Permalänk

Plextor-problem

Jag har en PlexWriter 24/10/40A som verkar ha fått något seriöst problem... har haft den i mindre än ett år, har två års garanti på den som tur är, antagligen bara att skicka in den, men jag tänkte i varje fall posta på forumet innan jag gör det, kanske någon som vet lösningen.

Om jag försöker läsa en fabriksgjord CD-skiva fungerar det finfint, men om jag har en egenbränd CD-R så är det helt stopp. Ser label/mappar/filer, men när jag exempelvis testar att spela upp en mp3/film så hänger sig allt. Tuggar en stund och säger sedan att det inte gick att läsa skivan. Jaha tänkte jag, kan ju vara nåt smuts på skivan, så jag gjorde rent den, ingen förbättring. Testade att bränna ut en film, fungerade finfint att bränna, men sedan när jag ska läsa samma skiva är det helt stopp! Samtliga skivor jag testat som inte fungerat i Plextorn och har fungerat i min gamla Compaq-läsare.

Någon?

Visa signatur

[size="1"]"Don´t Worry, Be Happy"
"Det är inte lätt när det är svårt... men det är skönt när det går!"
| IBM 46 GB | Viper2 | 15" TFT | 256 MB RAM |[/size]

Permalänk
Medlem

Brukar bli så när cd spelare mm är sletna.
CD brännare mm håller ofta bättre kvalite än enbart cd spelare.
Sedan strulade min 12X DVD hade svårt att hitta. Tapade bort sig hela tiden. Lämnade in den och fick tillbacks den icke regionsfri märkte jag. Kollade firmware versionen och den var ny. Såg att föregående model på 8X hade hafft problem med firmwaren och att dom tappade bort sig. tror det var fallet med min.

Men har det börjat komma nu så är det nog slitag.