Permalänk
Medlem

Ytrymme fattas?

Hej!

Har för mig att jag för länge sedan läst något om ett problem liknande detta. Hittar det dock inte nu.

Jag sitter på en bärbar dator, en LG E500-J.APMXV.

Hårddisken är 160 Gb stor, och utrymmet är delat i två, en på 110 Gb och en på 50 Gb (där OS ligger, i det här fallet Vista).

Det utrymme man kan utnyttja på 50 Gb-partionen är cirka 44,1 Gb.

Som det är nu så utnyttjas cirka 26 Gb av filer, vilket gör att cirka 18 Gb borde vara ledigt. Så är dock inte fallet, utan endast cirka 6,7 Gb finns ledigt. Alltså saknas cirka 11 Gb. Någon som har en idé om vad det kan bero på?

Mina egna funderingar går kring att det är något LG själva hittat på, men hittar inget om det, via Google eller så.

Tacksam för svar!

Mvh

Oscar

Visa signatur
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Av 160 GB får du ca 149 GB iaf så har du inte tagit med det i beräkningarna så gör det (vilket är 11 GB..)

Sen har du vista's återställningspunkter osv..

Permalänk
Medlem

Laptoptillverkare brukar göra en osynlig partition på några gig som används vid en recovery installation, så man får alla drivisar mm, vet egentligen inte hur nödvändigt det är men den finns där iaf.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem
Citat:

tcntad Av 160 GB får du ca 149 GB iaf så har du inte tagit med det i beräkningarna så gör det (vilket är 11 GB..)

Som sagt..

"Det utrymme man kan utnyttja på 50 Gb-partionen är cirka 44,1 Gb."

Citat:

ph33r Laptoptillverkare brukar göra en osynlig partition på några gig som används vid en recovery installation, så man får alla drivisar mm, vet egentligen inte hur nödvändigt det är men den finns där iaf.

Ska undersöka saken med Google lite till.

Tack för svar!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om du markerat allt och på så sätt fått fram att 26GB används så finns det fortfarande filer som inte är inräknade. Systemmappar som du inte har rättighet till räknas inte med, tex system volume information.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Vila i frid

Avaktivera SystemRestore så får du tillbaks det "förlorade" utrymmet.

Permalänk
Medlem

har du tömt papperskorgen... lätt att glömma...