Totalt haveri med deadline bakom hörnet.

Permalänk
Medlem

Totalt haveri med deadline bakom hörnet.

Hej,
totalt haveri var ordet... började med att idag när jag vaknade så var burken avstängd (lät den vara på under natten) och när jag startade den fick jag lite felmeddelande...
1st boot:
precis efter windows loadingscreen blue screen och IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" därefter startade den om... jag tänkte um ok jag testar en gång till.
2nd boot:
Skärmen frös på Windows loadingscreen.
3rd boot:
Safe mode och sedan fick jag blue screen.

Försöker jag boota den nu tjuter den bara nonstop. Jag vet inte vad som orsakade problemet, antar att det skulle kunna vara minnena eller grafikkortet ioch med att bilden frös etc.

System specs:

Operativsystem: Win 7 x64 ult
Processor: Q6600 oklockad
Processorkylare: Scythe ninja plus
Moderkort: p5n32-e sli
Minne: Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB KIT CL5 x2 (Har för mig att jag någon gång fick lägga till Volt eller för att få skiten att starta när jag uppgraderade från 4gb-8gb (osäker)
Grafikkort: 8800 GTS 512MB EVGA
Hårddisk: Kommer inte ihåg, gammalt skit en på 250gb samt en på 300gb SATA på båda... Behöver ni mer information så får ni dra ut dom.
Nätaggregat: Corsair TX 650W PSU
Övrig kylning: ----
Övriga komponenter: Creative SB X-Fi Xtreme Music
Temperaturer:
CPU alla kärnor 60-70C i load, GPU ~65C i load.

Att lägga till allt detta roliga är att jag har halsfluss (lätt feber) har deadline imorgon och filer som sitter fast på systemet (får inte tag på min lärare och undviker helst att traska bort till universitetet... Känner mig rätt död eftersom om detta går åt helvete nu så har jag pluggat senaste perioden på 150% hastighet i onödan mer eller mindre. : /

Help plox. X___x

EDIT: Går inte arbeta på datorn jag sitter och skriver på (laptop med inbyggt grafikkort 5 år gammal).

Permalänk
Medlem

Plocka ut lite minnen, ta ut grafikkortet (om du har integrerat på mobot), o.s.v.

Visa signatur

Tiden uppenbarar allt.

Permalänk
Medlem

Minnena kan jag plocka ur men är rätt säker på att den inte har något integrerat grafikkort.

Skall bara leta upp lite mer tabletter att trycka i käften först... X___x;

Permalänk
Medlem

http://www.articlesbase.com/computers-articles/blue-screen-er...

Här är enartikel som kanske förklarar vad som hänt, verkar alltså vara ett problem drivrutiner och liknande, eller?
Har du ingen aning hdd liggandes du kan installera windows på och använda som systemdisk. Koppla sedan in din nuvarande disk och försök få ut dina viktiga filer. Är absolut ingen expert på detta men det kanske kan vara en väg framåt.

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem

Drog ut så jag bara hade 4gb i burken (drog ut alla och satte i två av dom nyare i A1 A2 slottsen... shit works! OMG!

nvm (under tiden jag skrev posten så startade datorn om sig (utan bluescreen bara bam restart och började tjuta igen)).

Permalänk
Medlem

resetta BIOS, testa ett minne och utan hårddiskar.
Varför skulle inte en 5 år gammal laptop fungera att arbeta på? Vad arbetar du med, 3d och du måste rendera på den datorn?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Skall testa det du föreslår, men ja 3D + rendering samt högupplöst stuff i photoshop. : /

Permalänk
Medlem

Skiten startar om jag kör med minnen i B1 kanalen istället för A1, läste även att en del andra har haft samma problem? ASUS + kvalitetsproblem = TRUE? :/

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=129006