Permalänk

MP3 - julklapp!

Hejsan!

Funderar på att önska mig en mp3 i julklapp, men vet inte vilken.

-Någorlunda användarvänlig
-God kvalitet.
-Snygg, men inte före funktion
-8GB?
-3,5mm kontakt (finns väl ingen utan? )
-Hmm, ipod?
-Ska inte behövas programvara för att lägga in filer
-Inget krav på filmvisning osv.
-Inte alltför dyr, <1500kr
-Touch?

Säkert glömt något, men bring it on!

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Ehhh...? Har du hört talas om Ipod?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Izak80
Ehhh...? Har du hört talas om Ipod?

Haha ja, men vad säger att det inte finns en bättre spelare än den alla andra köper? Hört talas om Iaudio och en massa, söker förslag. Vet att det bara är att gå och köpa en Nano 8gb för 1300, men vad säger att den är bäst bara för att alla andra köper den och för att Apple är så stora?

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Cowon D2 exempelvis, helst en svart.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Cowon/iaudio D2+
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=422870

ljud och funktionsmässigt ligger ipod någonstans i bottenskrapet, men dem har ett bra gränssnitt:D

touch eller ipod kräver programvara att föra över filer med.

EDIT: COWON/Iaudio har en ljudkvalite som inte kan matchas med någon annan tillverkare på marknaden, de anses i audiofilernas krets som ibland legendarisk:D

Permalänk

Ni uppmärksammade inte budgeten...? Haha men blir nog lite mycket med 1500+ kr. Hittade en iRiver (som jag hört är jäkligt bra) E30 8GB på Dustin för 800:-: http://www.dustinhome.se/pd_5010334481.aspx

Kan det vara något tror ni? Övriga modeller av iRiver får ju hur mycket beröm som helst.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Sandisk Sansa Clip/Clip+ är lätt de bästa. Stört bra ljud, små och billiga!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Själv kör jag en Sony NWZ-E438F

Jättebra spelare
Med lång speltid 45timmar med 1 laddning.
Bra ljud.
Liten och snygg.
Har även FM radio när man sitter på jobbet.
Jag har haft min i 6månader uitan att bli minsta besviken på den.

Enda nackdelen är hörlur kontakten som sitter i botten istället för toppen.

Kostar under 1000lappen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickePicke
Ni uppmärksammade inte budgeten...? Haha men blir nog lite mycket med 1500+ kr. Hittade en iRiver (som jag hört är jäkligt bra) E30 8GB på Dustin för 800:-: http://www.dustinhome.se/pd_5010334481.aspx

Kan det vara något tror ni? Övriga modeller av iRiver får ju hur mycket beröm som helst.

+1!

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=513996

Cowon I9 8GB, 1 195 kr på dustin

cowon har fortfarande bättre ljud, men här sämre batteritid, men klarar av att driva tunga lurar:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Sandisk Sansa Clip/Clip+ är lätt de bästa. Stört bra ljud, små och billiga!

Klipp är nästan i samma ljudklass som cowon:S, go budget:D

Permalänk
Medlem

Jag använder en Cowon S9 som är helt fantastiskt grym.

Skitskarp skärm och asbra batteritid, ljudet är också helt fantastisk.

Fin kvalite och tyngd i den också.

Har förövrigt en till, fick två av säljaren så jag fick köpa loss den andra billigt.

Jag kan sälja den för 1700 inkl. frakt! Helt oanvänd i kartong.

Permalänk

Sansa clip är superduper om du bara lägger 400kr (verkligen super), annars får jag tipsa om cowon/iriver/iaudio.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sean.wiklund
+1!

iRiver är bra skit eller?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Sandisk Sansa Clip/Clip+ är lätt de bästa. Stört bra ljud, små och billiga!

Kikade på både dem och Fuze, men fastnade mer för Fuze. Lite ipod-stil men ändå inte ipod. Lite surt bara att man får betala för några värdelösa medföljande hörlurar. :/ Men bäst av allt var nog att om morsan och farsan ska köpa en så finns det här i stan i en jättebra butik, om än dyrare än på nätet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thxsen
Själv kör jag en Sony NWZ-E438F

Jättebra spelare
Med lång speltid 45timmar med 1 laddning.
Bra ljud.
Liten och snygg.
Har även FM radio när man sitter på jobbet.
Jag har haft min i 6månader uitan att bli minsta besviken på den.

Enda nackdelen är hörlur kontakten som sitter i botten istället för toppen.

Kostar under 1000lappen

Verkar inte finnas längre? Men gillar inte utseendet på den, men det är ett bra förslag får se lite!

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Finns det någon mp3 som presterar som D2+ fast i mindre storlek? Har en Lg Ku990, o att få ner 2 stora saker i fickan är lite väl mkt tycker jag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Acez
Finns det någon mp3 som presterar som D2+ fast i mindre storlek? Har en Lg Ku990, o att få ner 2 stora saker i fickan är lite väl mkt tycker jag.

använd en till ficka skit i plånbok å annat skit

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Iriver och Sony gör bra spelare också, ; )

Btw, titta på mitt inlägg ovan och se om det intresserar dig!

Permalänk

Cowon iAudio 9.

Ingenting, INGENTING slår Cowon när det gäller ljudkvalité (varför har du inte satt ljudkvalité på listan, vill du ha skräpljud eller?).
Cowon iAudio 9 har myyycket bättre ljudkvalité än nån Ipod.
Köp för helsike inte nån Ipod.. Ipod är överskattat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Cowon iAudio 9.

Ingenting, INGENTING slår Cowon när det gäller ljudkvalité (varför har du inte satt ljudkvalité på listan, vill du ha skräpljud eller?).
Cowon iAudio 9 har myyycket bättre ljudkvalité än nån Ipod.
Köp för helsike inte nån Ipod.. Ipod är överskattat.

+1

Och bilden på S9:an är fantastisk.

AMOLED är verkligen helt fantastisk.

Jävligt bra batteritid har dem också.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 511
+1

Och bilden på S9:an är fantastisk.

AMOLED är verkligen helt fantastisk.

Jävligt bra batteritid har dem också.

Jag menade faktiskt iAudio i9
Men S9 är bra den också, nästan vilken Cowon som helst är bra ^^

Permalänk
Medlem

+1

har både ägt D2 och äger S9, har hört U3 och U2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Jag menade faktiskt iAudio i9
Men S9 är bra den också, nästan vilken Cowon som helst är bra ^^

Ah, i9 har jag inte sett, trodde det var ett typo bara!

Permalänk
Avstängd

Cowon iAudio9 om du vill ha en sjukligt bra spelare utan slippa allt extra gojs.
Jag vill inte ha stor fet skärm och massa mög utan är ute efter ljudet i smidigare format.

iAudio9 uppfyller det Kommer i lager i Januari enligt dustin, ligger på hemsidan.

Permalänk
Medlem

Vilken är bäst/nyast: "Cowon/iaudio D2+" el. "Cowon I9 8GB"?

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Izak80
Vilken är bäst/nyast: "Cowon/iaudio D2+" el. "Cowon I9 8GB"?

Vet inte vilken är bäst men i9 lär vara nyast eftersom den släpptes alldeles precis, vet inte ens om den kommit in än till alla butiker.

Permalänk
Medlem

Ärligt talat så skulle jag hellre vilja iAUDIO 7 än 9. Vet inte varför men jag vill ha bra batteritid som försvann på iAUDIO 9. Sen vet jag inte varför skriver Cowon I9 när den heter iAUDIO 9 :S

edit: jag hade nog valt D2+, fast om man vill ha en mindre så måste det bli iAUDIO 9.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
Ärligt talat så skulle jag hellre vilja iAUDIO 7 än 9. Vet inte varför men jag vill ha bra batteritid som försvann på iAUDIO 9. Sen vet jag inte varför skriver Cowon I9 när den heter iAUDIO 9 :S

edit: jag hade nog valt D2+, fast om man vill ha en mindre så måste det bli iAUDIO 9.

Mjo jag skulle kanske också välja 7 istället för 9.
Företaget som gör spelaren heter Cowon, produkten heter iAudio 7/9

Permalänk
Medlem

Den enhet som har BBE+ har bättre ljud, men enheter som har BBE är bättre än SRS HD osv.

BBE+ > BBE > Alla andra

D2+ kan verka stor, men spelaren består av en 2,5tums skärm och spelaren är 5 mm större åt alla håll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 511
Jag använder en Cowon S9 som är helt fantastiskt grym.

Skitskarp skärm och asbra batteritid, ljudet är också helt fantastisk.

Fin kvalite och tyngd i den också.

Har förövrigt en till, fick två av säljaren så jag fick köpa loss den andra billigt.

Jag kan sälja den för 1700 inkl. frakt! Helt oanvänd i kartong.

Ganska mkt över budget i'm afraid.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lundstrom.emil
Klipp är nästan i samma ljudklass som cowon:S, go budget:D

Bara att den är lite liten Tycker Sansa Fuze känns bättre, lagom storlek och det borde ju vara åtminstone likvärdigt ljud? + är ju att det finns slot för miniSD på Fuze'n också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lundstrom.emil
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=513996

Cowon I9 8GB, 1 195 kr på dustin

cowon har fortfarande bättre ljud, men här sämre batteritid, men klarar av att driva tunga lurar:D

Ett alternativ, kollade på det lite.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Sansa clip är superduper om du bara lägger 400kr (verkligen super), annars får jag tipsa om cowon/iriver/iaudio.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Cowon iAudio 9.

Ingenting, INGENTING slår Cowon när det gäller ljudkvalité (varför har du inte satt ljudkvalité på listan, vill du ha skräpljud eller?).
Cowon iAudio 9 har myyycket bättre ljudkvalité än nån Ipod.
Köp för helsike inte nån Ipod.. Ipod är överskattat.

Som sagt ovan, ett av alla bra alternativ xD Finns alldeles för mkt att välja på.
Självklart vill jag ha bra ljud, glömde väl skriva det eller så bakade jag in det i kvalitet osv.

Har inga tankar på att göra det heller!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Cowon iAudio9 om du vill ha en sjukligt bra spelare utan slippa allt extra gojs.
Jag vill inte ha stor fet skärm och massa mög utan är ute efter ljudet i smidigare format.

iAudio9 uppfyller det Kommer i lager i Januari enligt dustin, ligger på hemsidan.

Den verkar ju riktigt fin! Får se lite vad som händer, är väl mest iAudio9 och Sansa Fuze jag fundera på nu. iriver E30 är ju lite sisådär när det inte finns några tester, och läste någonstans att batteriet skulle hålla 300-400ggr men går inte att byta sen?
Kanske är så på alla? ... :S

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

osäker med ljudkvalitet på Fuze då det var något speciellt med clip, och clip+ har minnesläsare