köpa wow acc av en polare

Permalänk
Medlem

köpa wow acc av en polare

Min polare ska sluta med wow.. Och jag undrar om det är värt att köpa denna Rogue?

Finns även en Dk i lvl 63 och en Druid i lvl 72..

Får den för 300 kr och en platta Franks Energydrink

Fått svar på min fråga.. Ni kan låsa tråden.

Visa signatur

i5 6600k 4 Ghz , 8 GB DDR4-RAM , Asus Strix GTX980 , 1 TB HDD + 256 GB SSD , Asus moderkort av modell jag ej minns namn på, Corsair C70 Svart

Permalänk
Medlem

go for it d00d
näe verkar som en bra deal, annars kan du ju köpa min 67 warrior för 100kr och 3st franks

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Medlem

Gör det för franks energy drik sedan säljer du wow accet för 400 till någon annan.

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 4GHz /w cooler master hyper 212 | 2.2 Tb + Intel x-25 80gb | Corsair 4 Gb 1333 MHz | ASUS P7P55D LE | Corsair TX 650W | XFX HD5870 @ 1GHz | Logitech G9 | Roccat Taito | ASUS 22" | Dynavoice M-85 | 22423 3dmark 06 | 19107 3dmark vantage | cooler master HAF 932
Fraktfritt på inet https://www.inet.se/artikel/6101343/

Permalänk
Medlem

nu är inte jag så insatt i wow. spelat max 10 minuter men att köpa en "gubbe" tar ju bort halva nöjet. man ska ju själv bygga upp sina stats... vad är meningen?

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Inte så smart att visa riktiga armory länken, då någon kan reporta. Annars verkar det vara en mycket bra deal. Köp den, så kan du sälja den för mycket mer utan problem om du skulle tröttna.

Visa signatur

Phanteks Evolv ATX Tempered Glass | Intel Core I7 7700K | Cryorig H5 Ultimate | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | Corsair 16GB DDR4 2400Mhz VENGEANCE LP Röd | WD Blue 500GB SSD | Gigabyte Z270XP-SLI | EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

med tanke på att själva spelet+expansioner kostar mer än 300 så är det värt det. ta bort gubben om du vill börja från början så du lär dig spela på riktigt

Visa signatur

// Claw

Permalänk
Medlem

ok :> Dealen är ifall han skulle börja igen med wow efter några år så får han tillbaks det .. har en mage i 43 och tycker det är skit tråkigt att lvla lirat på den i nån månad och inte nått slut lvl än

Visa signatur

i5 6600k 4 Ghz , 8 GB DDR4-RAM , Asus Strix GTX980 , 1 TB HDD + 256 GB SSD , Asus moderkort av modell jag ej minns namn på, Corsair C70 Svart

Permalänk
Medlem

Låter allt mer som en sämre deal för din del, för låt säga att han vill ha tillbaka sitt konto efter en tid när du har lagt ner din tid, energi och pengar på karaktärerna.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Jag har själv lirat wow, men jag skulle aldrig komma på tanken att köpa ett konto.
För det första finns det många med taskigt rykte där ute..
Sen är det ju hela nöjet med spelet att levla och bygga upp en bra karaktär, tar ju drygt max 1 månad att bygga upp en gubbe från 1-80.

Om du tycker det är tråkigt att levla , så undrar jag vad du kommer tycka när du är på level 80 och har gjort uppdragen samt alla instancer och raids.. man lessnar rätt fort och startar om på ny gubbe.

Permalänk
Avstängd

Ska inte någon komma och låsa tråden då det är sådan panik på t.ex loading.se m.m när någon nämner sådant här.

'oj oj! nu kommer blizzard och läser på forumet och stämmer oss!'

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

3 orsaker till att det är en kass ide.

1: Du kommer vara ytterligare en av dessa n000bs som pajar för alla andra eftersom du inte kan din klass.

2: Du missar tillfredställelsen att byggt en egen gubbe + upplevelsen att levla och uppleva alla areror och quests i spelet.

3: Du kan närsomhelst bli fråntagen kontot av din polare / bli bannad av blizz.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
3 orsaker till att det är en kass ide.

1: Du kommer vara ytterligare en av dessa n000bs som pajar för alla andra eftersom du inte kan din klass.

2: Du missar tillfredställelsen att byggt en egen gubbe + upplevelsen att levla och uppleva alla areror och quests i spelet.

3: Du kan närsomhelst bli fråntagen kontot av din polare / bli bannad av blizz.

Blir han ifråntagen kontot så kan han ju slå ner sin polare eller fixa pengar tillbaka.

2. Finns inget som är värt att göra från level 1-80, och INGEN, absolut INGEN kör gamla instancer så det är dött lopp med endless grinding av quests.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Blir han ifråntagen kontot så kan han ju slå ner sin polare eller fixa pengar tillbaka.

2. Finns inget som är värt att göra från level 1-80, och INGEN, absolut INGEN kör gamla instancer så det är dött lopp med endless grinding av quests.

Inte om blizz bannar kontot.

Det är DIN åsikt , många andra som jag tex finner nöje i resan att levla upp sin karaktär , det finns många roliga quests och questkedjor som tar en till många roliga areor i spelet.
Dessutom så kör visst folk gamla instanser , jag har blivit tillfrågad många ggr under min resa med den gubben jag levlar just nu. (Den aspekten hänger nog mest på servern om det är liv på den)

Jag ska snart levla en ally karaktär för att uppleva hur det är att questa och spela på den sidan av wow då jag hittils varit horde.
Bäst att passa på innan expansionen kommer och ändrar spelplanen för alltid.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk

Håller med Muppen. Det finns absolut inget som är kul med 1-80, kanske northrend där man faktiskt kan ha nytta av det man "lär sig"

Rerollade nyligen priest och är på 25 nu med cirka en dag played, hur less som helst är jag, vill bara ta bort gubben. Har en toc25 gearad feral druid som jag spelade på innan men internet pallar knappt 25manna så jag rollade pvp server istället och ska lira lite pvp med priesten istället.

Skulle lätt ge 300 för att få gubben till 80, sen lite energy drinks är ju inte helt fel.

Jag skulle säga att du bör köpa gubben om du har spelat förut, är du nybörjare däremot kan det ju vara värt att börja om från scratch dock.. men då är ju ändå accountet prisvärt då allt inkl expansioner och gametime kostar runt tusenlappen bara för att börja spela... Låter dock förjävligt att han kan ta tillbaka accountet, isåfall ska du kräva pengarna tillbaka också.

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
Inte om blizz bannar kontot.

Det är DIN åsikt , många andra som jag tex finner nöje i resan att levla upp sin karaktär , det finns många roliga quests och questkedjor som tar en till många roliga areor i spelet.
Dessutom så kör visst folk gamla instanser , jag har blivit tillfrågad många ggr under min resa med den gubben jag levlar just nu. (Den aspekten hänger nog mest på servern om det är liv på den)

Jag ska snart levla en ally karaktär för att uppleva hur det är att questa och spela på den sidan av wow då jag hittils varit horde.
Bäst att passa på innan expansionen kommer och ändrar spelplanen för alltid.

Och blizzard bannar ju enbart kontot temporärt ifall någon skriker i tradechat att dom vill byta konto eller om någon är en total idiot.

Sannolikheten att bli bannad PGA trading är ju likamed 0.

Jag har kört på Stormscale Ally och Horde, Talnivarr Horde och Magtheridon Horde, har aldrig blivit tillfrågad (heller inte hittat någon) om att köra någon instance under level 60. Även hellfire citadel är ju dött.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Och blizzard bannar ju enbart kontot temporärt ifall någon skriker i tradechat att dom vill byta konto eller om någon är en total idiot.

Sannolikheten att bli bannad PGA trading är ju likamed 0.

Jag har kört på Stormscale Ally och Horde, Talnivarr Horde och Magtheridon Horde, har aldrig blivit tillfrågad (heller inte hittat någon) om att köra någon instance under level 60. Även hellfire citadel är ju dött.

Att ta den risken , hur liten den än är att bli av med sitt WOW konto som man lagt många timmar på , det skulle jag aldrig göra.
Att hitta på statistik kan alla göra , bara blizz vet sanningen om hur många de bannar för account trading.

Att ingen vill ha med dig i en instans hänger nog samman med 2 troliga orsaker , 1: Servern har inte så många som levlar 2: Du spelar en ren DPS klass så ingen behöver dig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
Rerollade nyligen priest och är på 25 nu med cirka en dag played, hur less som helst är jag, vill bara ta bort gubben. Har en toc25 gearad feral druid som jag spelade på innan men internet pallar knappt 25manna så jag rollade pvp server istället och ska lira lite pvp med priesten istället.

Att lvla som präst är segt tills du blir 40 och får shadowform.
En metod att bota eventuell tristess är att hoppa med i 5 manna , som präst är man alltid eftersökt som healer.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
Att ta den risken , hur liten den än är att bli av med sitt WOW konto som man lagt många timmar på , det skulle jag aldrig göra.
Att hitta på statistik kan alla göra , bara blizz vet sanningen om hur många de bannar för account trading.

Att ingen vill ha med dig i en instans hänger nog samman med 2 troliga orsaker , 1: Servern har inte så många som levlar 2: Du spelar en ren DPS klass så ingen behöver dig

Att lvla som präst är segt tills du blir 40 och får shadowform.
En metod att bota eventuell tristess är att hoppa med i 5 manna , som präst är man alltid eftersökt som healer.

Statistiken finns på t.ex wow trade sidor där man byter konton som markeedragon m.m.. antal bans ligger riktigt lågt, hade det varit högt hade inte folk bytt konton så mkt som dom gör.

25% av wow communityn byter väl ändå konto/säljer/köper m.m. om inte mer.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Statistik kan vem som helst hitta på , bara Blizz har kalla hårda fakta i detta , ja menar hur fasen kan man lita på en tradesidas statistik som är helt godtycklig på om användarna ens orkar rapportera.
Bryr man sig så lite om sitt konto att man tradar ja då kan du lita på att man inte bryr sig speciellt mycket om att rapportera.

25% av wow communityn byter o säljer .. var hittar man den statistiken mer än att du hittade på det just då du skrev det?
Det är kanske 25% inom din bekantskapskrets men korrekt statistik på det kan ingen veta eftersom det sker utanför spelet.

Iallafall min poäng var att även om det är 99% säkert att göra detta så skulle jag inte göra det av den 1% att det skulle knasa sig .
Med tanke på de antal timmar som man lätt lägger ner i ett konto , jag värderar min tid högt och vill vara 100% säker att mitt konto är mitt och ingen annans.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
Statistik kan vem som helst hitta på , bara Blizz har kalla hårda fakta i detta , ja menar hur fasen kan man lita på en tradesidas statistik som är helt godtycklig på om användarna ens orkar rapportera.
Bryr man sig så lite om sitt konto att man tradar ja då kan du lita på att man inte bryr sig speciellt mycket om att rapportera.

25% av wow communityn byter o säljer .. var hittar man den statistiken mer än att du hittade på det just då du skrev det?
Det är kanske 25% inom din bekantskapskrets men korrekt statistik på det kan ingen veta eftersom det sker utanför spelet.

Iallafall min poäng var att även om det är 99% säkert att göra detta så skulle jag inte göra det av den 1% att det skulle knasa sig .
Med tanke på de antal timmar som man lätt lägger ner i ett konto , jag värderar min tid högt och vill vara 100% säker att mitt konto är mitt och ingen annans.

Tror nog alla känner någon som bytt, sålt eller köpt konto.

Och jag tror nog inte alla är lika oroliga och börjar gråta för att deras virtuella karaktär som inte betyder någonting blir bannat.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thxsen
Om du tycker det är tråkigt att levla , så undrar jag vad du kommer tycka när du är på level 80 och har gjort uppdragen samt alla instancer och raids.. man lessnar rätt fort och startar om på ny gubbe.

Det har alltid varit tråkigt att levla i WoW när man väl spelat upp 2-3 gubbar. Då vill man bara vara max level för att göra det roliga i spelet och det brukade vara instancer tills dom släppte WOTLK.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

300 spänn för ett konto med båda x-packs är jävligt värt!
förutsatt att han inte har några varningar och du kan lita på att han inte tar tillbaka kontot i smyg och du tror det är "hackat", sånt är äckligt vanligt.

MEN, om han vill ha tillbaka kontot senare ska du SJÄLVKLART få tillbaka dina 300kr och platta energy!!!