Permalänk
Medlem

E2420HD i lager

Nu finns E2420HD i lager hos Dustin, http://www.dustin.se/pd_5010332319.aspx?

Permalänk
Avstängd

Re: E2420HD i lager

Dustin Home
http://www.dustinhome.se/pd_5010332319.aspx

Snygg skärm. Är den samma som G2420HD?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=494870#rparams=ss=E2420
Dustin finns inte med där. konstigt

Permalänk
Avstängd

Denna är kanske mer intressant

V2410 med LED-belysning

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=485767

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kol
Dustin Home
http://www.dustinhome.se/pd_5010332319.aspx

Snygg skärm. Är den samma som G2420HD?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=494870#rparams=ss=E2420
Dustin finns inte med där. konstigt

E2420 är ju inte samma som G2420. Sen intressant med en kostnad på 2300 för en 1920x1080 TN-monitor. Dyrt

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem

Hej! Fick hem skärmen idag. När jag kopplar en HDMI sladd till skärmen mha en DVI -adapter till datorn får jag ingen signal!

Kabeln om förljer med ger signal men man vill ju ha HDMI istället!!!

Visa signatur

Min dator e kass nu men inte när jag köpte den

Permalänk
Medlem

Är det ingen annan som upplever att bilden släpar och ger skuggor efter sig, exempelvis om man ser sig om fort i ett FPS, eller drar runt fönster. Funderar om min är defekt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brandman
Hej! Fick hem skärmen idag. När jag kopplar en HDMI sladd till skärmen mha en DVI -adapter till datorn får jag ingen signal!

Kabeln om förljer med ger signal men man vill ju ha HDMI istället!!!

Koppla in med vga sladden och gå sen in i skärmmenyn - system. Jag var tvungen att sätta på "hdmi-autoväxling" för att det skulle funka med hdmi->dvi sladd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kol
Denna är kanske mer intressant

V2410 med LED-belysning

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=485767

haha nice 5 miljoner i kontrast

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wingman92
haha nice 5 miljoner i kontrast

Känns något överdriven och jag fattar inte poängen med att ha så hög dynamisk kontrast, vem fan använder skiten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mackbrich
Koppla in med vga sladden och gå sen in i skärmmenyn - system. Jag var tvungen att sätta på "hdmi-autoväxling" för att det skulle funka med hdmi->dvi sladd.

Tack det fungerade!

Men, bilden är suddigare och sämre än med VGA om jag kör HDMI! Skandal eller är det bara så? Testat många olika upplösningar och frekvenser, samma skit

Visa signatur

Min dator e kass nu men inte när jag köpte den

Permalänk
Medlem

Hej alla! Jag funderar nämnligen på att skaffa den här skärmen men jag ska använda det som skärm till mitt playstation 3, skulle vara tacksam om någon som har testat detta kan berätta hur bilden var etc

Permalänk
Medlem

Jag har beställt både en Dell 2209WA och en BenQ G2420HD, jag räknar med att få dem runt den 20:e och så smäller jag upp en jämförelse om det finns intresse.

Visa signatur

Altmann

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kol
Denna är kanske mer intressant

V2410 med LED-belysning

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=485767

Är det någon som vet något om den? Vore ju kul o veta

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Medlem

Fick min G2420HD för några dagar sedan... Kan inte annat än att rekommendera! Superbra skärm för det billiga priset...

Permalänk
Medlem

Fick min idag, men jag ser någon slags clouding "lite vit ljus" på mörkare saker som skärmsläckare tex på översidan. Någon annan som har så? Skulle va bra å veta, eller om de är min som är något galet med. Det ska tilläggas att det inte är mycket.

Permalänk
Medlem

Det kallas för backlight bleed, och är otroligt vanligt i alla skärmar. Speciellt TN-paneler.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
Det kallas för backlight bleed, och är otroligt vanligt i alla skärmar. Speciellt TN-paneler.

Tack, då vet jag. Måste säga att de är lite störande på en annars riktigt fin skärm.

Permalänk
Medlem

Tyvärr är det själva LCD-tekniken som skapar detta problem.

Det är ett lysrör som "lyser upp" pixlarna bakifrån, lite av ljusen från detta lysrör tar sig igenom/emellan pixlarna även när de är helt stängda och gör att det bildas en blå/vit skugga oftast uppe och nere.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem

Dell 2209 WA https://www.dustinhome.se/pd_5010249814.aspx?
G2420HDB http://www.dustinhome.se/pd_5010335322.aspx?

Under leverans, troligtvis här på måndagen. Återkommer med rapport.

Visa signatur

Altmann

Permalänk
Medlem

Sitter med en Samsung 206BW och funderar på G2420 mest för att kunna koppla in min PS3a. G2420 har 1000 i kontrast(206BW: 800) men förutom det är det ingen större skillnad på pappret...

1.Någon som gjort liknande byte? Märkt stor skillnad?
2.Går det att höja volymen på 3.5mm uttaget?
3. Skillnad på bild mellan G och E 2420? E modellen har bättre dynamisk kontrast men det är inget jag kommer använda mig av.

Visa signatur

Core 2 Duo E6600/Asus P5BDLXWIFI-AP/Corsair TWIN2X 6400 4096MB
Radeon 4850/Samsung SpinPoint T166 500GB/Creative SB X-Fi XtremeGamer

Permalänk
Medlem

Hur många Hz klarar denna skärm av? 60?

Permalänk
Medlem

Haft min i en vecka nu och den är verkligen suverän. Kan inte fatta att jag suttit med en 32" tv med 1280 x 720 som max....pinsamt.

Den har fina färger och inte hitta några döda pixlar än

Permalänk
Medlem

Funderar på denna skärm, men 24 tum är rätt stort. På vilken avstånd sitter ni och fungerar det bra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johan_Sandmark
Funderar på denna skärm, men 24 tum är rätt stort. På vilken avstånd sitter ni och fungerar det bra?

Du vänjer, 40 - 60cm är normalt avstånd ungefär.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kresimir
Hur många Hz klarar denna skärm av? 60?

Svar ja.

Permalänk
Medlem

Köpte en G2420HD idag och testade precis lira lite quakelive och det är rätt så mkt ghosting :(. Annars är jag super nöjd!

Permalänk
Medlem

Hur står sig G2420HD mot E2420HD? den har ju 2 x HDMI + förmodligen usla inbyggda högtalare, men prisdiffen är ju inte så stor?

Webhallen släppte en ny version av G2420, G2420HDBE (5ms / DVI / 1080P); http://www.webhallen.com/prod.php?id=104420

Permalänk
Medlem

Jämförelse

Ok, jag har nu jämfört DELL 2209WA med BenQ G2420HDBE och jag kan bara säga att det tog runda 2 minuter innan jag insåg hur jävla överlägsen DELL var. Själv har jag undvikit TFT och har hängt kvar i min 19" CRT då jag är väldigt kräsen gällande skärmar. Har tagit en massa foton mm för "bevisning" men jag tentapluggar inför onsdagen så får återkomma med det.

I korthet:

DELL
+ Betraktningsvinklarna är super
+ USB port i skärm
+ Fina inställningsmöjligheter
+ Enkel meny
+ Väldigt behaglig för ögonen
+ Bra prestanda i FPS (ingen ghosting eller annat skit)
+ Bra prestanda i film
+ Mycket stabil fot
+ Mycket klarhet i bilden
- Dåligt med inställningar för grafiska användare
- Dåliga betraktningsvinklar på svart bakgrund
- 22" (suck vill ha 24" men inte villig att pröjsa 2x)
- Designen är inte den bästa i min mening

BenQ
+ Price/performance är väldigt bra
+ Känns gediget stor
+ Bra prestanda i spel
- Urusla betraktningsvinklar
- Dålig prestanda i film i min mening då den inte kan återge skillnader i svarta toner, allt smälter ihop mer eller mindre
- Inställningsmöjligheterna
- Ingen DVI-D

DELL vs BenQ
DELL mycket behagligare att titta på, märkte hur ögonen inte riktigt ville vara med efter 10+ minuter på BenQ oavsett hur mycket jag än kalibrerade (använde Monitor Calibration Wizard 1.0 inte världens bästa men det räckte lite snabbt). I spel var det en annan femma där BenQ fungerade hur bra som helst. Överlag kan jag bara säga att ifall ni vill ha en billig spelskärm så ta BenQ då den är väldigt bra för detta ändamål. Vill ni däremot jobba framför datorn (skola+grafik whatever) så välj DELL vilket duger finfint att spela med.

Återkommer som sagt med bilder på allt.

Visa signatur

Altmann

Permalänk
Medlem

Re: Jämförelse

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Altmann
Ok, jag har nu jämfört DELL 2209WA med BenQ G2420HDBE och jag kan bara säga att det tog runda 2 minuter innan jag insåg hur jävla överlägsen DELL var. Själv har jag undvikit TFT och har hängt kvar i min 19" CRT då jag är väldigt kräsen gällande skärmar. Har tagit en massa foton mm för "bevisning" men jag tentapluggar inför onsdagen så får återkomma med det.

I korthet:

DELL
+ Betraktningsvinklarna är super
+ USB port i skärm
+ Fina inställningsmöjligheter
+ Enkel meny
+ Väldigt behaglig för ögonen
+ Bra prestanda i FPS (ingen ghosting eller annat skit)
+ Bra prestanda i film
+ Mycket stabil fot
+ Mycket klarhet i bilden
- Dåligt med inställningar för grafiska användare
- Dåliga betraktningsvinklar på svart bakgrund
- 22" (suck vill ha 24" men inte villig att pröjsa 2x)
- Designen är inte den bästa i min mening

BenQ
+ Price/performance är väldigt bra
+ Känns gediget stor
+ Bra prestanda i spel
- Urusla betraktningsvinklar
- Dålig prestanda i film i min mening då den inte kan återge skillnader i svarta toner, allt smälter ihop mer eller mindre
- Inställningsmöjligheterna
- Ingen DVI-D

DELL vs BenQ
DELL mycket behagligare att titta på, märkte hur ögonen inte riktigt ville vara med efter 10+ minuter på BenQ oavsett hur mycket jag än kalibrerade (använde Monitor Calibration Wizard 1.0 inte världens bästa men det räckte lite snabbt). I spel var det en annan femma där BenQ fungerade hur bra som helst. Överlag kan jag bara säga att ifall ni vill ha en billig spelskärm så ta BenQ då den är väldigt bra för detta ändamål. Vill ni däremot jobba framför datorn (skola+grafik whatever) så välj DELL vilket duger finfint att spela med.

Återkommer som sagt med bilder på allt.

Ställ in 75hz via dvi och testa Dellen, blir det någon skillnad?

Permalänk

Re: Jämförelse

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Altmann
Ok, jag har nu jämfört DELL 2209WA med BenQ G2420HDBE och jag kan bara säga att det tog runda 2 minuter innan jag insåg hur jävla överlägsen DELL var. Själv har jag undvikit TFT och har hängt kvar i min 19" CRT då jag är väldigt kräsen gällande skärmar. Har tagit en massa foton mm för "bevisning" men jag tentapluggar inför onsdagen så får återkomma med det.

I korthet:

DELL
+ Betraktningsvinklarna är super
+ USB port i skärm
+ Fina inställningsmöjligheter
+ Enkel meny
+ Väldigt behaglig för ögonen
+ Bra prestanda i FPS (ingen ghosting eller annat skit)
+ Bra prestanda i film
+ Mycket stabil fot
+ Mycket klarhet i bilden
- Dåligt med inställningar för grafiska användare
- Dåliga betraktningsvinklar på svart bakgrund
- 22" (suck vill ha 24" men inte villig att pröjsa 2x)
- Designen är inte den bästa i min mening

BenQ
+ Price/performance är väldigt bra
+ Känns gediget stor
+ Bra prestanda i spel
- Urusla betraktningsvinklar
- Dålig prestanda i film i min mening då den inte kan återge skillnader i svarta toner, allt smälter ihop mer eller mindre
- Inställningsmöjligheterna
- Ingen DVI-D

DELL vs BenQ
DELL mycket behagligare att titta på, märkte hur ögonen inte riktigt ville vara med efter 10+ minuter på BenQ oavsett hur mycket jag än kalibrerade (använde Monitor Calibration Wizard 1.0 inte världens bästa men det räckte lite snabbt). I spel var det en annan femma där BenQ fungerade hur bra som helst. Överlag kan jag bara säga att ifall ni vill ha en billig spelskärm så ta BenQ då den är väldigt bra för detta ändamål. Vill ni däremot jobba framför datorn (skola+grafik whatever) så välj DELL vilket duger finfint att spela med.

Återkommer som sagt med bilder på allt.

eller så tar du den benqen https://www.inet.se/bildskaermar/23----46-/benq-tft-24---g241... samma pris som HDBEn och billigare än din dell

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Re: Re: Jämförelse

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wingman92
eller så tar du den benqen https://www.inet.se/bildskaermar/23----46-/benq-tft-24---g241... samma pris som HDBEn och billigare än din dell

Varför byta ner sig på alla sätt förutom storlek och upplösningsmässigt ifall ens prioriteringar ligger på annat håll? Tex få en IPS