Permalänk

Pimpa Macbook Pro

Tjenare har fått en sådan Macbook pro av skolan, 13.3".

Finns en del mac nördar i klassen som tuffar till sin dator alltså mjukvarumässigt inne i datorn. Hur gör man?
googlade lite på det, hittade en massa tips men dom funka bara för det gammla OS, 10.4, jag har 10.5.

Någon som har bra program för att tuffa till skrivbord skins och sådant för OS 10.5 ?

Visa signatur

Asus P55 EVO,Corsiar TX 650w PSU, 8 GB Corsiar xms3 1600 Mhz, i5 750 @ 3.2 Ghz, Geforce GTX 570, cooler master elite.

Permalänk
Medlem

vad gäller pimpandet utsida är inte det här helt fel, ta något som smälter ihop med äpplet tycker jag personligen, visade det för kollegan, och han smäckade på en bild av någon hårdrockssnubbe som såg ut som fan, halvövertejpat äpple...
och då är jag verkligen inget fan av Apple, men lite heder får man ju ha

http://cn1.kaboodle.com/hi/img/c/0/0/9f/0/AAAADApUBMwAAAAAAJ8...

http://technabob.com/blog/wp-content/uploads/2010/01/011210_r...

hade en klasskamrat en gång i tiden som körde med annan Klocka där uppe till höger.
istället för 17:15 skrev den ut kvart över fem. dvs klocka i talspråk.
jävligt neat när det stod "fem i halv 7" istället för den digitala motsvarigheten. nörd som han var var ju 13:37 givetvis utbytt mot Leet.
kommer inte ihåg vad den hette. någon annan sweclockare kanske har koll?

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk

Geektool är vad du vill ha. Finns mängder av saker att grotta ner sig i med det. Have Fun!

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Musikälskare

Gulligt inlägg

Men som sagt, ska du in och pilla så ha alltid backup på filer du ändrar

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Klart du ska ha ett klistermärke på baksidan av datorn. Har en legogubbe på min MBP.

Permalänk

Men var köper man alla klistermärken?

Permalänk
Visa signatur

"De är ju subjektsformen, dem är objektsformen.
Om man inte förstår skillnaden bör man använda dom."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mafnus:

Klart du ska ha ett klistermärke på baksidan av datorn. Har en legogubbe på min MBP.

http://stereo.se/magnus/misc/mac.jpg

"Win" på den!

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racemouse:

Men var köper man alla klistermärken?

Vill minnas att jag googlade på stickers för macbook pro och hittade någon amerikansk sida. Kostade runt 15$ med leverans hem till dörren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bellerefon:

hade en klasskamrat en gång i tiden som körde med annan Klocka där uppe till höger.
istället för 17:15 skrev den ut kvart över fem. dvs klocka i talspråk.
jävligt neat när det stod "fem i halv 7" istället för den digitala motsvarigheten. nörd som han var var ju 13:37 givetvis utbytt mot Leet.
kommer inte ihåg vad den hette. någon annan sweclockare kanske har koll?

FuzzyClock

Permalänk
Skrivet av Racemouse:

Men var köper man alla klistermärken?

HÄR

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk

Tack.
Fanns rätt tuffa där.

Permalänk
Medlem

Geektool kan man göra mycket med, candybar är trevligt om du vill byta ikoner, dock inte gratis.

Permalänk

Fick mitt klistermärke idag

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Sötast
Skrivet av safarisoya:

Häftigt