Speldator som inte flaskar GTX260 [4000 kr]

Permalänk
Medlem

Speldator som inte flaskar GTX260 [4000 kr]

Hej kära Sweclockers!

Köpte ett nytt grafikkort (HD5870) och hade då helt plötsligt ett Nvidia GTX260-kort över. Jag tänkte ge den till min bror som har en kass dator, men bekymret är att han behöver inte bara ett grafikkort - han behöver en ny dator ;).

Har lite grejer liggandes, men inte allt för att bygga ihop en billig dator där CPU:n inte flaskar för själva grafikortet. Så där behöver jag er hjälp!

Krav: CPU:n får inte flaska för grafikkortet samt försöka få paketet så billigt som möjligt.

Skärmupplösning: 1680x1050

Ändamål: Spel, internet

OS: Skaffar min bror genom ett MSDNAA-konto då han är student.

Butiker: Dustinhome/Komplett/Inet.se

Budget: 4000 kr (kan anpassas)

Saker jag har sedan tidigare:

* Mus/tangentbord/skärm
* Nätagg: Seasonic S12-II 430W
* Grafikkort: Nvidia GTX260-216 Core
* Hårddisk: Hitachi Deskstar 250GB

Så det som behövs (kanske glömt något) är:

* Chassi (mATX)
* DVD-spelare
* Moderkort (mATX)
* Minne
* Processor

Har knåpat ihop ett förslag, är detta ett bra paket för att inte flaska grafikkortet?

Tack på förhand!

// X

Visa signatur

Citera mig - @Xfinity - för svar! | Inet fraktfritt

Permalänk

Tycker det ser bra ut.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk

jag är inte helt hundra på att nätagget pallar trycket.. är inte 430w lite väl lite?

har för mig att det är rekommenderat med 550-600w

annars är det väl bara att slänga på lite mer ramminne?

och en processor kylare kanske ? E-Penis är aldrig fel =D

EDIT: vilket 260 är det? såg precis att vissa "bara behövde" 500w

Visa signatur

4790K @4.6 | EVGA GTX1080 Founders Ed. | 16gb ram | 240+120+40gb ssd | 14TB mekanisk lagring

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoffa96
jag är inte helt hundra på att nätagget pallar trycket.. är inte 430w lite väl lite?

har för mig att det är rekommenderat med 550-600w

annars är det väl bara att slänga på lite mer ramminne?

och en processor kylare kanske ? E-Penis är aldrig fel =D

EDIT: vilket 260 är det? såg precis att vissa "bara behövde" 500w

Nej, det är inte för lite för den setupen. Allt handlar inte bara om watt...
För övrigt så tycker jag du ska satsa på 4GB ram till brorsan, 2GB är i segaste laget.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | OS: Nobara Linux 40

Permalänk
Medlem

glömt inte fri frakt för sweclockers members

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Visa signatur

4790K @4.6 | EVGA GTX1080 Founders Ed. | 16gb ram | 240+120+40gb ssd | 14TB mekanisk lagring

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoffa96
jag är inte helt hundra på att nätagget pallar trycket.. är inte 430w lite väl lite?

har för mig att det är rekommenderat med 550-600w

annars är det väl bara att slänga på lite mer ramminne?

och en processor kylare kanske ? E-Penis är aldrig fel =D

EDIT: vilket 260 är det? såg precis att vissa "bara behövde" 500w

Ska nog räcka mer än väl.
Lär nog dra något vid 300W, dock är amperen viktigare men allt ska funka utmärkt.

Permalänk
Medlem

Tack för alla tipsen! Det blev följande paket, uppgraderade moderkortet och minnet (får bli mer minne senare ).

Höll på och surfade järnet för att kolla om nätagget skulle räcka. Enligt många ska det göra det, men det blir ingen överklockning eller dylikt hehe... Skönt att bli av med ett liggandes nätagg och inte köpa nytt!

// X

Visa signatur

Citera mig - @Xfinity - för svar! | Inet fraktfritt

Permalänk
Medlem

Här kommer två bilder på datorn väl ihopsatt ;)... det blev en annan processorkylare med :). Tack åter för hjälpen!

// X

Visa signatur

Citera mig - @Xfinity - för svar! | Inet fraktfritt

Permalänk

Lycka till.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50