Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Det går inte till.

När du skrier 100+ FPS skri då ad du har för skärm, vilken upplösning du kör samt ilka inställningar, folk med nvidia 8800 serien kan ha bättre fps än folk med nya GPU men just ilka inställningar spelar stor roll, om du kör 10" skärm eller 22/24" skärm samt vilka inställningar.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk

Är det fortfarande mycket problem med spelet? Ska man vänta lite eller slå till på det imorgon?

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supermotard
Är det fortfarande mycket problem med spelet? Ska man vänta lite eller slå till på det imorgon?

Ingen patch är släppt men servrarna är lite stabilare nu.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supermotard

Själv har jag aldrig haft problem med det, eller tja. En gång skickades jag tillbaka till skrivbordet bara sådär.

Trots detta kan jag inte spela, min CPU går i 105 grader och fryser datorn på vissa maps. Väntar på en TRUE från Inet.

Permalänk
Medlem

hehe, jag lirade lite MW2 efter att ha nött BC2 ett tag... vilket arcadigt lottospel det kändes som.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lecont
hehe, jag lirade lite MW2 efter att ha nött BC2 ett tag... vilket arcadigt lottospel det kändes som.

Inte lotto, reflexer och vem som ser den andra först. Lotto existerar i spel som har rekyl. Det har inte MW2.

Permalänk

Jag köpte spelet idag. intalerar spelet och vill såklart spela direkt. När jag ska in på servrar står det "connection has been lost" och när jag ska spela singleplayer så kommer jag inte förbi den dära Please wait rutan som kommer upp när man ska starta. nån som kan hjälpa mig???

Visa signatur

Asus M3A-h/hdmi | Amd ahtlon 6000+ 3.0ghz @ 4.0ghz | Asus EAH4850 top | Crucial pc6400 4gb | 1st 500gb WD och 1st 750gb WD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_930
Ingen patch är släppt men servrarna är lite stabilare nu.

finns inte ett fel i spelet!(att fråga på ett forum är som att leta fel!) 99% är det fel vid t-bordet.
så köp och rocka på.
mitt nick =dkvicks

adda på

Visa signatur

Don't Touch Moderator(du måste folda för att få +poäng)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av berget_92
Jag köpte spelet idag. intalerar spelet och vill såklart spela direkt. När jag ska in på servrar står det "connection has been lost" och när jag ska spela singleplayer så kommer jag inte förbi den dära Please wait rutan som kommer upp när man ska starta. nån som kan hjälpa mig???

Testa att köra update-filen som finns i mappen där du installerade spelet. Du bör även uppgradera Punkbuster genom att ladda ner deras updater. ( http://www.evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.php )

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zawamura
Testa att köra update-filen som finns i mappen där du installerade spelet. Du bör även uppgradera Punkbuster genom att ladda ner deras updater. ( http://www.evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.php )

har gjort allt till och med installerat om spelet. men inget hjälper,

Visa signatur

Asus M3A-h/hdmi | Amd ahtlon 6000+ 3.0ghz @ 4.0ghz | Asus EAH4850 top | Crucial pc6400 4gb | 1st 500gb WD och 1st 750gb WD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rbg09
finns inte ett fel i spelet!(att fråga på ett forum är som att leta fel!) 99% är det fel vid t-bordet.
så köp och rocka på.
mitt nick =dkvicks

adda på

Så att jag och mina polare alla får random crasher där spelet bara "försvinner" utan nått felmeddelande o man hamnar på skrivbordet beror på oss? Logiskt, att jag inte tänkte på det tidigare! Fan va du är smart!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infinity_90
Så att jag och mina polare alla får random crasher där spelet bara "försvinner" utan nått felmeddelande o man hamnar på skrivbordet beror på oss? Logiskt, att jag inte tänkte på det tidigare! Fan va du är smart!

Hade det inte berott på er så hade det hänt alla, och det händer uppenbarligen inte alla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azzie
Hade det inte berott på er så hade det hänt alla, och det händer uppenbarligen inte alla.

Du har varit medlem sen 2003 men verkar ändå veta så lite om datorer och mjukvara. Lustigt.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofupunk
Du har varit medlem sen 2003 men verkar ändå veta så lite om datorer och mjukvara. Lustigt.

Självklart är det möjligt att alla har en gemensam hårdvarukomponent som bråkar med spelet, eller mjukvara som det inte tycker om.
Men är fallet mjukvara kan de själva åtgärda det och är det hårdvara så är det självklart spelet som bör patchas för det, men det känns mer givande att skriva vad man har för hårdvara och vilka problem man har på ett utvecklarforum då.
Poängen är iaf att felet inte påverkar alla och att de då har en gemensam sak som bråkar med spelet, inte nödvändigtvis spelet som bråkar.

Permalänk
Relik 📜

Finns rejält med problem som inte är SBK, dra inte igång en massa flame nu.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infinity_90

konstigt att bara du och dina polare får det?

men jag och 100 andra gamla bf2 spelare får inte så kallade "random" crasher? så då tror jag att det beror på annat än själva spelet! sen att det är lite problem med PB ,det kan man ta så har det varit i åratal med gamla bf etc.
men smart är jag inte !!! men jag får spelet att fungera i allafall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En sak som jag önskar att dom lägger in är en spawn fördröjning när banan ska startas... Både jag och min polare kommer in sjukt mycket senare än alla andra fast han har en i7 prolle och jag bara en E6420. Vore soft om dom kunde hålla spawnen i sådär 20sek så alla hann in och fick vara med från början.

Permalänk
Medlem

jag får också random crasher utan felmeddelande, väldigt sällan men det händer.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Citat:

men jag och 100 andra gamla bf2 spelare får inte så kallade "random" crasher? så då tror jag att det beror på annat än själva spelet! sen att det är lite problem med PB ,det kan man ta så har det varit i åratal med gamla bf etc.

Nej

han är inte den enda, kan inte enns spela spelet här... eller tja jag vet inte betan kraschade efter 2-5 sekunders spelande för mig. Hade jag tur klarade sig spelet i 5 minuter.

Inga felmeddelanden, inga loggar inget som kan tyvärr hjälpa en att felsöka, flera av dessa fel var också rapporterade till dem under beta tiden men de har som sagt va inte gjort ett smack eller enns svarat eller confirmat problemen.

Värt att nämna att jag också hade detta problem med ett annat DICE spel ( Mirrors Edge ) och det använder inte enns samma motor, men exakt samma typ av krasch, också de enda spel kraschar på detta vis för mig.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag de e kul å vara i deras spawn innan dom har hunnit välja vapen:)

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Nej

han är inte den enda, kan inte enns spela spelet här... eller tja jag vet inte betan kraschade efter 2-5 sekunders spelande för mig. Hade jag tur klarade sig spelet i 5 minuter.

Inga felmeddelanden, inga loggar inget som kan tyvärr hjälpa en att felsöka, flera av dessa fel var också rapporterade till dem under beta tiden men de har som sagt va inte gjort ett smack eller enns svarat eller confirmat problemen.

Värt att nämna att jag också hade detta problem med ett annat DICE spel ( Mirrors Edge ) och det använder inte enns samma motor, men exakt samma typ av krasch, också de enda spel kraschar på detta vis för mig.

mm det är konstigt!! förstår dig(man blir tokig) men oftast finns det ngt som ligger bakom det hela,(behöver inte vara själva spelet), kan vara hårdvara etc.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

CTD - 1-2 ggr per spelkväll, Varför? Tja... vette f*n, trodde i början de berodde på gpu temp, nopp, driv, nopp, 3´part mjukvara, nopp ... men va f*n aja bara gilla läget. Hinner spela ca 2-3h innan man får en.

SF (screen frezze) - UAV (känd bugg) - 1 av 10 CTD är SF, varför? no idé

Annars, tja förutom långsam listning av servrar så har spelet verkligen potential, men vill se fler banor

ps. kolla ctrl-alt-del, 50% av krascherna så ligger spelet å tar upp ½GB ram

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av azzie

Vi har lirat BF2 i många timmar utan att någon av oss har upplevt en crash(samma gäng som lira BF2 som lirar BC2 nu). Klart spelet fungerar men det händer ju sådär 1 gång / 6 timmar kanske att man skickas till skrivbordet o spelet har avslutas utan något felmeddelande eller någonting.
Vi har alla väldigt olika datorer med. En av polarna kör med en rigg helt olik min(dvs AMD/nvidia) så problemet bör inte ligga i nån gemensam hårdvara som vi alla råkar ha.

Permalänk
Medlem

1 kompis får total-frysning (reset ftw^^) ( <- har samma gpu som jag)
2 kompis hänger sig ljudet å omstart av spel behövs
3 kompis får rnd krasch (liknande som jag) så nåt galet har dom i spelet :?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Avstängd

vilken bugg jag har hittat. antar dom inte har tänkt sig så här för då är dom dumma i huvudet. kolla här på mg36 med hardcore. för det första spelar det ingen roll vilket sikte du har på. det är samma sikte hela tiden.

hur har dom tänkt sig att vapnet ska funka utan sikte?!

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
vilken bugg jag har hittat. antar dom inte har tänkt sig så här för då är dom dumma i huvudet. kolla här på mg36 med hardcore. för det första spelar det ingen roll vilket sikte du har på. det är samma sikte hela tiden.
http://data.fuskbugg.se/skalman01/mg362.jpg
http://data.fuskbugg.se/skalman01/mg361.jpg
http://data.fuskbugg.se/skalman01/mg363.jpg
hur har dom tänkt sig att vapnet ska funka utan sikte?!

Posta på hemsidan istället för här, hjälper nog bra mycket mer! och dom jobbar på en patch som ska fixa massa olika problem.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gpower
Jag har ett problem: När jag ska nu börja köra i multiplayer läget så ska jag ju skriva in koden som jag fick med, men jag får texten "unable to log in" hela tiden, vad ska jag göra???

kolla på filmen> pink floyd the wall (movie) då får du ett annat Perspektiv
på dina I lands problem.
den filmen är grymt bra!(om man gillar annat än rnb)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Att folk får CTD's är ett välkänt faktum så att påstå att det skulle bero på SBS är bara dumt. Jag minskade dock mina CTD's genom att sänka från high till medium i inställningarna. Nu får jag random freezes ibland istället. Mycket bättre.

Att det inte händer alla beror inte på att de som inte får det är 1337 haxxors utan att de har tur, inget annat.

En sak som stör mig är att spelet kan vara så grymt obalanserat på vissa banor när man spelar Rush. Attackerande lag får APC, tank, blackhawks och UAV. Försvararna får några byggnader som snart ligger i ruiner. Och så fort man går vidare till nästa spawn så fortsätter eländet.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Inte lotto, reflexer och vem som ser den andra först. Lotto existerar i spel som har rekyl. Det har inte MW2.

I spel med recoil vinner den som kan hantera recoilen bättre. I MW2 är det bara att stänga ögonen och hålla in knappen.

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag tycker att spelet fungerar bra nu efter serveruppdateringarna.
Dessutom flyter spelet helt ok, kör 1920*1200 (high, 8xAA, 16xaf) med datorn i sign. Spelet kräver ingen quadcore som många säger men mår givetvis bra av det....

Visa signatur

CPU: 2700k@4,5GHz - Mobo: ASUS P8Z77-V PRO - GPU: Palit gtx1060 - Minne: 16gb ram-Skärm Eizo Foris FS2333-BK