltidningar som IGN och gamespot sända. Men det är klart att 30 euro per tittare smakar bättre.

1. Den artikeln bevisar bara att Glynnis hade sin chans, men att hon misslyckades att leverera. Ingenting annat. Om du tänker på http://kotaku.com/5335537/is-this-the-new-voice-of-starcraft-... så att säga.

2. Vi har inte sett något bevis att kvalitén har försämrats sedan dom gick ihop med Activision, att du är 'övertygad' om motsatsen håller inte. När StarCraft 2 släpps så får vi se med säkerhet, och jag tror ingen kommer att bli besviken.

3. Vi måste tänka på helt olika streams, för jag kollade faktiskt på WWI 2007 där StarCraft 2 annonserades. Som förövrigt inte var Blizzcon och den var gratis, visst, men man hade tur om det inte laggade sönder den var knappt värd att se. Den var inte i närheten av kvalitén som DirecTV's PPV höll.

Blizzcon 2008 som däremot var gratis och levererade Diablo 3 var ännu värre, ~3/4 utav tiden spenderades på att buffra streamen.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VIGGE_BOSSEN
Fyfan vilken idiot du är.

Utveckla gärna

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Jag delar inte åsikten eftersom jag inte satt mig in i konversationen men här är en utveckling :)!
*saxat från wiki*
Idiot (gr. idiotes, av idios, "egen"), ursprungligen en enskild man eller kvinna i motsats till en offentlig, sedermera någon ur hopen, en okunnig, obildad person), föråldrat uttryck för en, som är oförmögen att begripa eller lära något; fåne, sinnesslö individ. - Idiotisk, fånig, sinnesslö, förståndssvag; ärkedum.

Permalänk
Medlem

Turneringarna var gratis i alla fall.

Men viss är det snålt av dem att ta betalt för panelerna som kan ses som reklam. Dessutom så var den P2P styrd så de kan inte kosta allt för mycket att sända den heller och Blizzard kan inte ha några större problem med stålar.

Permalänk
Avstängd

Ärkedum är den bästa definitionen:P

Om ämnet så tror jag iofs att Blizzards byte till Tricia Helfer bara har att göra med hennes kändisskap. Detta betyder inte att hon är en dålig röstskådespelare men jag har svårt att tro att hon är bättre än etablerade röstskådisar som Glynnis eller Karen som båda uppenbarligen har varit påtänkta alternativ. Glynnis har ju också fördelen att vara "canon" så Tricia måste alltså ha en otroligt mycket bättre röst för att få rollen enbart pga. sina skills som röstskådis.

PS. Jag har i övrigt sett alla säsonger av BSG och gillar Tricia som skådis.

En riktigt lömsk tanke som smög sig in i bakhuvudet är att man kanske planerar med betoning på planerar att göra en Starcraft film. Om så är fallet så faller en del bitar på plats.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2infinity
Jag delar inte åsikten eftersom jag inte satt mig in i konversationen men här är en utveckling :)!
*saxat från wiki*
Idiot (gr. idiotes, av idios, "egen"), ursprungligen en enskild man eller kvinna i motsats till en offentlig, sedermera någon ur hopen, en okunnig, obildad person), föråldrat uttryck för en, som är oförmögen att begripa eller lära något; fåne, sinnesslö individ. - Idiotisk, fånig, sinnesslö, förståndssvag; ärkedum.

Om folk väljer att tycka att jag är en "Sinnesslö individ, fånig, obildad, okunnig, etc" för att jag inte tycker det är fel att företag (Blizzard) väljer att ta betalt för olika tjänster väljer jag att lämna till tyckarna.

Visst vore det inte dumt om allt vore gratis. Men nu är det så att Blizzard inte håller på med välgörenhet utan är faktist ett företag som har intressen i att gå med vinst.
Jag personligen gillar det Blizzard håller på med och jag har spenderat orkäneliga timmar med deras produkter så därför ser jag det inte som någon "bestraffning" eller "dåligt" eller vad man nu vill kalla för när man väljer att betala för deras tjänster/produkter.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Inte sagt att det är jobbigt att betala för sig. Kan mycket väl vara värt det. Det är upp till var och en?

Det är förändringen i mentalitet som jag vänder mig mot. Även om b.net-communityn ofta varit ful i mun, så är de mapmoddar-comunities som finns för blizzards spel helt otroliga. Folk ställer upp med modeller, texturer, voice acting, scripts och hela rubbet. Alla bidrar. Resultaten kanske inte alltid lysande, men alla bidrar.

Nu skall skaparna kunna sälja sina kartor. Få en liten slant. Låter inte helt fel. Givetvis går en del av kakan till blizzard. Helt naturligt, det finns ju mängder av möjligheter. MEN! Vem vill bidra till något för att någon annan skall kunna tjäna pengar på det. DÄR tycker jag problemet finns.

Starcraft Marketplace för custommaps låter som ett perfekt ställe för små teams av kreatörer att göra sig kända och tjäna några kronor. Kanske leder det till och med till bättre kvalité. Men nästa gång någon frågar efter hjälp med ett script. Kommer han ombedjas betala för att få hjälp eller får han fingret direkt?

Min poäng är bara att om man värnar man om sina fans så måste man inte göra så allt kostar pengar. Man måste inte bygga om modeller som fungerar, som är gratis. Dagens communities kostar inte blizzard en krona. Allt måste inte kosta pengar. Men här ser man möjligheten att casha in ala activision... Let the community burn!

Vi kan främja våra fans, tillåta LAN-games--- men vänta nu, det finns ju pirater bland de som spelar våra spel? Pirater som kunder, LET EM BURN! Tror blizzard verkligen inte att deras bnet-features väger tillräckligt tungt för fans att köpa spelen ändå? Det är ju blizzard vi talar om. Inte då. BURN BURN BURN!

Jag tycker alla dessa grejer är mest småsaker, och kommer som sagt att köpa spelet ändå. Men varje gång man tar ett steg åt fel håll, tar man kol på sin image av ett blizzard som bryr sig. Mentaliteten brinner. BURN, BABY, BURN!

Och för mig fungerade streamingen bra, både då de annonserade SC2 och D3, men minnet är väl inte så skarpt om då jag inte klarar hålla isär år eller arrangemang. De inledde iallafall D3-arrangemanget med att spela gamla tristam-themet live. Mysigt värre.

Permalänk
Medlem

Jag syftade på streamingen i mitt inlägg.

Håller med dig om att det är fel att ta betalt för modd-comunityt. Kan absolut inget annat än hålla med dig på den punkten.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
1. Den artikeln bevisar bara att Glynnis hade sin chans, men att hon misslyckades att leverera. Ingenting annat. Om du tänker på http://kotaku.com/5335537/is-this-the-new-voice-of-starcraft-... så att säga.

2. Vi har inte sett något bevis att kvalitén har försämrats sedan dom gick ihop med Activision, att du är 'övertygad' om motsatsen håller inte. När StarCraft 2 släpps så får vi se med säkerhet, och jag tror ingen kommer att bli besviken.

3. Vi måste tänka på helt olika streams, för jag kollade faktiskt på WWI 2007 där StarCraft 2 annonserades. Som förövrigt inte var Blizzcon och den var gratis, visst, men man hade tur om det inte laggade sönder den var knappt värd att se. Den var inte i närheten av kvalitén som DirecTV's PPV höll.

Blizzcon 2008 som däremot var gratis och levererade Diablo 3 var ännu värre, ~3/4 utav tiden spenderades på att buffra streamen.

1. Enda kända fakta är att blizzard inte vill ha med henne. Resten är spekulationer. Min är de hellre har ett känt namn. Din är att hon inte leverade. Tänk då på att de ändå använde hennes röst i trailern och i Starcraft.

2. Det är ingen säkerhet när SC2 släpps heller, då det skulle kunnat bli bättre utan activision.

Mer spekulationer: Jag ser fram emot ett premium-medlemskap på b.net. Vad tror du det kommer kosta i månaden?

edit: Du kan ha rätt om streamingen. Men jag tycker ändå det var hutlöst dyrt. Om PPV brukar kosta så mycket är det också hutlöst dyrt. Men det är väl upp till var och en vad man tycker det är värt.

Permalänk
Entusiast

Premium maps är ett privilegium inte en nödvändighet. Om det finns de som vill göra en tower defence map så bra att de förtjänar pengar sure, men jag kan ändå välja att lira en som är gratis.

Battle.net är fortfarande gratis hur du än vrider och vänder på det.

Varför tror du att de hellre vill ha ett känt namn? Det är blizzard, dom vill ha en bra röst. Annars hade vi väl sett en jävla massa kändisar som raynor, mengsk osv osv. Men nu är det helt vanliga röst skådespelare eller hur?

Angående att det hade kunnat vara bättre utan activision, vi kan spekulera i all evighet, men om spelet är hur bra som helst ändå så kommer ingen bry sig.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Premium maps är ett privilegium inte en nödvändighet. Om det finns de som vill göra en tower defence map så bra att de förtjänar pengar sure, men jag kan ändå välja att lira en som är gratis.

Battle.net är fortfarande gratis hur du än vrider och vänder på det.

Varför tror du att de hellre vill ha ett känt namn? Det är blizzard, dom vill ha en bra röst. Annars hade vi väl sett en jävla massa kändisar som raynor, mengsk osv osv. Men nu är det helt vanliga röst skådespelare eller hur?

Angående att det hade kunnat vara bättre utan activision, vi kan spekulera i all evighet, men om spelet är hur bra som helst ändå så kommer ingen bry sig.

Jag tror inte stjärnor som vill medverka i SC2 växer på träd. Framförallt inte stjärnor med någorlunda skills som röstskådisar (ja Tricia har faktiskt erfarenhet inom branschen).

Dessutom så lär kändisar kosta och Kerrigan är troligen den bästa PR-karaktären då hon är synonym med SC och enda kvinnan. Genom att bara byta ut Kerrigan så kan de dessutom använda samma resonemang som du använde samtidigt som de glider på stjärnstatus.

Permalänk
Entusiast

Äh löjligt, jävla konspirations teorier. Glynnis hade sin chans men sumpade den. Blizzard behöver då fan ingen halv-kändis för att sälja sina spel.

Orkar inte diskutera saken vidare.

Blizzard har aldrig gjort någonting för att man ska börja tveka på deras val och kvalitén på deras spel.

Återkom gärna när SC2 släpps och floppar. Innan dess så har Blizzard mitt fulla förtroende.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Äh löjligt, jävla konspirations teorier. Glynnis hade sin chans men sumpade den. Blizzard behöver då fan ingen halv-kändis för att sälja sina spel.

Orkar inte diskutera saken vidare.

Blizzard har aldrig gjort någonting för att man ska börja tveka på deras val och kvalitén på deras spel.

Återkom gärna när SC2 släpps och floppar. Innan dess så har Blizzard mitt fulla förtroende.

Kul att du läser inläggen tillräckligt noga för att förstå vad man säger:P Läs om, läs rätt.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ton
Kul att du läser inläggen tillräckligt noga för att förstå vad man säger:P Läs om, läs rätt.

Svarade inte enbart på vad du skrev, tycker hela denna Kerrigan debatten är löjlig.

Så som jag ser det så är Blizzard nog bra mycket mer insatt i varför än vad ni är, och med tanke på deras historia så litar jag bra mycket mer på deras omdöme än erat.

Punkt slut.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Svarade inte enbart på vad du skrev, tycker hela denna Kerrigan debatten är löjlig.

Så som jag ser det så är Blizzard nog bra mycket mer insatt i varför än vad ni är, och med tanke på deras historia så litar jag bra mycket mer på deras omdöme än erat.

Punkt slut.

Något ska man ju diskutera:P Det är inte direkt så jag tar debatten på dödligt allvar så jag drar mig ur innan någon tar illa upp.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bartil
En preview (i stort sett intetsägande):

http://www.pcgamer.se/artiklar/20090927/starcraft-ii-wings-of...

Underbar artikel, blev riktigt rikigt sugen på spelet, igen....

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Starcraft 2 Battle Report 4

Lite notiser

1. Siege tanks is used for the first time and we see how important the high ground really is in StarCraft II
2. Psi storm in action for the first time.
3. Dropships in action and use of high ground.
4. Nuclear warfare in its full glory.
5. Reapers and stimpacks used in full effect.
5. Hellions are used to full advantage for the first time.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

ser fram emot SC2 faktiskt.

Finns ett fåtal spel som jag gillar "singelplay/offline" och SC är ett av dom största, ska blir spännande med 2an

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Release Q2 2010 och beta i år, säger FZ:
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=35334

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk

"Beta pushed to 2010, release expected at Q2"
http://www.sc2armory.com/forums/topic/10755

Gissar på att det släpps Jul 2010.

Permalänk
Medlem

Fan va jag vill spela det, ser riktigt roligt ut!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Gameplay spelar Starcraft 2 - del 1
Gameplay spelar Starcraft 2 - del 2: Terran
Gameplay spelar Starcraft 2 - del 3: Zerg
Gameplay spelar Starcraft 2 - del 4: Protoss

<3 Gameplay. Inga nya spelsekvenser kanske men Victor ger oss en god genomgång av raserna och lite vad som ändrats från originalet vad gäller enheter.
Detta lades upp för fyra dagar sedan så Victors kvalificerade gissning på släpp sommaren 2010 är ren proffsighet.