lyckas inte göra en iso.

Permalänk
Medlem

lyckas inte göra en iso.

Hejsan!

Vart sugen på att installera windows7 eftersom mitt xp vart fuckat, krascha å hade sig.. Så jag tänkte göra en iso av filerna men det gick inte. Ikonen blir en rar fil bl.a. Har använt flera program för att försöka göra en iso fil. T.ex. Infrareccorder, Alhcohol 120%, IMGburn..

Det står att det är en iso óch det går att mounta den men det går inte att boota den när datorn startar.. Har testat manuell boot och så utan resultat.. Har även testat Virtul PC men det har inte heller funkat..

Hittade en vista skiva som jag installerade och valde att inte fylla i en key så har 30 dagar kvar

Så här ser filerna ut:http://data.fuskbugg.se/skalman01/windows7---asd.jpg

Den dära rutan kommer upp om man försöker köra installationen i windows http://data.fuskbugg.se/skalman01/windows7--..-asd.jpg..

EDIT: Det funkar nu! Ska cracka det bara..

Visa signatur

i5 6600k 4 Ghz , 8 GB DDR4-RAM , Asus Strix GTX980 , 1 TB HDD + 256 GB SSD , Asus moderkort av modell jag ej minns namn på, Corsair C70 Svart

Permalänk
Musikälskare

Göra en en ISO av vad? Förstår inte frågan

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Göra en en ISO av vad? Förstår inte frågan

lägger upp bild

Visa signatur

i5 6600k 4 Ghz , 8 GB DDR4-RAM , Asus Strix GTX980 , 1 TB HDD + 256 GB SSD , Asus moderkort av modell jag ej minns namn på, Corsair C70 Svart

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Rättar till sista länken:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/windows7--..-asd.jpg

Hm. du fick alltså tag på en vistaskiva som faktiskt är bootbar så förstår inte varför du kopierat den till datorn...

Har du laddat ner den så kommer den redan som isofil och behöver inte packas upp!, men vill du iaf så ladda ner vlite så kan du göra lite vad du vill med skivan och starta en bootbar isofil.

Permalänk
Medlem

Du ska bränna ut iso-filen på en DVD och sen boota från den, för jag antar att det är en installations-iso du har och försöker installera ifrån?

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Re: lyckas inte göra en iso.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exxelent
Så här ser filerna ut:http://data.fuskbugg.se/skalman01/windows7---asd.jpg

Där har du ju extraherat filerna från imagefilen, det ska du självklart inte göra. Ladda ner imagefilen på nytt och öppna den med ImgBurn.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Re: lyckas inte göra en iso.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exxelent
Hejsan!

Vart sugen på att installera windows7 eftersom mitt xp vart fuckat, krascha å hade sig.. Så jag tänkte göra en iso av filerna men det gick inte. Ikonen blir en rar fil bl.a. Har använt flera program för att försöka göra en iso fil. T.ex. Infrareccorder, Alhcohol 120%, IMGburn..

Det står att det är en iso óch det går att mounta den men det går inte att boota den när datorn startar.. Har testat manuell boot och så utan resultat.. Har även testat Virtul PC men det har inte heller funkat..

Hittade en vista skiva som jag installerade och valde att inte fylla i en key så har 30 dagar kvar

Så här ser filerna ut:http://data.fuskbugg.se/skalman01/windows7---asd.jpg

Den dära rutan kommer upp om man försöker köra installationen i windows http://data.fuskbugg.se/skalman01/windows7--..-asd.jpg..

anledningen till att ikonen blir en rarfil är att Winrar har som standard att öppna .rar filer.

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
anledningen till att ikonen blir en rarfil är att Winrar har som standard att öppna .rar filer.

Du menar .iso... Verkar ju konstigt om WinRAR inte var inställt på att öppna .rar.

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem

ok Packar upp iso filen nu och ska testa.. Kommer med edit

Visa signatur

i5 6600k 4 Ghz , 8 GB DDR4-RAM , Asus Strix GTX980 , 1 TB HDD + 256 GB SSD , Asus moderkort av modell jag ej minns namn på, Corsair C70 Svart

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exxelent
ok Packar upp iso filen nu och ska testa.. Kommer med edit

men vafan.. vi skrev ju att du INTE ska packa upp iso filen!

Du ska bränna den som iso!

Permalänk
Medlem

Anledningen till att ISO filen ser ut som rar fil är att den är associerad med WinRar.

Du kan ändra detta i WinRar, öppna WinRar gå sedan till Inställningar > inställningar > Integrering > bocka av ISO i rutan > klicka på OK.

När du vill bränna en ISO med ImgBurn så välj Image (Avbild).

Visa signatur

janee

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Man kan ju alltid högerklicka och öppna med eller helt enkelt gå in i valfritt brännarprogram först och ändra där så slipper man ändra på två ställen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte Hedström
Du menar .iso... Verkar ju konstigt om WinRAR inte var inställt på att öppna .rar.

haha oj vad galet det kan gå, ja .iso menar jag

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Crackar är inget vi tycker om så jag låser tråden och vi kommer ha extra koll på Exxelent!

*Tråd låst*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM