[WoW] SweC World of Warcraft guild-intresse?

Permalänk
Medlem

Grejen med rppvp servar är ju att communityn oftare är mer avslappnad och trevlig, iaf efter mina erfarenheter. Sen om man inte gillar rp så spelar det inte så stor roll så länge man uppträder okej och har ett passande namn. Raid och pvp guilds finns det gott om. Gillar man pvpn ser jag en rppvp server som ett bättre val än en vanlig pvp server i och med att många rp gillen anordnar ofta World pvp events.

Dom mest renodlade RP nissarna spelar på vanliga rp servrar där man lär hålla sig in character i say osv medans på rppvp är det inte lika hårt på reglerna.

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att vara med om den startas på Frostmane och är alliance

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig spela oavsett vilken server , bara ta inte för långt tid .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Kattskit
Grejen med rppvp servar är ju att communityn oftare är mer avslappnad och trevlig, iaf efter mina erfarenheter. Sen om man inte gillar rp så spelar det inte så stor roll så länge man uppträder okej och har ett passande namn. Raid och pvp guilds finns det gott om. Gillar man pvpn ser jag en rppvp server som ett bättre val än en vanlig pvp server i och med att många rp gillen anordnar ofta World pvp events.

Dom mest renodlade RP nissarna spelar på vanliga rp servrar där man lär hålla sig in character i say osv medans på rppvp är det inte lika hårt på reglerna.

Jodå, jag håller helt med. Men det finns ju också dom som inte gillar RP alls. Jag och kusinen tänkte först på RPPvP, eftersom vi spelade på en RP server förut och gillade det väldigt mycket. Vi älskade hur snälla alla var, och hade normala namn (heh..).

Majoriteten håller på PvP just nu, men det kanske överspelar sig till RPPvP om det är nog med folk som vill köra RP server, då kompleterar vi säkert med att köra RPPvP.

Vi har satt ett ungefär datum för när vi ska börja lira.

Vi kommer tillbaka med ett 100% verifierat datum så snabbt som möjlig, men för nu gäller det 1 December.

EDIT; Hoppas det är okej för alla, om det inte är det så kan ni börja levela på den sagda servern. Ni får 2 dagar på att svara på pollen, sedan bestäms det!

Peace - H & K

Permalänk
Medlem

För mig är det helt Ok att köra på en rppvp-server. Blir lite seriösare på det sättet men en pvp går an också.

Verkar däremot inte kunna rösta på pollen igen(röstade innan den ändrades till en annan)

Permalänk
Medlem

har slutat spela men blir det en sweclockers gild så kan jag nog borga igen !
helst pvp server.

Visa signatur

// ursäkta stavfelen
WTF ?

Permalänk
Medlem

Exroz, jag sätter dig vid sidan om och ränkar sedan med dig som en "RPPVP" röstare på Söndag.

Peace - H & K

Permalänk
Medlem

Blev uttråkad idag och började lite smått med att göra ett forum, checka ut det och ge mig lite kritik. www.SweC.forumotion.com!

Imorgon kommer beslutet om server, så håll koll på tråden om ni vill börja lira genast!

Permalänk
Medlem

Ser bra ut! Och ja vill gärna hänga på, men jag är så tråkig att jag är bara på om det blir rppvp. En vanlig pvp server ger ingenting för mig. Det finns ingen world pvp som ska finnas på en pvp server utan man kan lika gärna köra pve.

Folk på pvp kör ingen world pvp förrut en och en annan low lvl gank medans på rppvp är det guild events med pvp.

Fiskar lite javisst Men vitsen med vanliga pvp servers dog med pvp instanser och arena tycker jag :/

Permalänk
Medlem

Uppdaterat första sidan. Dom som vill levela kan börja levela right away!

Peace - H & K

Permalänk
Medlem

Rolfe heter min karaktär iaf

Permalänk
Medlem

Jag har hoppat in där, mest slöspela dock. Heter "Zafe".

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 3.4Ghz|XFX HD5850 1Gb|A-Data DDR3 4GB (2GBx2)1600Mhz Game Series,CL9, PC3-12800|Corsair TX650|320GB Samsung Spinpoint F1 T HD322HJ|

Det är svårt att leva, det är svårt att dö, det är svårt att skita i meterdjup snö.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zithos
Blev uttråkad idag och började lite smått med att göra ett forum, checka ut det och ge mig lite kritik. www.SweC.forumotion.com!

Imorgon kommer beslutet om server, så håll koll på tråden om ni vill börja lira genast!

Jag tror nog du får byta namn på sidan då Sweclockers har copyright på "Swec"-lockers.

Annars gl hf med guilden.

Permalänk

Jag har börjat levla en char på Defias Brotherhood.

heter Dragaana i brist på fantasi till ett bättre namn

/ T

Permalänk
Medlem

Hur många är ni? Är lite sugen. Vad kommer guilden göra? bara verka som ett community eller mer som en "riktig" guild?

Och hur många är ni för tillfället som garanterat ska köra?

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Avstängd

Har en 80 rogue Allie som inte gör att dugg just nu kan joina med honom..Vad och hur spelar ingen roll han har inget på cd

Blir det nåt bra har jag en full item 245 geared prälle som jag kan joina med..

Shadow/disc speccad

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem

zithos skulle ju börja spela den 1dec så guilden har inte riktigt kommit igång än.. men ja kan starta upp nu om folk vill och föra över gm till zithos sen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Kattskit
zithos skulle ju börja spela den 1dec så guilden har inte riktigt kommit igång än.. men ja kan starta upp nu om folk vill och föra över gm till zithos sen.

Samma här..jag börjar någon gång under december

Permalänk
Medlem

Till och börja med blir det väl ett skönt gäng och levla upp med antar jag. Det finns lite info i första posten..

Permalänk
Medlem

Nu har jag iaf skapat guilden, får se hur det blir sen då.. Jag har inge speciellt intresse att stå som gm utan gjorde det nu när ja hade lite tid över.

Jag har också satt så att members kan bjuda in nu i början så vi får nån fart på skutan..

Permalänk

Om det är någon som har börjar lira på serven så går det bra att kontakta mig så invitar jag till guilden.

Min char heter fortfarande Dragaana.

/T

Permalänk
Medlem

Jag är väl rätt intresserad, fast är de någon som börjar från 1? För det hade jag tänkt mest göra. Då jag orkar inte slösa pengar på någon transfer.. Kanske någon som har lust och köra RAF med mig? dvs om någon inte har ett konto som skall börja lira igen.

Visa signatur

Gaemer Addicted!

Permalänk
Medlem

Ja det är väl några som ska börja om från början vad jag förstått iaf. Jag själv ska köra klart min gubbe som är lvl77 nu sen ska ja iaf börja på en alt..

Det går även bra att skicka tell till Rolfe, Zalssa och Kelina för invite.

Permalänk
Medlem

låter riktigt kul, går gärna med om det går bra:)
men jag har inte wotlk ännu, har spelat ca 3 månader, så jag har bara 2 lvl 70 och en massa low lvl, dock kommer jag nog köpa wotlk efter julen när man fått in lite pengar^^

Permalänk
Medlem

Jajemen du är så välkommen så. Vi är bara 4 än så länge men förhoppningsvis hänger väl fler på, vi snackar skit och hjälper varann levla så gott det går.

Jag började också med wotlk nu, och kör nån alt vid sidan av min main.

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt intresserad, tänkt börja med wow igen och detta skulle passa mig perfekt. En sak som slog mig är att man borde väl kunna skapa flera Sweclockers guids på olika servrar? Vill man vara rp kör det, eller pvp osv? Samt såväl Alliance som Horde och på så vis kan alla få sitt tycke igenom? Visst blir mer utspritt då, men kanske passar alla bättre?

Väntar på expansionen WotLK som bör dimpa ner nästa vecka och sedan är det bara att sätta igång och lira och då hoppas jag ni har bestämt er för spelsätt, sida och server.

Permalänk
Medlem

Vi kör på redan på defias brotherhood rppvp, står lite info i första tråden. Kom in där, det är en trevlig server. Det skiljer inte mycket från vanlig pvp server förrutom att communityn känns vuxnare, samt att det är world pvp och rp events då och då.

Går bra att skicka tell för invite till
Rolfe
Dragaana
Klantbo
kelina
zalssa
hohner

Permalänk
Medlem

Låter roligt kan tänka mej börja lira med-er.. kör ni alliance eller horde?

Mvh Frank

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem

Som Frankoz, vad kör ni för sida då? Ska se till o logga in på Defias så fort WotLK kommer i lådan. Tänkte även passa på att fråga om det är någon mer än jag som kommer rerolla o köra från scratch? Eller migrerar ni gamla chars? Till sist, någon speciell sorts klass ni behöver? Är öppen för att pröva vad som helst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zatzy
har slutat spela men blir det en sweclockers gild så kan jag nog borga igen !
helst pvp server.

Dig känner jag igen, Shattered Hand UD Priest?

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU