Permalänk
Medlem

Fps till treåring.

Som rubriken lyder söker jag efter ett fps till min son. Dock är han endast tre år gammal men älskar S.t.a.l.k.e.r. Dock så är det ej så nyttigt med monster och annat för en treåring. Har någon ett bra tips på ngt fps som inte är för blodigt och våldsamt? God Jul alla..

Visa signatur

Elektronik är ljuvligt

Permalänk
Medlem

Ja jag vet att en treåring inte ska spela sådant men vi lever på 2000-talet

Visa signatur

Elektronik är ljuvligt

Permalänk

Lek iställer för att parkera barnet vid datorn / konsollen.

Det kommer med åren men just nu borde han vara ute istället eller leka med lego..

Jag menar ingenting illa mot dig eller försöker lära dig hur man uppfostrar men jag skulle nästan skämmas av att sätta barnet och spela vid 3 års åler.

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk
Inaktiv

Varför inte bara låta honom spela något annat?

Permalänk
Medlem

Re: Fps till treåring.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tommy2
Som rubriken lyder söker jag efter ett fps till min son. Dock är han endast tre år gammal men älskar S.t.a.l.k.e.r. Dock så är det ej så nyttigt med monster och annat för en treåring. Har någon ett bra tips på ngt fps som inte är för blodigt och våldsamt? God Jul alla..

nu vill jag inte låta taskig men är du helt dum i huvudet?
fps spel till en treåring år bara överdrivet. köp honom spore, pokemon, osv.
eller köp ett nintendo wii med super mario eller zelda. växte själv upp på nintendo 64.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Antingen så hittar du nåt barnspel till honom eller låt han leka med annat som folk säger .. så enkelt är det :/

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

klart det finns fps för barn.
Counter Strike: för barn

Permalänk
Medlem

Jag tror inte han är gammal nog att förstä vad det är han skuter (Stavning?) på ändå. Men jag är mäkta imponerad att han klarar av det!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SayZk

HAHAHAHA

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Medlem
Citat:

lol

Permalänk
Hedersmedlem

Helt sjukt att du letar skjutarspel till en treåring...

Permalänk
Medlem

men snälla,inte dator för en treåring,dom ska leka med annat:(

EDIT: kom ju på ravin rabbit till WII:)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Jo men som jag skrev så inte så våldsamt som fps är utan typ springa runt med vattenpistoler å dyl..

Visa signatur

Elektronik är ljuvligt

Permalänk

Om ungen gillar fps spel så finns det gott om jaktspel, där Cabela har gjort en massa. Nu är jag dålig insatt i hur utvecklad en 3 åringen är, men det är bra att barn tidigt får lära sig var kött är för något. Vilken ålder som nu är lämpligt för detta, vet jag inte.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonthan
men snälla,inte dator för en treåring,dom ska leka med annat:(

DILDO-DILDO-DILDO-DILDO.
eller?

Permalänk
Medlem

Men jösses. Barn har väl också rätt att spela.. Det är ganska mörkt ute om kvällarna denna årstiden så att vara ute och leka går bort. Alla barn senaste 30 åren har suttit en hel del framför tv:n och kollat på barnprogram. Idag har de flesta ungar även tv mm på rummet. Min får spela datorspel.. Det är väl inget fel med det. Sen att s.t.a.l.k.e.r kanske inte är så lämpligt men det är ju ett annat ämne.

Visa signatur

Elektronik är ljuvligt

Permalänk
Medlem

Haha minns själv när jag var 3 år och satt 4 timmar om dan och spela Heroes 3 needforspeed ( kommer inte ihåg vilket tror de hette 2000 ) och sen spela ja väldigt mycket lego rock raiders XD. Man var ju jävligt mobbad på dagis när man spela en timme om dan framstog man som största nörden xd

EDIT : Kom på att du skulle ha lite fps spel till din unge också. Jag skulle nog satsat på något i stil med ratchet and clank elr något sånt. då får han ju skjuta på olika monster och det spelet är ju endå från 3 år ( iaf de ja har ) så de borde inte vara något problem

Permalänk
Medlem
Citat:

DILDO-DILDO-DILDO-DILDO.
eller?

Förstår faktiskt inte vad du menar??

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

doom 3

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonthan
Förstår faktiskt inte vad du menar??

Antingen är det som en referens till den här reklamfilmen: http://www.youtube.com/watch?v=NS_pK4H-0sg eller så är han kanske bara lite förvirrad?

Permalänk

Har inget fps-spel att tipsa om men testa ett lego star wars/batman, det kommer han säkert gilla

Permalänk
Medlem

battlefield heros! Tecknat spel, inge blod, man dör inte på ett skott. Roliga ljud och animationer! Ända spel jag kan tänka mig!

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Håller på att lägga in det.. Tackar tackar tackar.. Pojken har provat lite olika typer spel men det är bara fps som han diggar.. =). Hahahaha.. Ja alla är vil olika.

Visa signatur

Elektronik är ljuvligt

Permalänk
Medlem

Har du Battlefield 2? I sånt fall lägg in Battlepaint-modden.

Carebears vs. Teletubbies

http://www.youtube.com/watch?v=_s_jYQdKAXk

Permalänk
Medlem

Måste ju vara någon slags underbarn det där, de 3åringar som suttit vid min dator har inte fattat ett jota. Sett de spela simpla web-spel och de kan inte ens styra en bil framåt och bakåt i ett plattformsliknande upplägg (typ Hugo), att de skulle greppa ett FPS är sick!

Men om man nu skiter i det, så kanske det kan vara roligt med Mirrors Edge, att bara springa runt bland hustaken och hoppa, klättra osv borde kunna underhålla den lille datavirtuosen en stund.

Nu finns det ju våldsamma element i spelet också men om man inte "tar sig framåt" i handlingen kanske man kan undvika sådant. http://www.youtube.com/watch?v=2N1TJP1cxmo

Sen har du den "gamla" klassikern Portal som är ett trevligt pusslspel i FPS-fattning - http://www.youtube.com/watch?v=TluRVBhmf8w

Jag hade nog tyckt att de var sjukt roliga båda två om jag var liten parvel. Men barn tycker så konstiga saker är roliga så man vet aldrig.

edit: Angående BF2-modden ovan, fy fan vad läskigt. De där teletubbisarna skulle jag nog få mardrömmar av om jag var liten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja min pojk är som man säger ett A-barn Till saken hör att han fyller 3 i januari. Ska ladda hem en demo på Mirror´s Edge. Verkar vara sjukt kul..

Visa signatur

Elektronik är ljuvligt

Permalänk
Medlem

Portal verkar med vara klockrent..

Visa signatur

Elektronik är ljuvligt

Permalänk
Medlem

Ja kan kolla hos webhallen finns barn spela för pc

http://www.webhallen.com/list.php?avd=1&konsol=5&genre=970

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem

LBA - (Little big adventure) är ett bra spel. Det innehåller inget som ser våldsamt ut och är väldigt klurigt. Inte riktigt FPS men nästan. Dessutom kan du köra det på ohyggligt gamla datorer..

Min treåring kör Kalle Kunskap och sådana spel på min gamla laptop.. Så det är inga konstigheter. Han har lärt sig skriva sitt namn och förstå både engelska och svenska ord för att kunna köra spel och styra datorn.

En lista från wikipedia. DESCENT är min favorit. Man blir löjligt yr efter en session med det spelet.

Examples of non-violent FPSes include:

realMyst - A totally non-violent game wherein the player explores a lavish 3D environment and solves point-and-click puzzles.
H.U.R.L. - A game featuring a non-violent[93] main-character wherein the player must navigate a playing-field avoiding enemies as they attempt to "slob" him with trash.
Narbacular Drop - A game with only environmental hazards featuring a non-violent[94] main-character wherein the player must navigate his way out of a dungeon filled with hazards.
Chex Quest - A game with enemies featuring a non-violent[95] main-character wherein the player must rescue his fellow cereal-pieces by "zorching" hordes of flemoids back to their home planet with various zorch guns.
Descent - A game lacking violence to sentient beings wherein the player rescues human miners trapped in mines guarded by malfunctioning mining robots.
Other Notable Examples:

Chex Quest 2[95] - a non-violent Doom clone advergame
Elebits[96][97][98] - A Wii-based first-person hide-and-seek game
Extreme Paintbrawl[99] - A non-lethal paintball FPS
Foreign Ground[100][101]
Greg Hastings Tournament Paintball[102] - A non-lethal paintball FPS
Greg Hastings Tournament Paintball MAX'D[103][104] - A non-lethal paintball FPS
Ken's Labyrinth[105][106][107] - a non-violent Wolfenstein clone
Laser Arena[108][109][110] - non-violent arena-style laser tag FPS
Nerf Arena Blast[111] - A non-lethal Nerf FPS
NRA Gun Club[112][113][114][115][116] - A first-person target-shooting game
Super 3D Noah's Ark[117] - A non-violent Christian video game
Nanashi no Game - non-violent Horror FPS Game from Japan

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tommy2
Jo men som jag skrev så inte så våldsamt som fps är utan typ springa runt med vattenpistoler å dyl..

Paintball maps på CS

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.