Assassins Creed 2 till PC får DRM

Permalänk
Medlem

Brukar ju alltid bli samma historia med dessa saker. De som köper spelet drabbas medans piraterna slipper undan. Securom är ju ett fint exempel.

Sen att lägga ner tid på AC2 finns inte för mig. Ubisoft har inte släppt någonting som är värt pengar på väääldigt länge.

Permalänk
Medlem

Inte orkat läsa igenom allt, men en kvalificerad gissning från mig är att det är en pissdålig konsol-portning a'la GTA4 Tänkte eftersom de skippat dx10-11 till förmån för dx9...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mesmile
Det finns två ganska täckande blog poster som täcker försäljningen.

http://2dboy.com/2009/10/19/birthday-sale-results/

*text o graf*

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Klart intressanta siffror och det känns som att de talar för sig själv.

ehh, world of goo.. Finns flashspel på nätet som intresserar mer.

Detta måste ta me fan va det sämsta exempel jag sett hittills.
Ett pris högre än 1cent borde resulterat i inga intäkter alls..

edit:
Vem sa att fildelarna var tjuvar? Det bara strömmar in betalningar. Och jag har inte ens tagit betalt!
http://www.bokensframtid.se/2009/04/unni-drougge-slapper-bok-...

Permalänk
Inaktiv

Som intresserar _dig_ mer, ja. FYI, spelet är populärt.

Jag skulle vilja säga att ditt "exempel" var ännu sämre om något. Du länkar en artikel utan någon statistik likt vad World of Goo-skaparna har gjort. Den där ljudboken lär dessutom ha krävt ännu mindre arbete än vad World of Goo har krävt.

Permalänk
Medlem

Ja men den drog in pengar fast den var gratis o säkert kass enligt mig.

Det gäller att göra något som folk vill betala för, att endast göra något resulterar inte automatiskt i att man tjänar pengar.

Förövrigt så drog de ju in över 1milj kr på word of goo på 13dagar om snittet låg mellan $1.5 o $3 som de stod. Vilket iofs är en motsägning av vad jag skrev ovan.

Permalänk
Hedersmedlem

Spelar ju inte så stor roll vad styckpriset blir ifall de får enorma kvantiteter, marginalkostnaden att en laddar ner måste vara väldigt nära noll, varför varje cent som tickat in har kunnat täcka produktionskostnaden.
Tror som sagt det är väldigt svårt att veta de exakta effekterna men en lönsamhetsminskning är väl inte helt otroligt, frågan är ju snarare hur man löser det då problemet lär finnas kvar inom överskådlig framtid (eller ->1984 samhälle). Vad gäller filmer så en billig tjänst med garanterat hög kvalitet (bluray eller dvd, dvs ingen mindre lyckad ripp osv som man kan ladda ner) för en 50 lapp eller nåt tror jag skulle få många att gå över till lagliga alternativ (minimala kostnader för distribution). Spel är väl kanske lite svårare då kvalitén på hackade spel i regel brukar va ungf. samma samt att det kanske allt som oftast riktar sig till en yngre del av populationen. Positiv särbehandling och drm funkar väl men extrema lösningar som enbart drabbar de som kör på ett lagligt alternativ tror jag mindre på. Deras taktik, om jag får gissa, är att köra detta tills de märker att skyddet är knäckt sedan erbjuda en patch för att få bort skiten och att de under den första månaden eller vad det kan ta att knäcka det räknar med att kunna dra in tillräckligt med intäkter för att det senare ska bli bra lönsamhet på spelet, men men enbart spekulationer.

Permalänk
Medlem

Vad hände med den gamla mentaliteten om att man inte köper en prudukt som är för dyr? Plötsligt kan man rättfärdiga sig med att man tycker att den är för dyr, men att man förbaskat ska njuta av produkten ändå, eftersom PC-spel är någon sorts mänsklig rättighet.

DRM:et är ju i så fall bara en till faktor som får läggas in. Tycker du att spelet - trots sitt DRM - är värt 350 av dina hårt förvärvade riksdaler eller inte?

En intressant tanke är dock om de skulle spenderat pengarna som gått mot DRM-utveckling mot att utveckla bättre PC-funktioner istället. Det är ju inte precis som det hindrar hackarna något, eller finns det något spel som ännu inte blivit piratat?

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Där brister ditt resonemang lite. Du tänker nog att x piratade spel innebär x mindre sålda vilket är absurt. Klart som fan att efterfrågan är högre vid 0kr än vid 400kr, varför många inte hade köpt det. Sedan är frågan hur mycket det påverkar försäljningen och isf hur de bäst hanterar frågan (t.ex. tror jag snarare på positiv särbehandling likt exemplet med dragon age).
En investering ska ge minst lika mycket som marknadsavkastningen givet samma risknivå annars så gör man andra investeringar (kan ju finnas andra mer långsiktiga effekter t.ex. första 3 spelen man producerar inte har lönsamhet men att det vägs upp av ökade marginaler för en uppföljare eller whatever, men detta diskonteras naturligtvis.
Sedan har de ju en monopolprissättning, men de måste ju även täcka sina investeringar (se det som R&D), men för samhället i stort kan det ev. vara mer optimalt att lösa det på andra sätt. Som sagt det är mycket att potentiellt ta hänsyn till.

Ett, hypotetiskt, exempel som skulle kunna gälla är att 10% av befolkningen är tekniskt kunniga och laddar ner sina spel. Sedan kanske de promotar spelet och att de har starkt inflytande och att detta i slutändan innebär att de sålde fler spel än annars. Detta kanske slår olika så att endast produkter av hög kvalitet har dessa fördelar och detta skulle kunna leda till att bättre spel produceras mm mm... Min poäng är att det inte är så enkelt att piratkopiering kanske inte har positiva effekter också. Frågan är väl snarare hur de ska vägas och vilken magnitud de har.
Sedan är ju frågan ifall det nu minskar lönsamheten hur man bäst ska komma åt problemet och där tror jag inte alls på ubisofts lösning.

edit: ändrade lite ordval, är rätt kass på att skriva om ekonomi på svenska tyvärr

Först och främst, Aser, förlåt att jag har dröjt med mitt svar.

Mitt resonemang byggde jag kring att om man ställer en skål med godis och en lapp bredvid där det står "en krona per godis" och lämnar sedan skålen obevakad så kommer det vara en majoritet som struntar i att betala utan ta tills samvetet säger stopp eller kommer betala för en men som tar två, så jag tycker inte att mitt resonemang var absurt, lite annorlunda kanske men jag är inte heller någon ekonomi analytiker så jag kan tyvärr inte ge dig något djupare svar med siffror eller statistik.

Det ligger mycket i det du skriver och jag hade gärna sett initiativ där, kanske något där utgivaren och konsumenten möts halvvägs? Eller varför inte något i stil med hur många indie-spel idag lanseras?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solaris
Först och främst, Aser, förlåt att jag har dröjt med mitt svar.

Mitt resonemang byggde jag kring att om man ställer en skål med godis och en lapp bredvid där det står "en krona per godis" och lämnar sedan skålen obevakad så kommer det vara en majoritet som struntar i att betala utan ta tills samvetet säger stopp eller kommer betala för en men som tar två, så jag tycker inte att mitt resonemang var absurt, lite annorlunda kanske men jag är inte heller någon ekonomi analytiker så jag kan tyvärr inte ge dig något djupare svar med siffror eller statistik.

Det ligger mycket i det du skriver och jag hade gärna sett initiativ där, kanske något där utgivaren och konsumenten möts halvvägs? Eller varför inte något i stil med hur många indie-spel idag lanseras?

Menade inte att försöka dumförklara dig, när jag läser det igen kanske ordvalen var lite hårda (sorry för det). Jag förstår hur du tänker men poängen var bara att om ett spel illegalt laddas ner en miljon gånger innebär det inte att det hade sålts en miljoner exemplar mer utan nedladdning. En distinkt skillnad mellan spel och godis är att spelet inte är "fysiskt" och att en "köper" (tänk ladda ner utan drm osv) spelet inte påverkar någon annans konsumtion av spelet (svårt att äta en godis två gånger) - vår jargong är att produkten är "non-rival", om man till det lägger till att det inte går att hindra någon från att konsumera produkten (vilket till viss mån är sant om spel) så är produkten även "non-excludable" vilket i praktiken innebär att det är en "public good" (se t.ex. http://en.wikipedia.org/wiki/Public_good) så visst finns det nog en del problem (även om det inte är 100% public good eller vad man ska säga). Frågan är som sagt hur man löser det, kanske staten skall börja producera spel istället

Permalänk
Medlem

Problemet är inte kopieringsskydd/DRM i sig, självklart ska företaget som lagt pengar på att utveckla ett spel kunna tjäna pengar på det. Och piratkoppiering är i grunden fel.

Men ett kopieringsskyddad ska just försvåra/omöjliggöra kopiering, när det på ett eller annat sätt stör den icke kopierande användaren mer än den som piratkopierar är det ett allvarligt problem.

Är det någon som på fullt allvar tycker det är en bra och berömvärd lösning där man för att kunna spela ett spel som hade fungerat precis lika bra utan internetuppkoppling helt plötsligt kräver en?
Speciellt då den enda ursäkten är att det ska bli svårare att kopiera? Och för att göra saken värre kommer en crackad version av spelet med största sannolikhet inte kräva en internetuppkoppling för att fungera.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solaris
Mitt resonemang byggde jag kring att om man ställer en skål med godis och en lapp bredvid där det står "en krona per godis" och lämnar sedan skålen obevakad så kommer det vara en majoritet som struntar i att betala utan ta tills samvetet säger stopp eller kommer betala för en men som tar två, så jag tycker inte att mitt resonemang var absurt, lite annorlunda kanske men jag är inte heller någon ekonomi analytiker så jag kan tyvärr inte ge dig något djupare svar med siffror eller statistik.

DRM är som råttgift i en del av godisarna.
Piraterna tar bort råttgiftet och erbjuder en lite mindre godis åt piratvännerna.
Det är bara dom som betalar för sitt godis som får äta råttgift.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Singleplayer spelar man ju när internet är nere..

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lideri
Är det någon som på fullt allvar tycker det är en bra och berömvärd lösning där man för att kunna spela ett spel som hade fungerat precis lika bra utan internetuppkoppling helt plötsligt kräver en?

Ubisoft.

Permalänk
Medlem

Först och främst så vill jag säga till alla som tycker att detta är en dålig ide, Sug på den ni!

Fattar inte varför folk vill att ett spel ska vara helt utan skydd bara för att dom är för snåla för att köpa spelet och om dom inte gillar det så lägg ut det på blocket eller sälj till en kompis. Dom som jag ser skriver i tråden om att det är ett kasst skydd m.m och att ni inte tänker köpa spelet bara för det så kan jag säga att jag inte tror att även om Ubisoft tog bort det så skulle ni ladda ner spelet OLAGLIGT bara för att ni är för snåla.

Om man inte har råd med ett spel så väntar man tills det att man har råd !!

Blir så irriterad av småungar som sitter och klagar på det ena och det andra bara för att dom inte har råd att köpa ett spel, på den gamla goda tiden så köpte vi spel! inte snodde bara för att vi kunde utan för att vi ville stödja dom som gör spelet...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exrip
Först och främst så vill jag säga till alla som tycker att detta är en dålig ide, Sug på den ni!

Fattar inte varför folk vill att ett spel ska vara helt utan skydd bara för att dom är för snåla för att köpa spelet och om dom inte gillar det så lägg ut det på blocket eller sälj till en kompis. Dom som jag ser skriver i tråden om att det är ett kasst skydd m.m och att ni inte tänker köpa spelet bara för det så kan jag säga att jag inte tror att även om Ubisoft tog bort det så skulle ni ladda ner spelet OLAGLIGT bara för att ni är för snåla.

Om man inte har råd med ett spel så väntar man tills det att man har råd !!

Blir så irriterad av småungar som sitter och klagar på det ena och det andra bara för att dom inte har råd att köpa ett spel, på den gamla goda tiden så köpte vi spel! inte snodde bara för att vi kunde utan för att vi ville stödja dom som gör spelet...

Jag förväntar mig att du börjar skriva arga insändare snart eller möjligen så är du väldigt sarkastisk.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maltek
Jag förväntar mig att du börjar skriva arga insändare snart eller möjligen så är du väldigt sarkastisk.

Bror på om folk slutar att hacka ner på företag som försöker göra så folk faktigst KÖPER spelen istället för att ladda ner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exrip
Bror på om folk slutar att hacka ner på företag som försöker göra så folk faktigst KÖPER spelen istället för att ladda ner.

Grejen är ju att deras DRM-skydd hackas inom några dagar, och med det så stör det inte en enda människa som tankar ner spelet. Kunden som köper spelet måste dras med skiten och är den enda som drabbas.

Det är ju precis så med "installera x gånger" skydd. Den som betalar måste köpa ett nytt spel (som att det händer) och piraten fixar bara en ny kod. Hur fan kan man använda sig av något sådant och kalla det skydd? Ren jävla idioti.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exrip
Först och främst så vill jag säga till alla som tycker att detta är en dålig ide, Sug på den ni!

Fattar inte varför folk vill att ett spel ska vara helt utan skydd bara för att dom är för snåla för att köpa spelet och om dom inte gillar det så lägg ut det på blocket eller sälj till en kompis. Dom som jag ser skriver i tråden om att det är ett kasst skydd m.m och att ni inte tänker köpa spelet bara för det så kan jag säga att jag inte tror att även om Ubisoft tog bort det så skulle ni ladda ner spelet OLAGLIGT bara för att ni är för snåla.

Om man inte har råd med ett spel så väntar man tills det att man har råd !!

Blir så irriterad av småungar som sitter och klagar på det ena och det andra bara för att dom inte har råd att köpa ett spel, på den gamla goda tiden så köpte vi spel! inte snodde bara för att vi kunde utan för att vi ville stödja dom som gör spelet...

Alla som klagar på "skyddet" är inte pirater. Kan inte påstå att jag gillar DRM men hade inga problem med mass effect's drm eller det som bad company 2 får men att kräva att man har kontakt med deras servrar hela tiden medans man spelar är helt orimligt.

Steam är ju ett exempel på DRM som fungerar jävligt bra och som den betalande inte lider av, såvida man hatar steam bara för att man blivit påtvingad det eller något.

På tal om Steam så brukar ny eller kommande release (som är prisatta och som man kan köpa/boka) alltid ligga extremt högt uppe på top sellers, just nu ligger AC2 sist. Det är ju om något en indikation på att folk inte är beredda att betala för spelet vare sig det nu kan vara för att man har det på konsol redan eller att man skippar spelet pga DRM:et dom använder. Att det skulle vara för att det är single player spel funkar inte eftersom Mass Effect 2 hade båda versionerna väldigt högt uppe på top sellers listan.

Personligen så låg både Assassins creed och splinter cell på köp listan men somsagt nu blir det inte så. Hur vida alla gör så låter jag vara osagt men där har dom verkligen förlorat pengar dom faktiskt kan mäta och inte någon påhittat siffra för att folk kört pirat varianten.

Tycker det är lite komiskt att utgivare tror att spel som varit ute på konsol ett halvår innan pc release kommer sälja bra på pc.

Förresten, på den gamla goda tiden körde folk pirat med, bara att man cyklade till och från varandra med skivorna istället för att dra dom direkt från nätet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Babianen
Grejen är ju att deras DRM-skydd hackas inom några dagar, och med det så stör det inte en enda människa som tankar ner spelet. Kunden som köper spelet måste dras med skiten och är den enda som drabbas.

Det är ju precis så med "installera x gånger" skydd. Den som betalar måste köpa ett nytt spel (som att det händer) och piraten fixar bara en ny kod. Hur fan kan man använda sig av något sådant och kalla det skydd? Ren jävla idioti.

Det blir ju inte bättre om dom gör som dom gjorde förut eftersom det då var alldeles för lätt att cracka spelet. Med dom saker ni har sagt så skulle ju företagen lika gärna kunna ge ut spelet gratis och dom stoppar spelet FULLT med reklam istället och då kommer ni säkert att klaga på det.. kan ju nästan gissa till 99% att du är en sån som inte köper dina spel utan laddar ner dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exrip
Det blir ju inte bättre om dom gör som dom gjorde förut eftersom det då var alldeles för lätt att cracka spelet. Med dom saker ni har sagt så skulle ju företagen lika gärna kunna ge ut spelet gratis och dom stoppar spelet FULLT med reklam istället och då kommer ni säkert att klaga på det.. kan ju nästan gissa till 99% att du är en sån som inte köper dina spel utan laddar ner dom.

Nej.. min steamlista har över 50st spel så jag vet vart jag får tag på mina. Det fina med steam är att DRMen ofta tas bort och man slipper deras fina antipiratskydd "Sätt i orginalskivan" som stoppar otroligt många pirater. Sen så är det väl lika lätt att cracka ett spel idag som det var för 10 år sedan.

Jag betalar gärna för mina spel, jag gillar bara inte att dom sätter in "skydd" som inte har någon som helst effekt förutom att vara irriterande för oss som betalar, då vi är dom enda som drabbas av det.

Permalänk
Medlem

Online krav på ett offline spel... Måste varit en väldigt "kompetent" grupp individer som kom fram till att det var bästa lösningen. Någon som vet om köparen informeras om att detta krävs? Exempelvis står bak på spelet osv.

Jag avskyr externa lösningar som inte tas bort efter avinstallation av spelet, exempelvis securom som oftast finns kvar på datorn. Och för den delen inte säger till att den installeras till en början. Punkbuster är för online, men avinstalleras inte heller de gånger jag haft med spel som kräver det. Hade dessa haft en fungerande och bra avinstallation hade jag inte brytt mig så farligt och faktiskt köpt en del mer spel än jag gör idag. Jag är inte förtjust i att det installeras saker som jag sedan måste in och städa bort för hand på flertalet olika platser.

För att vara lite mer on-topic känns denna lösning för AC2 lite småidiotisk. Känns inte heller direkt som det borde vara svårt att "lura" det systemet heller. Ett verifikation system hade jag mer förstått. Någon skrev att det var svårt att spela piratspel på konsol, vet inte vart den infon kom ifrån då det vad jag läst inte ska vara svårt... men omständigt.

Oavsett kommer jag inte skaffa spelet, hade funderingar på det tills jag spelade igenom ettan och sett videos av tvåan. Känns som en ompackad produkt med låtsas onlineläge á la DRM.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 750W | MSI Z390M MPG GAMING EDGE AC | Intel 9700K@3.6GHz | Ballistix 16GB 2666MHz CL16 | ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC | Samsung 860 EVO 500GB | Windows 10 | Citera för svar

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exrip
Det blir ju inte bättre om dom gör som dom gjorde förut eftersom det då var alldeles för lätt att cracka spelet. Med dom saker ni har sagt så skulle ju företagen lika gärna kunna ge ut spelet gratis och dom stoppar spelet FULLT med reklam istället och då kommer ni säkert att klaga på det.. kan ju nästan gissa till 99% att du är en sån som inte köper dina spel utan laddar ner dom.

De får gärna ha drm skydd men det finns faktiskt en del som inte sitter uppkopplad dygnet runt, året om som nu ställs inför tre val. Köp spelet och spela när du kan vara online (inget alternativ för mig, då jag inte har internet uppkoppling på sommaren då jag har tid att spela), ladda ner spelet och slipp problemet eller skit i spelet helt.
Drm skyddet drabbar bara a) de som köper spelet, b) de som vill ladda ner spelet inom några dagar efter släpp då det kanske tar lite längre tid att knäcka (de kanske köper men jag skulle gissa att många av dem väntar ändå)

Permalänk

Jag själv gör i det här fallet ett aktivt val att inte beblanda mig med spel som kräver den här typen av DRM. Att företagen vill ha betalt för sina produkter har jag inte problem med, men att jag som betalande konsument ska behöva stå ut med all denna skit är inget som jag längre tolererar.

Assasin's Creed var i mitt tycke ett roligt och vackert spel med en bra story och jag såg verkligen fram emot tvåan, men som sagt var nu blir det inget med det...tvyärr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dirk Gently
Jag själv gör i det här fallet ett aktivt val att inte beblanda mig med spel som kräver den här typen av DRM. Att företagen vill ha betalt för sina produkter har jag inte problem med, men att jag som betalande konsument ska behöva stå ut med all denna skit är inget som jag längre tolererar.

Assasin's Creed var i mitt tycke ett roligt och vackert spel med en bra story och jag såg verkligen fram emot tvåan, men som sagt var nu blir det inget med det...tvyärr.

+1

Permalänk
Medlem

Så går det när de som bestämmer skydden tillhör samma nivå som:

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Jag förstår varför Ubisoft gör ett skydd som detta och det är huvudsakligen piraternas fel MEN Ubisoft gör det på fel sätt. De borde komma upp med ett bättre skydd som inte påverkar de som skaffat spelet lagligt, detta skydd kommer förhindra pirater en liten stund men dra ner spelkänslan och skapa problem för de som faktiskt betalat och köpt spelet... som sagts tidigare betalar jag för ett spel så vill jag också ha friheten att spela det utan att vara uppkopplad till internet eller liknande...

Permalänk
Medlem

Kommer inte ens in nu troligen pga att deras servrar är överbelastade. Sista gången som jag köper ett spel med den här typen av skydd.

Visa signatur

Intel 9600K, 16GB RAM, Asus Rog Strix Z390-F Gaming, MSI 2060 super, SSD 1TB+1TB +500GB + några HD 1TB, 2 på 3 TB styck och 1 på 8TB. Blir så när man håller på med musik, bild och spel :-)

Dator 2: Intel I5-3570k , 8GB Ram, Asus P8z77-V- LX, och mycket mindre av allt det andra :-)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dirk Gently
Jag själv gör i det här fallet ett aktivt val att inte beblanda mig med spel som kräver den här typen av DRM. Att företagen vill ha betalt för sina produkter har jag inte problem med, men att jag som betalande konsument ska behöva stå ut med all denna skit är inget som jag längre tolererar.

Assasin's Creed var i mitt tycke ett roligt och vackert spel med en bra story och jag såg verkligen fram emot tvåan, men som sagt var nu blir det inget med det...tvyärr.

Jag förstår inte det här, som betalande konsument kommer du ju INTE ha några problem med det. Eller har du fortfarande, år 2010, ett internet som kopplar ner sig efter eget behag?

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iNfragiq
Jag förstår inte det här, som betalande konsument kommer du ju INTE ha några problem med det. Eller har du fortfarande, år 2010, ett internet som kopplar ner sig efter eget behag?

Ja, ibland ger internet upp. Det har sagts flera gånger i tråden och nu kan man dessutom inte ta med en dator med spelet på resa. Å andra sidan förstår jag inte varför folk vill ha spelet till PC.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB