Bli bättre på FPS spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av morgan1995:

nar jag spelar bfbc2 får jag riktigt dåliga poäng och när jag spelar cod så kommer jag nästan alltid 1a eller 3a spelar ganska mycket fps.
kan det bero på internet eller är det så att spelen är väldigt olika?

Bfbc2 är så mycket svårare. Och på BC2 händer det 100 gånger fler saker samtidigt. :)(beroende på spel-mode då)

Permalänk
Medlem

Tja, tanks, helikoptere, båtar, snipere, det händer mycket ja. Bäst at hitta någon att spela med. En spelare är aldrig bättre enn teamet.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Stressa inte
Rör dig strategist
Campa inte
Sitt ordentligt i stolen utan fotpall
Sikta alltid mot huvudet, missa hellre några skott och pricka ett hs än att skjuta 10 skott i bröstet.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Samma sits här, spelet i några år men verkar inte bli speciellt bra.

Permalänk
Medlem

har samma problem som trådskaparen. Märket dock tydligt de där med slöhetsfaktorn. Spelar jag sent på kvällen går det asdåligt, jag blir mer å mer förbannad, spelar ännu sämre..slutar me att man letar efter nått att slå sönder i ren ilska. Bättre att spela när man är pigg, göra en timme max 2 å sen lägga ner när man är på topp, då har man med sig segerkännslan till nästa gång man spelar. BC2 är inget spel man spelar för att fördriva tiden när man e lite trött och uttråkad, man blir ju fan helt matt av att spela det, hjärnan går på högvarv. Om man vill lira nått sent på kvällen när man e astrött är det bättre att köra typ Mario Galaxy, eller CIV5 typ

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

har samma problem som trådskaparen. Märket dock tydligt de där med slöhetsfaktorn. Spelar jag sent på kvällen går det asdåligt, jag blir mer å mer förbannad, spelar ännu sämre..slutar me att man letar efter nått att slå sönder i ren ilska. Bättre att spela när man är pigg, göra en timme max 2 å sen lägga ner när man är på topp, då har man med sig segerkännslan till nästa gång man spelar. BC2 är inget spel man spelar för att fördriva tiden när man e lite trött och uttråkad, man blir ju fan helt matt av att spela det, hjärnan går på högvarv. Om man vill lira nått sent på kvällen när man e astrött är det bättre att köra typ Mario Galaxy, eller CIV5 typ

Själv har jag aldrig upplevt att det går markant sämre när jag spelar på kvällen, tvärtom, några av mina bästa matcher har jag spelat kl 4 på natten onykter på kaffe Och nu talar jag om BC2.

Hur går det TS, blir du nå bättre?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Själv har jag aldrig upplevt att det går markant sämre när jag spelar på kvällen, tvärtom, några av mina bästa matcher har jag spelat kl 4 på natten onykter på kaffe Och nu talar jag om BC2.

Hur går det TS, blir du nå bättre?

Antar att vi alla e olika. Nått som man dock inte kan undvika i BC2 är extraordinär oflyt. Som idag tror jag att jag blev Spawndödad typ 4-5 gånger på raken. Hade nästan lust att dra knytnäven i skärmen, riktigt irriterande. Hoppas dom löser sånna problem i BF3. Blev dessutom respawnad 2 meter ifrån 3 fiender, lyckades dock döda två av dom den gången.

EDIT: Om nån vill lira lite så lägg gärna till mig, heter BrottOchStraff. Vore kul att ta följe med nån som är riktigt duktig så man kanske lär sig nått.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar

Permalänk
Medlem

Antar att vi alla e olika. Nått som man dock inte kan undvika i BC2 är extraordinär oflyt. Som idag tror jag att jag blev Spawndödad typ 4-5 gånger på raken. Hade nästan lust att dra knytnäven i skärmen, riktigt irriterande. Hoppas dom löser sånna problem i BF3. Blev dessutom respawnad 2 meter ifrån 3 fiender, lyckades dock döda två av dom den gången.

EDIT: Om nån vill lira lite så lägg gärna till mig, heter BrottOchStraff. Vore kul att ta följe med nån som är riktigt duktig så man kanske lär sig nått.

Duktig vet jag inte riktigt om jag är, men jag söker folk att lira med Kan jag adda?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Duktig vet jag inte riktigt om jag är, men jag söker folk att lira med Kan jag adda?

Adda på du Tänkte lira igen om en timme typ

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Adda på du Tänkte lira igen om en timme typ

Addat

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Nu är jag inte vidare duktig på FPS-spel längre, det hände något när jag blev gammal. Inte heller spelar jag BC2 & allt vad det nu heter, min storhetstid, om man nu kan kalla det det, var under TFC-tiden. Ändock känner jag att jag kanske kan bidra med något då ämnet är FPS-spel överlag.

1) Spela ett spel på en server där du kan komma tillbaks in i matchen snabbt, TF2 utan respawntimer t.ex. Desto snabbare du kommer tillbaka och ju mer du dör, desto snabbare lär du dig av dina misstag.

2) Spelar du ett spel med projektiler så kan det vara värt att spela på en server med hög latency, på så vis lär du dig att förutse hur motspelare beter sig. Där måste du lära dig se mönstren som folk rör sig på. Även om folk är duktiga så halkar de flesta in i småmönster i stridens hetta, sånt som de lärt sig att de brukar överleva genom.

3) Känsligheten på musen. Lär dig spela med hög känslighet -när du byter ned några hack så kommer du vara bättre på att sikta. Så var det för mig iallafall.

4) LJUD! Någon nämnde det tidigare i tråden, ljudet är ett oerhört övertag om du lärt dig att spela efter det. Ett riktigt bra ljudkort med hyffsade hörlurar kan avslöja precis vart fienden är och vad han pysslar med utan att behöva se det. SB Audigy 2 var grymt på det viset, förhoppningsvis håller dagens ljudkort ännu bättre kvalitet, om det ens är möjligt.

Permalänk

Jag förstår mig inte på folk som tjatar om kd jag går alltid + kd men vafan spelet går ut på att få laget att vinna skit i att bli bättre på att sikta och skjuta lär dig läsa spelet och använd teamwork istället ger mer för laget...

Permalänk
Medlem

Sänk din sensitivity (om du har hög sens.). Mycket underskattat!

Visa signatur

"Min dator är bättre än din dator!" /Pimpim666

Permalänk
Medlem
Skrivet av 92_slayer:

Jag förstår mig inte på folk som tjatar om kd jag går alltid + kd men vafan spelet går ut på att få laget att vinna skit i att bli bättre på att sikta och skjuta lär dig läsa spelet och använd teamwork istället ger mer för laget...

men lilla du..om man inte blir bra på att skjuta o träffa..vad gör han då för nytta i ett lag menar du fast han kör teamwork...läsa spelet ja..men det hjälper ju inte att kunna läsa spelet om du inte kan träffa en ladugårdsvägg ens...så att träna på att skjuta. dvs döda är bara bra..det går ju oftast ut på det oxå så

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av Andyah:

men lilla du..om man inte blir bra på att skjuta o träffa..vad gör han då för nytta i ett lag menar du fast han kör teamwork...läsa spelet ja..men det hjälper ju inte att kunna läsa spelet om du inte kan träffa en ladugårdsvägg ens...så att träna på att skjuta. dvs döda är bara bra..det går ju oftast ut på det oxå så

Killen kan ju inte vara allt för dålig om man nu har tatt sig till prestige 15 på black ops vafan då måste han ju kunna döda några iaf aldrig att man orkar sitta och nöta det skitspelet om man inte är bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ScopeXify:

Hej alla på Sweclockers!

Jo det är så att jag har börjat spela FPS spel efter en 6års bakgrund inom MMORPG spel.
Jag har under senaste tiden spelat mycket Call of Duty: Black Ops och är legit prestige 15 (runt 10dagar played) men nu har jag lagt CoD serien bakom mig och börjat med BFBC2!

Vad är mitt problem?

Jag är inte så bra... Jag brukar få negativ K/D på BFBC2 och i Call of Duty brukade jag väll få OK K/D fast ingenting jämnfört med andra prestige 15s. Så jag har en fråga till er. Vad ska jag träna på för att bli bättre? Jag blir alltid ägd så fort jag är påväg till objektivet på BFBC2 även fast jag försöker hålla mig till utsidan av mappen. Jag har inte så värst bra reflexer eftersom det inte krävdes värsta reflexrna för WoW. Har ni något tips för att få bättre reflexter?

Spela spela spela!
Jo jag vet och det är det jag håller på med Min totala playtime runt alla FPS spel är runt 500timmar skulle jag säga och jag spelar dagligen. Fast jag verkar inte bli mycket bättre. Finns det någon bra person på youtube som gör informativa commentaries som ni skulle rekommendera?

Tack för mig och jag hoppas ni kan hjälpa mig! (Jag är noob jag vet så please don't flame me )

Ha en fortsatt trevlig kväll!

jag säger en sak ! Spela cs 1.6 ! där tränar du upp reflexerna ganska bra, i cod och bf så går allt långsammare tycker jag, jag är själv sjukt bra i cs, speccielt när det gäller KZ(kreedz), men vanligtvis aim osv är jag sjukt bra, blev för tråkigt att bara skjta så därför jag började med kz :P, men lira cs ett tag och det finns bra cs tips som tex heaton tar upp
http://www.youtube.com/watch?v=rxfvo00o9Ww

kolla igenom episoderna som han tar upp!, ganska lärorikt för dem som inte kan, min lillebror har tränat på sig detta då ja gtyckte att han var en fördrövlig noob, nu kan han allt spela :), bra tips som man lär sig snabbt och som går att använda på alla fps spel !

GL & HF !

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

jag säger en sak ! Spela cs 1.6 ! där tränar du upp reflexerna ganska bra, i cod och bf så går allt långsammare tycker jag, jag är själv sjukt bra i cs, speccielt när det gäller KZ(kreedz), men vanligtvis aim osv är jag sjukt bra, blev för tråkigt att bara skjta så därför jag började med kz :P, men lira cs ett tag och det finns bra cs tips som tex heaton tar upp
http://www.youtube.com/watch?v=rxfvo00o9Ww

kolla igenom episoderna som han tar upp!, ganska lärorikt för dem som inte kan, min lillebror har tränat på sig detta då ja gtyckte att han var en fördrövlig noob, nu kan han allt spela :), bra tips som man lär sig snabbt och som går att använda på alla fps spel !

GL & HF !

Onödigt tips, tar flera år att blir bra på CS på en sådan nivå att reflexerna överstyr allt annat så att du kan förlita på dem i andra spel, såvida han inte ska satsa på just CS 1.6. Quake är ett bättre alternativ, eftersom AIM är 90% i det spelet IMO.

Dessutom är guider HeatoN gjorde då gällande taktiker i just CS ganska utdaterade om man frågar mig, nytt tas upp hela tiden och man måste anpassa sig, dock är guider gällande vapenanvändning osv bra saker att ta upp, just i CS 1.6 nu då. Quake Live är ett utmärkt alternativ annars om man är ute efter snabbast möjlig FPS och i 'arenastyle', träna upp reflexerna där så att man klarar sig tar ett tag det med, men iaf kortare tid än i CS

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Onödigt tips, tar flera år att blir bra på CS på en sådan nivå att reflexerna överstyr allt annat så att du kan förlita på dem i andra spel, såvida han inte ska satsa på just CS 1.6. Quake är ett bättre alternativ, eftersom AIM är 90% i det spelet IMO.

Dessutom är guider HeatoN gjorde då gällande taktiker i just CS ganska utdaterade om man frågar mig, nytt tas upp hela tiden och man måste anpassa sig, dock är guider gällande vapenanvändning osv bra saker att ta upp, just i CS 1.6 nu då. Quake Live är ett utmärkt alternativ annars om man är ute efter snabbast möjlig FPS och i 'arenastyle', träna upp reflexerna där så att man klarar sig tar ett tag det med, men iaf kortare tid än i CS

njaaah man kan ju inte säga så dirr, mwn du har en liten firr angående taktikerna, dem blir ju nyare och nyare såklart, men han han andra tips på just vapenanvändandet mm, quake lirar jag också något jag med är väldigt bra på :D, lirat det sen långt tillbaka pendlade mellan cs och quake inanna ganska mycket, nu är det bara kz, bf och cod samt nfs :), men cs är en bra start iaf !

Permalänk
Skrivet av mangemongen:

Först och främst heter det reflexer. Det mest konkret är att se till att vara alert när du spelar, detta kan du göra genom att se till att inte äta när du spelar eller före, det blir man seg av. Men du har bra reflexer, det är koordinationen som fattas, så träna reflexer behöver du absolut inte hålla på med.

Är du säkert på att det endast är 500h? Det är väldigt lite och kan förklara varför du är så dålig. Du kanske blir dubbelt så bra om du nöter in 200 till, 500 är såpass lite. Kan ju tyckas att du ska ha lite från 6 år MMO men tydligen inte.

Jag hade säkert 5000h timmar av CS redan på högstadiet, 500h är verkligen ingenting.

Om du vill bli bättre ska du tänka på hur du tränar, vad du gör, vad du gör fel. Titta på folk som är bättre än dig; försök göra likadant. Tänk, tänk, tänk; utan att tappa glädjen för spelet. Gör du det är det byebye med framgångarna.

Försök också att spela med människor som är bättre än dig, men även folk som är på samma nivå så ni kan bli bättre och njuta av spelet tillsammans.

Några länkar har jag inte.

Vad jag vet har jag aldrig använt mig av reflexerna när jag lirar. Att va snabb innebär inte att man reagerar snabbt fysiskt utan att man läser spelet. Likt en van bilförare kan förutse faror och hantera dom bättre än en yngre bilförare som säkert har "snabbare reflexer" så gäller samma sak i FPS spel. Erfarenhet, att förstå vad som händer är ju viktigast.

Men jag håller verkligen med dig på slutet, spela med och mot bra människor så blir du bättre fortare. Skippa allt som heter FFA, 1vs1 är bäst sen team om man vill bli bättre. Jag har 35.000 timmar i Quake ett gångrar man det med en timlön på 100kr så är man uppe i över tre miljoner kronor *suck*. Sen någonting som fungerar kan va att ifrågasätta varför man gör saker, gör man saker utan att ens ha ett mål så är man helt ute och cyklar men det hänger ju ihop med erfarenhet vilket man får av att spela och som mangemongen sa, att spela med och mot andra bra spelare ger mest.

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk
Medlem

någonstans så känns det som att det blir lite för seriöst att hålla på å "träna" om man inte tänkt göra karriär på FPS-lir. Om man bara spelar för att ha roligt, så e de bättre att bara spela spela spela å ta det med en nypa sallt. Å försöka igonera den dålia stämningen i chatten på BC2, så jäkla många som klagar å svär å grinar. Ja menar, om man springer som en levande måltavla över ett öppet fält så ska man inte klaga på att man blir plockad av nån som nörd som sitter med GOL i ett träd 100meter bort. Kör en smokescreen, spring i mönster fram till snubbens gömställe, plocka honom med en shotgun å skriv "nice tactics chubaka" i chatten

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av zin:

Medan tråden är aktiv kan jag lika gärna fråga om någon vet varför veteranstatus registreringen inte fungerar som den ska. Kan inte kontakta support för att sidan hänvisar till en annan sida jag måste logga in på först och hur jag än gör så loggas jag ut när jag klickar support

Har rätt lösen och användarnamn till spelen jag ska lägga till så jag kan få min M1 grand. Någon som har ytterligare information om vad som måste göras för att få det att fungera?

Den har ju varit buggad sen första dagen. Jag fick in mitt BF2 och mitt Heroes men inte mina Vietnam eller 1942 (de sa att mina koder redan var använda). Skulle det vara så att man får något extra till BF3 med dessa kommer jag fota mina key's och skicka i mail till dem för att bevisa, men just nu e det lite skit samma. Jag vill dessutom minnas att de flyttade runt var man reggade veteranstatus en massa. Har du hittat rätt sida?

Och för övrigt, K/D och rank betyder sällan något om hur duktig man är. Alla blir 50 till slut om man spelar mkt. Man må vara bättre än genomsnittet men knappast så att 50=skillz.
Objectives och att hålla sig vid liv är det viktigaste man kan göra för laget i korta drag. Sen är det ju upp till var och en om vad som är viktigast, vinna eller ha flest kills. I BC2 finns det dock inget självklart TDM som i t.ex. COD. Teamarbete är alltid viktigt, även i Squad death match.

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se