Klubbar i Malmö/Köpenhamn som spelar hiphop?

Permalänk
Medlem

Klubbar i Malmö/Köpenhamn som spelar hiphop?

Tro mig, sökt som en idiot nu.

Finns de nån som känner till nån klubb som så gott som uteslutet inriktar sig till hiphop publiken?

Börjar tröttna på att inte känna nån här i Malmö(känner iofs Bakemonster, glidaren nummer ett ^^), och även på att sitta inne dag in och dag ut när jag är ledig.

Men har svårt att hitta nått uteställe som tilltalar mig, på tok för mycket skit musik, och snobbiga människor(Inget illa menat, bara såna jag inte generellt umgås med, eller passar in med ^^).

Köpenhamn eller malmö är väll ställena jag vill nånstans till, svårt att hitta konkret info om Köpenhamn dock =/

Tack för alla tips!

Peace

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Nu är väl jag inte den som håller till på hiphopställen precis, men där är ett ställe jag känner till i kph som skulle kunna ha nån hiphopkväll. http://www.rust.dk/
Finns säkert flera, men ja, jag rör väl mig mest i studentkretsarna så hamnar inte på såna ställen. Rust var dock rätt najs när jag var där, fast då var det nog mer house där. Tror dock det ska vara någon form av hiphop bara på onsdagar.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marukusu
Nu är väl jag inte den som håller till på hiphopställen precis, men där är ett ställe jag känner till i kph som skulle kunna ha nån hiphopkväll. http://www.rust.dk/
Finns säkert flera, men ja, jag rör väl mig mest i studentkretsarna så hamnar inte på såna ställen. Rust var dock rätt najs när jag var där, fast då var det nog mer house där. Tror dock det ska vara någon form av hiphop bara på onsdagar.

Tackar för tipset på det där!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Det enda jag kommer att tänka på (som inte ens lyssnar på hiphop) är väl dessa dedikerade kvällar många klubbar har. typ en helg har de hiphop nästa helg rock nästa reagge nästa metal osv osv.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90