Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kalium:

Diskuterade detta lite kort med sambon i morse. Ska vi ha kvar det eller inte? 279kr/mån för familjeabonnemang, saftig ökning från tidigare 179kr.

Vi har inga andra streamingtjänster för video, bara Spotify för musik. Vet inte hur många timmar/vecka vi använder Youtube men väldigt många i alla fall. Säkert 15-20h var. Det blir värt det ändå, bara att bita i det sura äpplet och fortsätta betala.

Onödigt att ha både Spotify och Youtube Music (som ingår i Premium) om man behöver vända på slantarna. Jag slutade med Spotify när jag fick YTM.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Körde familje abb... 179:- det tyckte jag var värt men 279 kan dom fetglömma!!! Hoppas många fler gör som jag och avslutar sin prenumeration så kanske dom prissätter höjningen lite vettigare...

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk

Fick mailet om prishöjningen här på morgonen också, 179kr -> 279kr är en ganska stor ökning, men använder Youtube många många timmar dagligen, dom i min "familj" med, så jag bara hoppas att Youtube creators får mer pengar av detta och det inte bara går till Googles stora kassa.

Visa signatur

MSI MAG X570S Tomahawk MAX WIFI - AMD Ryzen 7 5800X3D - HyperX Fury Black 64GB 3200Mhz CL16
PowerColor Radeon RX 6900 XT 16 GB Red Devil - WD Black SN850 1TB Gen 4
Phanteks Enthoo Evolv X (Galaxy silver) - Phanteks Revolt X 1200W - LG 34GN850-B

Permalänk
Medlem
Skrivet av wilsontaylor:

Avslutade precis tjänsten. Jag vet inte hur man hinner använda YouTube flera timmar om dagen, men 95 SEK / mån (studentabonnemang) för att slippa reklam (jag är inte intresserad av YouTube Music) är alldeles för mycket.

När kommer konkurrenten till YouTube?

Lätt att använda flera timmar om dagen då man har det på telefon. Svårare att ha tid kolla på film eller så på Netflix.

Youtube slår jag på hela tiden när jag städar, diskar, är på toa, jobbar osv. Det är lite som radio något man kan ha på utan att behöva sitta och vara helt engagerad som en tv serie eller film med story. För min del är det allt från prat om datordelar, spel, bilar, historia, ekonomi, nyheter mm. För frun är det mycket inom true crime som alla kvinnor verkar lyssna på numera.

Sen kollar dottern på Bluey, Greta gris och liknande barnserier.

Har varit klart värt 179kr men 279kr känns tungt. Jag är själv student igen för jag behöver utbilda mig till något som ger mer betalt än det jag jobbat med senaste 12 åren. Så ekonomin är inte den bästa. Plus behövde köpa ny ugn och reperera bil vilket tillsammans blev 17k i utgifter jag inte räknat med vilket är väldigt mycket pengar för oss just nu.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Familjeversionen kommer kosta 279 kr. Kommer byta till singelversionen. Frugan glor ändå aldrig. Men ja, toppen is nådd. Då får de börja med Youtube Red och göra lite exklusivt material.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)