Permalänk
Medlem

fel i blender.. hjälp ..

hej det är kånstigt för efter jag instalerade någon uppddatering så vill blender inte fungera som det ska..
när jag ska skapa modeller och ska trycka på 1 vortex så makeras 1 helt annan vortex.. och så fort jag animerar det minsta så bförsviner den grejen hur 3d rutan när man kör render.. skit kånstigt.. har testat instalera om det och det är samma problem.. skulle vara skyst om någon kunde hitta 1 lösning

Permalänk
Medlem

Hur skriver du egentligen.
Konstigt, vertex, schyst

Ladda ner senaste builden och uppdatera dina grafikkortsdrivrutiner. Återkom sedan med vettig info såsom vilket operativsystem samt version, version av blender samt vilket grafikkort och vilken version av drivrutinerna om det fortfarande inte fungerar.

Permalänk
Medlem

Kan helt klart vara grafikkortdrivrutinerna.
Men som EiK sa så kanske du ska skriva mer info om OS, grafikkort, version m.m.

Och du EiK ^^ rätta inte stavningar om du själv inte kan stava

Schysst (två "S" inte ett)

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Kan helt klart vara grafikkortdrivrutinerna.
Men som EiK sa så kanske du ska skriva mer info om OS, grafikkort, version m.m.

Och du EiK ^^ rätta inte stavningar om du själv inte kan stava

Schysst (två "S" inte ett)

Grafikkortsdrivrutiner*

Permalänk
Medlem

jag har asus gts 450. och sen har jag 4 kärnig procesor från amd 3.2 ghz.. 4 gig ram 1600ghz
tror inte det är drivrutinerna.. för skiten blir fel när jag typ instalerar ett nytt spel på datorn..
och jag kan inte stava vet ej varför är lite cp hahaha.. äre någon mer som har haft det här problemet? för det är ju askånstigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Kan helt klart vara grafikkortdrivrutinerna.
Men som EiK sa så kanske du ska skriva mer info om OS, grafikkort, version m.m.

Och du EiK ^^ rätta inte stavningar om du själv inte kan stava

Schysst (två "S" inte ett)

http://www.svd.se/kultur/sprakspalt/bade-sjyst-och-schyst-ar-...

Jag kan stava.

Permalänk
Medlem

helt säker på att det ej är grafikortet.. för det är inte fel.. visuelt eller vad man ska säga. när jag försöker trycka på vortecies så markeras typ 1 annan
alltså försöker jag markera så markeras en helt annan . typ random på hela modelen.. fan hjälp blir galen kan inte utveckla mig

Permalänk
Medlem

Har du gjort vad jag skrev?

Permalänk
Medlem

japp det har jag

Permalänk
Medlem

Funkar det i wireframe mode? Funkar det som du slår av limit selection to visible?

Permalänk
Medlem

ja det funkar då men det lite kneppigt att jobba när man kan se igenom objekten och kan markera dom på andra sidan..
det är piss dåligt... men om du är pro på blender så vill jag också veta om man kan rendera animeringarna snabbare mig tare ca 3-5 sec per bild om inte mer

Permalänk

Om du ska ha hjälp av folk som inte ens känner dig kan du väl ta dig tid att försöka formulera dig på ett vettigt sett? Åtminstone stor bokstav i början av varje mening. Ser så mycket trevligare ut då :).

Angående renderingstiden så beror den på en mängd olika saker. Du får tänka på att varje bild som rendereras är en stillbild. Varje bilds renderingstid bestäms av hur mycket polygoner bilden innehåller, upplösningar på texturer, shaders, ljus, reflektioner, upplösning etc. Ju mer komplex scen desto längre renderingstid med andra ord. Sen kan man självklart optimera inställningarna för att få ett så fint resultat som möjligt, utan att det ska ta för lång tid. Jag tycker dock att 3-5 sec per bild låter riktigt snabbt. Några minuter per bild är verkligen inget ovanligt. Moderna 3D-filmer (av Pixar m.f.) har ofta sammanlagda renderingstider på några år har jag för mig. Att rendera video tar helt enkelt en jävla tid.

Permalänk
Medlem

Är inge vidare på Blender men vill du ha snabba renderingstider bara för att kolla hur animationen ser ut bör det finnas någon sorts OpenGL rendering som ger en lite finare bild än det som visas i viewporten.

Angående problemet med att selecta vertices verkar du iom att det funkar i wireframe råkat ut för samma som många andra. Något är fel och det är bara att vänta på att de fixar det förhoppningsvis.