Permalänk
Medlem

du kanske satte en pappersbit och målade den röd?

Permalänk
Medlem

Funderade på en sak när jag kollade igenom dina bilder. har du testat så att kylflänsen för moderkortet har kontakt med alla komponenter den ska ha kontakt med? förstår att du vill byta skärpet som ligger på bryggorna, men för övriga komponenter är anledningen till den tjocka mjuka värmeledande tejpen att det är svårt/dyrt att placera dem på exakt samma höjd så att flänsen ligger mot. Om det är så att det är lite större avstånd, så är tejpen betydligt bättre än samma tjocklek med pasta, då pastan är betydligt mer isolerande när avståndet ökar än vad tejpen är.

Visa signatur

i5-3570K@4.2GHz, Corsari-H55, MSI Z77A-GD65, Corsair 16GB DDR3-12800 CL9, MSI Gaming GTX 970, 250GB SSD, 2x1TB HDD, Corsair 850W

Permalänk
Avstängd

vart köpte du ljudkortet? btw hade du tagit 2 olika bilder hade jag nog inte sett att den röda va redigerad . blir nog snyggt iaf Mvh!

Permalänk

haha, syns ganska tydligt att bilden bara är redigerad :P, men fint sätt att försöka lura oss ^^
jävligt snygg mod av chassit dock, har inte sett ngn arbeta på just thermaltake armor förut.

Visa signatur

Lian Li O11 XL | Asus Crosshair VII Dark Hero | AMD 5950x, Watercool IV Pro| 32gb G-skill trident-z neo @ 3600 Mhz | EVGA 3090 FTW3 Ultra | Seasonic Prime PX 1000 | Asus ROG Swift PG348q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sam_h
Funderade på en sak när jag kollade igenom dina bilder. har du testat så att kylflänsen för moderkortet har kontakt med alla komponenter den ska ha kontakt med? förstår att du vill byta skärpet som ligger på bryggorna, men för övriga komponenter är anledningen till den tjocka mjuka värmeledande tejpen att det är svårt/dyrt att placera dem på exakt samma höjd så att flänsen ligger mot. Om det är så att det är lite större avstånd, så är tejpen betydligt bättre än samma tjocklek med pasta, då pastan är betydligt mer isolerande när avståndet ökar än vad tejpen är.

ahaa, ahh den tar i på nord och sydbryggan, men där tejpen satt fast var det olika höjder på dem olika komponenterna, så dem använde den tjocka värmeledadnde tejpen för att iaf försöka få alla komponenter kylda, man kan se att tejpen är mer intryckt på vissa ställen :P, hehe lite kylpasta ska nog inte skada, jag duttade snabbt på alla småsaker bara, tog kanske 5-6 sek o dutta :P, men när tejpen kommer över komponenterna så täcker tejpen alla komponenter bra fråga på om det något mer bara

Citat:

Ursprungligen inskrivet av og900turbo
vart köpte du ljudkortet? btw hade du tagit 2 olika bilder hade jag nog inte sett att den röda va redigerad . blir nog snyggt iaf Mvh!

jadu läser du lite längre upp så står det :), ska kanske sälja det, det kommer att störa när jag kör sli sen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av T.sripakdee
haha, syns ganska tydligt att bilden bara är redigerad :P, men fint sätt att försöka lura oss ^^
jävligt snygg mod av chassit dock, har inte sett ngn arbeta på just thermaltake armor förut.

tahhaha att fyfan, jag fick tillbaka mina PScs4 skills igen, har börjat lite smått nu och im back on tracks !, jag har inte alls sett nåt här på swec kul att ha nåt annorlunda gjort

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KsKz_91
jadu läser du lite längre upp så står det

hehe får väl läsa igen hittar nämligen inte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av og900turbo
hehe får väl läsa igen hittar nämligen inte

läs på sidan 3 sista citatet

Permalänk
Medlem

Jag tror att jag måste sälja ljudkotet, den nya grafikkorten kommet att ta i :(, så snart kommer en annons för er som är intresesrade :/

Permalänk
Proffsmoddare

ljudkortet fungerar väl ändå endast med ASUS moderkort, kanske till och med bara med tillhörande? Det fungerar åtminstone inte med XFX790 eller Gigabyte EX58-Extreme

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sack
ljudkortet fungerar väl ändå endast med ASUS moderkort, kanske till och med bara med tillhörande? Det fungerar åtminstone inte med XFX790 eller Gigabyte EX58-Extreme

jag vet inte vilka det funkar med ,det är ju ett helt vanligt ljudkort fast i den bättre kvalitetsklassen, men jag fick iaf ljud :), ska ändå sälja den, för dem som är intresserade så ska båda upp på marknaden idag håll ögonen öppna

Permalänk

Ser fint ut.
Fixa bättre bilder!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LightBlizz
Ser fint ut.
Fixa bättre bilder!

tackar tackar, hmm bättre bilder?? förklara isf vad du menar med det!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sack

Precis! Dom funkar endast på tillhörande Asus moderkort. Testade mitt ljudkort jag fick med RE2 på min brors Gigabyte bräda, fungerade inte.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kvickstick
Precis! Dom funkar endast på tillhörande Asus moderkort. Testade mitt ljudkort jag fick med RE2 på min brors Gigabyte bräda, fungerade inte.

jassså, jag kunde bara få ljud i ena hörluren, mer än så funkade det inte, men dem ska ändå säljas så om någon är intesserade

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kvickstick

jag har ett sådant ljudkort som ska va till striker men såg att kontakten va inte samma som den som sitter på övriga pcie 1X

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
jag har ett sådant ljudkort som ska va till striker men såg att kontakten va inte samma som den som sitter på övriga pcie 1X

aha oki oki, vad tycker du om projektet hittils, den slutliga lacken och minneskylarna !?????

Permalänk
Medlem

KOMENTERA LITE NU DÅ, JAG KOMMER INTE LÄGGA IN NÅRA BILDER FÖRÄNS JAG FÅTT LITE KOMENTARER !!!!

Permalänk

snyggt keep up whit the job

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Citat:

KOMENTERA LITE NU DÅ, JAG KOMMER INTE LÄGGA IN NÅRA BILDER FÖRÄNS JAG FÅTT LITE KOMENTARER !!!!

Fjortis...
Nu får du din jävla kommentar : D
Snyggt arbete iaf...

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gudbrandsen
snyggt keep up whit the job

tackar tackar, ska göras

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 427_Cobra_Jet
Fjortis...
Nu får du din jävla kommentar : D
Snyggt arbete iaf...

Va f*an sägeru !!!!!, jag är så jävla icksfjortis som man kan vara!!! om det är något jag hatar mest i det svenska samhället så är det poliser, äckliga fjortisar och fördjävliga partillejonnys !!!!!!!!

Tack för komentaren -.-', japp japp

Permalänk
Medlem

Oavsett om du är fjortis eller inte (vilket antagligen är en definitionsfråga) så är det löjligt att kräva kommentarer för att fortsätta lägga upp bilder. Att skriva ett inlägg i enbart versaler är inte heller snyggt.

Tyvärr måste jag säga att jag gärna ser slutresultatet, svårt att säga något om modifikationen innan du satt ihop bygget. Men det verkar minst sagt lovande.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sca
Oavsett om du är fjortis eller inte (vilket antagligen är en definitionsfråga) så är det löjligt att kräva kommentarer för att fortsätta lägga upp bilder. Att skriva ett inlägg i enbart versaler är inte heller snyggt.

Tyvärr måste jag säga att jag gärna ser slutresultatet, svårt att säga något om modifikationen innan du satt ihop bygget. Men det verkar minst sagt lovande.

+1
Känns lite oseriöst när du inte lägger upp bilder först du fått kommnetarer och använder minst tre utropstecken efter de flesta meningarna.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

En sak som jag dock tycker är mycket bra med galleriet är den stora mängden bilder. På den fronten kan jag bara applådera och säga bra jobbat.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem
Citat:

aja vi lägger ner det snacket....

Slutresultatet kommer så fort jag hunnit lacka om dem rödlackerade detaljerna, jag har bestämt mig för att lacka i en aningen mer ljusare röd nyans, och då kommer jag även lackera mer saker hade jag tänkt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
+1
Känns lite oseriöst när du inte lägger upp bilder först du fått kommnetarer och använder minst tre utropstecken efter de flesta meningarna.

som ovan så läggs detta snack ner helt enkelt ,orkar inte kommentera så värst mycket offtopic.

Citat:

En sak som jag dock tycker är mycket bra med galleriet är den stora mängden bilder. På den fronten kan jag bara applådera och säga bra jobbat.

Man tackar, jo jag frågade ju er sweclockare om jag skulle ha mer frågor och många sa ju ja, så det vart till att lägga ut lite extra och ge bra förklaringar och recensioner tom
++++++++

SKRIFTLIG UPPDATE:

Det enda jag har hunnit är att jag har köpt en ask med popnitar fast jag skulle nog inte tro att det är så värst intressant att lägga upp direkt :/, så det får väl komma nästa uppdatestillfälle om ni redan inte redan nu vill ha en bild så att säga

Permalänk

18 år och uttrycker sig såhära

om det är något jag hatar mest i det svenska samhället så är det poliser, äckliga fjortisar och fördjävliga partillejonnys !!!!!!!!

Håll dig till att kommentera bygget och ger poäng när det blir mera resultat.

Permalänk
Medlem

känns inte som att du kmr någonvart. mest bara snack om att köpa hit och dit. vid det här tillfället borde du vara helt klar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quickzor
känns inte som att du kmr någonvart. mest bara snack om att köpa hit och dit. vid det här tillfället borde du vara helt klar

jag hinner tyvärr inte så mycket med datorn nu på sista tiden, har haft väldigt mycket skolarbete att och på jobbet att göra så det fick uteslutas lite, men det är inte mycket kvar på chassit, bara en omlack på den nya nyansen osså done :), sen kommer lite moddar såklart

Permalänk
Medlem
Citat:

jag hinner tyvärr inte så mycket med datorn nu på sista tiden, har haft väldigt mycket skolarbete att och på jobbet att göra så det fick uteslutas lite, men det är inte mycket kvar på chassit, bara en omlack på den nya nyansen osså done :), sen kommer lite moddar såklart

okej, lycka till då!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quickzor
okej, lycka till då!

tackar tackar

Permalänk
Medlem

du ska ju inte lappa kylaren om den är konkav. det är lite det som är hela finessen.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa