Konstigt problem med internettet (tror jag)

Permalänk
Medlem

Konstigt problem med internettet (tror jag)

Hejsan. Jag har ett jobbigt problem med mitt internet, de är såhär att när jag spelar WoW (World of warcraft för er som inte vet) och ska prata i skype/vent samtidigt så får jag disconnects kanske var 5te minut. Detta är då svin jobbigt, internettet lägger av i 1 sekund eller va man ska säga, skype blir frånkopplat samt wow, men jag kan logga in sekunden efter jag fått disconnect.

Jag har ett internet som är ganska dåligt men billigt, för jag laddar inte hem nånting och tänkte de lär väl duga för att lira på. Min leverantör är Suravision, de är en leverantör i Surahammar där jag bor då, uppkopplingen ligger på 2 hem och 0.5-1 mbit upp tror jag.

För övrigt så har jag IP-telefoni men jag har provat koppla ur telefonen när jag lirar och jag har provat lite olika kopplingar på routern osv. Har ingen aning om vad problemet är.

Hoppas ni kan hjälpa mig !

MVH// Johannes

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem...när jag har min router (Jensen59330 eller Belkin N wireless router), kopplas jag ned varje minut..kopplar jag mitt stadsnät (strängnäs via Sevab) direkt till nätverkskortet märker jag inte av något..

Visa signatur

BacPac

Permalänk
Medlem

Har ingen aning om hur snabb lina WoW kräver, men om du nu själv säger skulle det kanske vara läge att byta upp sig till en högre hastighet? Det du har nu kan väl knappast vara max? Kolla med BBB, Telia, Banhof osv. om du inte kan få snabbare...inget direkt tips men.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Re: Konstigt problem med internettet (tror jag)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kraft90
Hejsan. Jag har ett jobbigt problem med mitt internet, de är såhär att när jag spelar WoW (World of warcraft för er som inte vet) och ska prata i skype/vent samtidigt så får jag disconnects kanske var 5te minut. Detta är då svin jobbigt, internettet lägger av i 1 sekund eller va man ska säga, skype blir frånkopplat samt wow, men jag kan logga in sekunden efter jag fått disconnect.

Jag har ett internet som är ganska dåligt men billigt, för jag laddar inte hem nånting och tänkte de lär väl duga för att lira på. Min leverantör är Suravision, de är en leverantör i Surahammar där jag bor då, uppkopplingen ligger på 2 hem och 0.5-1 mbit upp tror jag.

För övrigt så har jag IP-telefoni men jag har provat koppla ur telefonen när jag lirar och jag har provat lite olika kopplingar på routern osv. Har ingen aning om vad problemet är.

Hoppas ni kan hjälpa mig !

MVH// Johannes

Det är ett par frågor här som kan behöva ett svar.
1: Är det trådlöst eller med kabel du får dessa problem?
2: Vad är det för router du använder?
3: Vilket operativsystem kör du?

Visa signatur

BORT
- IT support för användaren

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BacPac
Jag har samma problem...när jag har min router (Jensen59330 eller Belkin N wireless router), kopplas jag ned varje minut..kopplar jag mitt stadsnät (strängnäs via Sevab) direkt till nätverkskortet märker jag inte av något..

Likadant här. Behöver svar på frågor ovanför.
Du kunde även prova att ringa Belkin support på 0771 400453 . De brukar kunna hjälpa dig till en bra lösning. Se bara till att ha de frågorna jag skrev i förra inlägget klara. Kan även vara bra att veta hur modellnumret och versionen på routern ser ut. Det står model# med modellnummer samt ver. med version i botten av routern.

Visa signatur

BORT
- IT support för användaren