HTC Desire: "Allmänt nätverksfel"

Permalänk

HTC Desire: "Allmänt nätverksfel"

Tjena!

Jo, MMS verkar inte fungera på min Desire just nu. Jag skulle ta emot ett MMS men fick istället ett felmeddelande.

Det visas alltid ett litet vitt kuvert längst upp på skärmen på statusfältet när man får ett meddelande. Men den här gången visades en liten röd triangel över kuvertet. När jag drog ner statusfältet för att se meddelandepanelen så stod det Meddelandet har inte hämtats som rubrik och något i stil med att meddelandet inte kan hämtas för att det är fel format eller liknande (jag skrev inte ner det).

Jag tryckte på det för att öppna meddelandet. I standardprogrammet Meddelanden som används för SMS och MMS på HTC telefoner så stod det så här.

Från: +46704XXXXXX Meddelandestorlek: 49kB Upphör att gälla: apr 21

Knappen bredvid där heter Hämta, men den visas bara typ i två sekund sedan blir den grå så att jag inte kan trycka på den. Då kommer ett till jävla meddelande. Jag kollar vad det är och den här gången skriver jag ner ordagrant exakt vad som står.

Meddelandet har inte hämtats Allmänt nätverksfel. 9:43 em

Jag öppna det och jag ser att det är samma meddelande egentligen som tidigare. Själva aviseringen kom bara några sekunder efter det första.

Sedan kommer det en gång till... och så en gång till... och så en gång till... och så en gång till... och så en gång till... VA FAAAAN!!!

Jag brukar inte använda den här smilisen men nu känner jag för det: AAAAGGHH!!

VAD FAN ÄR DET HÄR?!!! :annoyed:

Jag fick stänga av telefonjäveln för att få den att sluta. Den höll ju på så där i några minuter innan jag tröttnade på det eftersom jag inte kunde få bort det på annat sätt.

Jag har googlat lite och sett att några andra har också haft det här problemet. Några har noterat att det uppstår när WiFi är aktiverat. Jag hade både WiFi och mobilt nätverk aktiverat. Andra säger att man ska aktivera mobilt nätverk men stänga av WiFi.

En snubbe skriver på Facebook att man ska gå in i inställningar för att ändra åtkomstpunktens namn. Men han har Tre som operatör. Vad ska jag som Tele2 kund skriva där?... Och är det verkligen det man ska ändra?

Är det ingen här som har haft det här problemet?...

Snälla hjälp... hur fixar man det här?...

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

Det låter som en felkonfigurerad APN i din telefon.
Testa med de här inställningarna.
http://www.tele2.se/kundservice/apn-installningar.html

Permalänk
Medlem

Har haft det felet några få gånger dock har meddelandet bara skickats till mig en gång. Oavsett hur många gånger personen i fråga skickade så kom det bara upp ett kuvert per gång men ingen bild. Har ganska dålig mottagning här hemma och chansade på att stänga av WLAN och be personen i fråga att skicka igen och gissa vad...det funkade. Kan vara bra att veta för flera
Har TRE som leverantör och HTC Desire som telefon.