Permalänk

Tävling mot Techsweden?

Hallå, det har kommit upp diskussioner kring en tävling mot Techswedens hwbot lag. De är lite sura för att vi snodde förstaplatsen, nu är det ju ett gyllene tillfälle att bevisa att vi är det ledande laget.

Jag har inga klara regler eller liknande men jag kände att det skulle vara bra om folk kunde skriva om de tänker tävla. Antagligen kommer tävlingen gå ut på att få så många hwbot poäng som möjligt under till exempel en månad eller liknande. Om det ska bli en tävling måste de som sagt att de ska delta verkligen bidra och inte dra sig ur, annars kommer vi få smisk. Om bara tillräckligt många deltar kommer det inte krävas enorma poäng från varje person.

Jag säger redan nu att jag antagligen inte hinner delta, har på tok för mycket att göra. Kan kanske skrapa ihop 5-10 poäng, kan dock låna ut min utrustning för ln2/torr is om någon bor nära och lämnar en deposition.

Här är tråden på TS: http://www.techsweden.org/forum/viewtopic.php?f=11&t=221509&p...

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

hur funkar det där hwbot, måste man slå rekord i nånting för att få poäng eller räcker det med ett högt resultat i nånting?

jag är gärna med o plågar min hårdvara för att swec laget ska vinna

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk

Du behöver inte slå några rekord, kolla den korta guiden som finns klistrad högst upp i denna forumsdel.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)

Permalänk
Medlem

i will..

återkommer med resultat senare i hwbot tråden ifall du är intresserad:)

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

jag kanske kan delta... Skulle det bli av så skulle jag nog köra på:)

Permalänk
Avstängd

Jag lånar gärna en pot av någon för att skrapa ihopp några poäng

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk

Okey, det finns lite intresse då.

Ett tips är att spara era poäng, maxar ni ut hårdvaran nu har ni inga nya poäng att tillföra när det gäller.

Vi kommer dock behöva många fler som ställer upp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lättast att få poäng är ju om man har tillgång till lite udda hårdvara.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Jag är på! Har nog ca 10 poäng som jag kan skrapa ihop.

Mvh

Permalänk

intresse finns men vet inte om tiden finns.

Visa signatur

håll klafen jag är dyslektiker
- egva 780i sli - q6600 + TRUE @ 3,5GHZ(Max 4.4GHZ med SS) - 2x8800gt SLI - OCZ SLI PC6400 4096MB - Fractal Design Newton 650W - Lian LI PC-A05B -
HP 2020 tablet pc

Permalänk
Medlem

klart man ställer upp fast vet ifan om om man kan ta många poäng till...det kräver ju lite ny hårdvara

Visa signatur

Intel I7 8700k |Asus Z370-Prime A | Ballistix Elite | GTX 1080 |Samsung SSD | HX1000 |
980x
531 920
"If it aint broke.....Fix it untill it is"

Permalänk

Vi kommer behöva alla poäng vi kan få. Även om TS är ett mindre forum så finns det ett gäng väldigt bra överklockare där som inte tvekar när det gäller att frysa ner nya komponenter med ln2. Jag ska se om jag kan samla in grafikkort från kompisar och köra en 3dmark helg efter tentorna.

Ni som bor i Göteborg kan som sagt få låna min EVO 2.2 för deposition, skicka PM om det är intressant. Finns det flera här som kan tänka sig att låna ut "laglig" (Inga dubbla poäng med cpuer eller grafikkort) hårdvara så får ni gärna skriva här.

Edit: Kan troligen också fixa vmod till folk som behöver, det är dock ett stort kanske kring det. Även detta kan diskuteras via PM.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om tävligen fortfarande är igång i slutet av oktober/början av november när jag får min vattenkylning kan jag nog skrapa ihop lite nya poäng.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Avstängd

kanske dags och klocka med min SS kylning som jag har inte har haft ork att pröva på än då

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870

Permalänk

Vi får se hur det blir. Ska prata vidare med Andreas D och Razz. Om tävlingen inte blir av nu kommer vi nog dra igång den senare. December kanske? Då har ju alla tillgång till kall luft.

Visa signatur

Permalänk

.., vänta gärna ett tag tills det stabiliserat sig på HW fronten lite..:-)

Permalänk

Det blir nog så. Kan ju vara kul om alla har fått tag i sina 58XX kort och i9or innan vi drar igång.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hm, jag tror nog att jag kan bidra med en poäng eller två om denna tävling blir av.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

kan bidra med någon poäng med tror jag... kan köra med I5an då, kanske med något gammalt grafikkort med... borde nog vara värt några poäng.

Permalänk
Medlem

tyvärr är mina 9800gtx+ar helt invalida och vägrar skala med högre klock och spänning, annars hade jag lätt kunnat köra tills gpuerna glöder...

Visa signatur

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag kan ju försöka bidra med lite poäng, kan dock bli svårt då jag har såpass vanlig hårdvara och bara lite vatten att kyla processorn med.

3dkorten har jag ingen chans med då de av någon underlig anledning inte vill skala bra i SLI på mer än 666Mhz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av huttala
Jag kan ju försöka bidra med lite poäng, kan dock bli svårt då jag har såpass vanlig hårdvara och bara lite vatten att kyla processorn med.

3dkorten har jag ingen chans med då de av någon underlig anledning inte vill skala bra i SLI på mer än 666Mhz.

It's a magic number .... Hmm ..

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av huttala

grattis.. vi har samma problem.. lol!

mina skalar inte över 780mhz typ, oavsett vad jag fucking gör! blir snarare sämre resultat i alla benchmarks och spel med ökad frekvens. o då har jag även provat en voltmodd på dom.. längtar efter gt300.. eller kanske 5870x2..

Visa signatur

Permalänk

Kanske kan vara med, men inte den här månad (okt). Har några celeron s370 som har inte pressats än och ett par grafikkort.

Usch. Känner mig lite dålig av att lämna TS-teamet sådär.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommie_l
grattis.. vi har samma problem.. lol!

mina skalar inte över 780mhz typ, oavsett vad jag fucking gör! blir snarare sämre resultat i alla benchmarks och spel med ökad frekvens. o då har jag även provat en voltmodd på dom.. längtar efter gt300.. eller kanske 5870x2..

Jag har voltmoddat mina med, hjälpte inte ett piss!
Kör jag med ett kort så går det utmärkt att clocka dock, men det är ju bara meningslöst.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Kom på att ja kan slänga in ett 8400GS i min dator och slänga vattenkylning på det.. då borde det gå att plocka lite poäng.

Hur blir det med tävlingen?
Ska jag vänta tills den börjat eller kan ja börja leka redan nu? *Evil grin*

Permalänk

Det kommer dröja av olika anledningar. Inget jag kan råda över dock...

När du börjar leka med dina kort får du själv avgöra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag & kik körde lite i helgen, får se om dom resultaten kommer upp eller inte. pressade en s775 p4:a till 4,9 ghz på dice, sen räckte inte kylan till. får se vad man kan göra med ln2

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-8B CPU: i7-3930K @ 4.55 + Corsair H80 Mobo: Asus P9X79 PRO Minne: 32gb G.Skill Ripjaws 1600 GPU: Gigabyte Radeon 6970 OC HDD: Intel X25-M G2 80GB PSU: Corsair AX 850W + 2x G2420HDBE 24".

Permalänk
Medlem

Tommie-I ska du vara med?
Jag kan köpa en tunna med kväve om du fixar hårdvaran hehe. Jag får fortfarande inte klocka av tanten. :/

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Avstängd

ja vilken sida ska man ställa sig på om det blir en tävlig:O

Visa signatur

1. AMD 1090T 4.2GHZ, Asus IV formula, 4GB Corsair 1600MHz DOMINATOR GT, HD6970
2. AMD 1055T 4.2GHZ, Asus IV formula, HD4870x2, 4GB A-Data
3. AMD B55 4.1Ghz, MSI 770 c45, 4GB A-Data, HD4870