Permalänk
Medlem

Ny dator 11000Kr

Det jag behöver: Moderkort, processor, minnen och grafikkort! Intel eller amd spelar ingen roll. Dock ska det vara hög prestanda!

Det den ska användas till: Spel, Film...

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk

Den kanske är något för dig?

Sakerna i den kundvagnen är inte 12k, för den kundvagnen innehåller Windows7 samt montering av Inet.

Permalänk
Medlem

Läs mitt inlägg igen. Varför gick du över 11000kr?

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Permalänk
Medlem

Re: Ny dator 11000Kr

Citat:

Ursprungligen inskrivet av armind
Det jag behöver: Moderkort, processor, minnen och grafikkort! Intel eller amd spelar ingen roll. Dock ska det vara hög prestanda!

Det den ska användas till: Spel, Film...

Analfabeter på sweclockers? Jag behöver bara Moderkort, processor, minnen och grafikkort. Resten av datorn har jag. Budgeten för resterande delar är på exakt 11000Kr eller mindre.

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem

Sweclockers kanske borde starta en kurs för folk med lässvårigheter

Permalänk
Medlem

För du verkar ju inte dryg.

Permalänk
Medlem

Inte du heller?

Permalänk
Medlem

Vad menas egentligen med att moderkortet stödjer följande:
RAM-hastighet som stöds PC3-6400, PC3-8500, PC3-10666

och att RAM minnet har hastighet:
Minneshastighet 1600 MHz ( PC3-12800 )

Verkar som väldigt många har den setupen men enligt mig känns det som det är något som är onödigt eller som inte fungerar eller har jag fel?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Känns som du har tagit onödigt bra RAM minnen, eller kan dessa verkligen utnyttjas trots att inte moderkoret stödjer denna hastighet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andr33
Känns som du har tagit onödigt bra RAM minnen, eller kan dessa verkligen utnyttjas trots att inte moderkoret stödjer denna hastighet?

Japp. Moderkortet stöder dessa.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kokkojambo
Japp. Moderkortet stöder dessa.

Hmm varför står det då under specifikationerna att den minneshastighet som stöds är: "RAM-hastighet som stöds PC3-8500"?
Eller detta betyder ingenting?

Permalänk

Det jag behöver: Moderkort, processor, minnen och grafikkort![/QUOTE]

Ska du alltså ha en extra speldator eller är den till någon annan? Tänkte på att den du har i sign redan är ett monster.

Hur som hellst, vad har du för andra komponenter till den nya datorn?
Tänkte framförallt att chassi och nätagg kunde vara bra att ha koll på för att kunna svara med ett så bra paket som möjligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andr33
Hmm varför står det då under specifikationerna att den minneshastighet som stöds är: "RAM-hastighet som stöds PC3-8500"?
Eller detta betyder ingenting?

Tips: kolla alltid tillverkarens, inte säljarens sida om du vill se vad en datorkomponent klarar av.

Moderkortet klarar ännu högre klockfrekvens på minnena om man skulle vilja.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kokkojambo
Tips: kolla alltid tillverkarens, inte säljarens sida om du vill se vad en datorkomponent klarar av.

Moderkortet klarar ännu högre klockfrekvens på minnena om man skulle vilja.

Ah, jag kollade precis tillverkarens hemsida, där stod ju helt annan information!
Tur att någon har koll Nu har man lärt sig något nytt idag också!
Tack!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av schakalen@GB
http://img407.imageshack.us/img407/9830/20091102221004l.png
http://img407.imageshack.us/img407/20091102221004l.png/1/w560...

Den kanske är något för dig?

Sakerna i den kundvagnen är inte 12k, för den kundvagnen innehåller Windows7 samt montering av Inet.

Varför har du valt en extern DVD-brännare..?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andr33
Vad menas egentligen med att moderkortet stödjer följande:
RAM-hastighet som stöds PC3-6400, PC3-8500, PC3-10666

och att RAM minnet har hastighet:
Minneshastighet 1600 MHz ( PC3-12800 )

Verkar som väldigt många har den setupen men enligt mig känns det som det är något som är onödigt eller som inte fungerar eller har jag fel?

Detta är något jag också undrat över.

Tag tex Gigabyte GA-P55A-UD4. Enligt !!TILLVERKARENS!! specifikationer så tar den följande minne:

"Support for DDR3 2200/1333/1066/800 MHz memory modules"

Källa: http://www.gigabyte.eu/Products/Motherboard/Products_Spec.asp...

Så, Om man installerar ett 1600 MHz minne i det moderkortet, går det i max 1333 MHz då?

Denna fråga finns kanske i annan tråd, den borde säkert också ställas i en egen tråd.

Armind:

Vaknat på fel sida?

Är det så jobbigt att ta bort PSU, låda och HDD?

Var glad att folk svarar, ffs!

Visa signatur

-----------------------------------------
Asus X56TA - 2,1 GHz AMD Turion X2 Ultra ZM-80, 4 GB DDR2 800 MHz, ATI Mobillity Radeon HD 3650 512 GB DDR2.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armind
Läs mitt inlägg igen. Varför gick du över 11000kr?

Hårdvaran är för ca 10k

Men det "paketet" innehåller även OS och montering, samt även ett stort misstag, extern CD/DVD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanOeberg
Detta är något jag också undrat över.

Tag tex Gigabyte GA-P55A-UD4. Enligt !!TILLVERKARENS!! specifikationer så tar den följande minne:

"Support for DDR3 2200/1333/1066/800 MHz memory modules"

Källa: http://www.gigabyte.eu/Products/Motherboard/Products_Spec.asp...

Så, Om man installerar ett 1600 MHz minne i det moderkortet, går det i max 1333 MHz då?

Denna fråga finns kanske i annan tråd, den borde säkert också ställas i en egen tråd.

Armind:

Vaknat på fel sida?

Är det så jobbigt att ta bort PSU, låda och HDD?

Var glad att folk svarar, ffs!

"Är det jobbigt att ta bort"- Vaf*n är det för sk*t snack? Tar jag bort så blir det inte 11000Kr längre. Tänk lite. Behövs både läskunskaper o matematiska kunskaper för sweclockare verkar det som. Gå och lägg dig. Vad är det för mening med att skriva i tråden då det inte tillför något?

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem

Jag säger det igen!

Jag ska bara ha processor, minnen, moderkort och grafikkort för exakt 11000kr eller mindre inte en krona över![/B]

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blärkfnuskel
[B] Det jag behöver: Moderkort, processor, minnen och grafikkort!

Ska du alltså ha en extra speldator eller är den till någon annan? Tänkte på att den du har i sign redan är ett monster.

Hur som hellst, vad har du för andra komponenter till den nya datorn?
Tänkte framförallt att chassi och nätagg kunde vara bra att ha koll på för att kunna svara med ett så bra paket som möjligt. [/B][/QUOTE]

Nej jag ska inte ha något extra. Datorn i signen är min den här som jag bygger är inte. Något mer folk vill veta?

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blärkfnuskel

Ska du alltså ha en extra speldator eller är den till någon annan? Tänkte på att den du har i sign redan är ett monster.

Hur som hellst, vad har du för andra komponenter till den nya datorn?
Tänkte framförallt att chassi och nätagg kunde vara bra att ha koll på för att kunna svara med ett så bra paket som möjligt.

Nej jag ska inte ha något extra. Datorn i signen är min den här som jag bygger är inte. Något mer folk vill veta?

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk

jävlar du verkar trevlig och svarar inte ens på den viktiga frågan. Nice, du lär få mycket hjälp.

Permalänk
Medlem

mm palla hjälpa nån som är så dryg, var glad för att någon tar sig tid att svara överhuvudtaget...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armind
"Är det jobbigt att ta bort"- Vaf*n är det för sk*t snack? Tar jag bort så blir det inte 11000Kr längre. Tänk lite. Behövs både läskunskaper o matematiska kunskaper för sweclockare verkar det som. Gå och lägg dig. Vad är det för mening med att skriva i tråden då det inte tillför något?

So? Måste du köpa för exakt 11k? Processor, mobo, minnen och graffe för 9k räcker ändå för att maxa alla spel, jag förstår inte problemet...

Visa signatur

FX-8320 @ 3,5 ghz ¦ Sapphire 6850 ¦ 8 gb Corsair Dominator ¦ WD Caviar Black 640 gb ¦ Corsair HX650 ¦ Fractal Design Define R2
Övrigt: MS Sidewinder Keyboard ¦ Razer Deathadder ¦ Samsung Syncmaster 2494HM 24" ¦ Fractal Audio Axe-Fx II ¦ Adam a5x ¦ AKG K-701 ¦ Native Instruments Audio Kontrol 1 ¦ Sony Vaio Pro 13 i7 4500U

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armind
"Är det jobbigt att ta bort"- Vaf*n är det för sk*t snack? Tar jag bort så blir det inte 11000Kr längre. Tänk lite. Behövs både läskunskaper o matematiska kunskaper för sweclockare verkar det som. Gå och lägg dig. Vad är det för mening med att skriva i tråden då det inte tillför något?

Eftersom du inte tvekar att avlossa ord/menings-salvor på lägre nivå så har jag väl inget annat val än att replikera på samma sätt:

Du måste tydligen vara bra borta om du själv skriver att budgeten för efterfrågade komponenter är "...exakt 11000Kr eller mindre." och sen klagar och är snäsvis när folk tar sig tiden att svara på din fråga...

Så, eftersom DU verkar sakna räknekunskaper så tar jag det första svaret och gör det så enkelt för dig som möjligt:

Totalt pris för föreslaget paket (dvs. grafikkort, moderkort, processor och minnen) är 7095 kr, således innom ramen för din budget, vilket var ett krav.

Grattis!

Om du inte tycker att folks svar håller tillräckligt hög klass så kanske du kan hitta ett forum som passar dig bättre?

Det är ett fritt land, och ett underbart forum, bitvis.

Visa signatur

-----------------------------------------
Asus X56TA - 2,1 GHz AMD Turion X2 Ultra ZM-80, 4 GB DDR2 800 MHz, ATI Mobillity Radeon HD 3650 512 GB DDR2.

Permalänk
Medlem

Med en sådan rig tycker man ju att du borde veta själv, är du bara lat?

Vara trevlig går också långt.

Permalänk

tryckte fel knapp...

Visa signatur

-----------------------------------------
Asus X56TA - 2,1 GHz AMD Turion X2 Ultra ZM-80, 4 GB DDR2 800 MHz, ATI Mobillity Radeon HD 3650 512 GB DDR2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armind
Nej jag ska inte ha något extra. Datorn i signen är min den här som jag bygger är inte. Något mer folk vill veta?

Var köper du dina steroider?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800