SweClockers Mobil slår upp portarna

Permalänk
Medlem

Kalas bra jobbat, denna kommer anvädas flitigt.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Är väl bra att den finns men jag är personligen lite anti mot mobilversioner av hemsidor. En av fördelarna med en smartphone är just att man ska kunna surfa runt på den "riktiga" webben. Mobilanpassade sidor tar mig tillbaka till de gamla WAP-dagarna i början av 2000-talet när man satt och kände sig cool över att kunna läsa aftonbladet i sin Nokia 3330.

Permalänk
Medlem

Hur skapar jag en ikon (av Sweclockers) till startsidan med Opera Mobile i Android? Vet att det står hur man gör i nyheten men det ser inte ut så där för mig.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av TMO KOTOR:

Är väl bra att den finns men jag är personligen lite anti mot mobilversioner av hemsidor. En av fördelarna med en smartphone är just att man ska kunna surfa runt på den "riktiga" webben. Mobilanpassade sidor tar mig tillbaka till de gamla WAP-dagarna i början av 2000-talet när man satt och kände sig cool över att kunna läsa aftonbladet i sin Nokia 3330.

Jag skulle säga att det gäller för surfplattor men inte för mobiltelefoner. Där kommer skärmen alltid vara för liten för att det ska vara bekvämt att smälla upp fullstora webbsidor, då är det smidigare med en anpassad version som tar hänsyn till förutsättningarna.

Tanken med SweClockers Mobil är att vi ska kunna lägga till allt innehåll från den fullstora versionen av webbplatsen i ett gränssnitt som är enkelt och bekvämt att använda med små pekskärmar och samtidigt undvika att mjölka ned funktionerna mer än nödvändigt.

Skrivet av WaltX:

Hur skapar jag en ikon (av Sweclockers) till startsidan med Opera Mobile i Android? Vet att det står hur man gör i nyheten men det ser inte ut så där för mig.

Instruktionerna gäller för den inbyggda webbläsaren (Chrome). Jag vet inte om motsvarande går att göra med Opera Mobile.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Härligt med mobilsida. Skulle funnits för fem år sen!

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

var ju bättre med vanligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

var ju bättre med vanligt

Seriöst? Håller verkligen inte med
Men smaken är som baken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrfresh:

Seriöst? Håller verkligen inte med
Men smaken är som baken.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det tycker jag. Mycket skönare.

Permalänk
Medlem

Underbart!!! Har jag nått att glo på i sommar när ja kör lastbil...Vilken webbläsare tycker ni är bäst/rekommenderar att ha i sin android telefon? Har en xperia arc.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CoolerMaster Silencio S400TG * MSI B450M Mortar Max * AMD Ryzen 3600X* Corsair 16gb ddr 4 3600mhz Vengeance * Samsung SSD Basic 840-Series 250GB * DeepCool Gammax l240 v2 * ASUS GeForce GTX 1060 3GB Dual OC * 3*Hdd (3.5Gb) * Benq G2420DB

Permalänk
Medlem

*Ba-ra-da-ra-papa* I'm lovin' it!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Proud owner of PS5.

Permalänk
Medlem

Perfekt.. Bra jobbat! Tack.

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ethaan:

*Ba-ra-da-ra-papa* I'm lovin' it!

Instämmer! Har suttit i jobbbilen idag och läst på swec mob och fast jag bara har haft en pinne i täckning, då vi farit runder på landet, så har sidorna kommit direkt. Innan så fick man vänta ett bra tag när man hade dålig täckning.
Det enda negativa i detta är att jobbarkompisarna inte får svar ibland, för man är helt inne i Swec.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Jag skulle säga att det gäller för surfplattor men inte för mobiltelefoner. Där kommer skärmen alltid vara för liten för att det ska vara bekvämt att smälla upp fullstora webbsidor, då är det smidigare med en anpassad version som tar hänsyn till förutsättningarna.

Tanken med SweClockers Mobil är att vi ska kunna lägga till allt innehåll från den fullstora versionen av webbplatsen i ett gränssnitt som är enkelt och bekvämt att använda med små pekskärmar och samtidigt undvika att mjölka ned funktionerna mer än nödvändigt.

Instruktionerna gäller för den inbyggda webbläsaren (Chrome). Jag vet inte om motsvarande går att göra med Opera Mobile.

Har en halvsurfplatta (desire HD) och surfar utan problem sweclockers, men för de normalstora telefonerna är mobilsidan grym, ni som tycker den vanliga är bättre har uppenbarligen inte försökt surfa runt på sidan med en x10 mini med toklåg upplösning

Riktigt trevligt med en mobilsida i vilket fall, frågan är varför vi har "skickat från m.sweclo..." För att göra gratisreklam för mobilsidan, göra folk mer tolleranta på stavfel och syftningsfel? Torde gå att lösa snyggt med en liten mobilikon diskret i något hörn.

Skickat från vanliga sweclockers, sittandes på toa, med en Desire HD

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crapmind:

Underbart!!! Har jag nått att glo på i sommar när ja kör lastbil...Vilken webbläsare tycker ni är bäst/rekommenderar att ha i sin android telefon? Har en xperia arc.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skulle nog säga Firefox Mobile eller Dolphin Browser. Bara att testa på både och se vad du gillar mest!

Permalänk
Skrivet av Andreas D:

Kommer om några minuter

snälla, gör som inet har när man kommer in på deras sida - låt personen få välja vilken sida den vill visa! Det är sjukt jobbigt när man blir skickad till en nedskalad sida som inte har funktionen man söker!

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av fille3002:

snälla, gör som inet har när man kommer in på deras sida - låt personen få välja vilken sida den vill visa! Det är sjukt jobbigt när man blir skickad till en nedskalad sida som inte har funktionen man söker!

Det är just vad den gör?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Bellerefon:

Har en halvsurfplatta (desire HD) och surfar utan problem sweclockers, men för de normalstora telefonerna är mobilsidan grym, ni som tycker den vanliga är bättre har uppenbarligen inte försökt surfa runt på sidan med en x10 mini med toklåg upplösning

Riktigt trevligt med en mobilsida i vilket fall, frågan är varför vi har "skickat från m.sweclo..." För att göra gratisreklam för mobilsidan, göra folk mer tolleranta på stavfel och syftningsfel? Torde gå att lösa snyggt med en liten mobilikon diskret i något hörn.

Skickat från vanliga sweclockers, sittandes på toa, med en Desire HD

Det är inte bara upplösningen utan även bandbreddskraven (snabbare laddningstid, särskilt märkbart med dålig täckning/3G), knapparnas placering (nästan inga textlänkar, som är ett h-vete med små pekskärmar), skalorna och navigeringen som är anpassad för mobiltelefoner. Personligen har jag svårt att se några nackdelar med att använda mobilsajten, bortsett ifrån att man vill komma åt någon av de saknade avdelningarna.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chigurh:

Varför måste det stå Skickades från m.sweclockers.com när inlägget skickades från m.sweclockers.com?

Jag tycker att det är en lite rolig funktion..

Visa signatur

~ Asus P8P67 Deluxe B3 - Intel i5 2500k 4,4Ghz - Gainward GeForce GTX 460 SLI - Corsair XMS3 4x4gb 1600Mhz - Corsair 1000w HX - Intel SSD 510 120gb - Rasurbo BC-10 Härligt moddat ;) ~
~ Sony Vaio VPCEB1M1E - Inte Core i3 2,13Ghz - ATI Mobility Radeon HD5650 1024mb - 2x2gb 1066Mhz - 500gb 5400rpm ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Det var en förfrågan från betatestarna att det ska framgå att det är skrivet från mobiltelefon, eftersom man ofta är mer kortfattad då. Dessutom är det ett bra sätt för oss att sprida informationen att mobilsajten är öppen.

Håller helt klart med, ibland har man varken tid eller ork att skriva en hel svenska novell på en smartphone. Och utan "skickan från m.sweclockers.com" Så skulle jag nog uppfatta svar som tex "ja" och "vet inte" som riktigt dryga och otrevliga svar.

Men som jag läste i någon kommentar över, att kanske en "mobilikon" med en brytande färg som man lätt ser i ögonvrån när man läser texten kanske vore en bättre och snyggare lösning.

Visa signatur

~ Asus P8P67 Deluxe B3 - Intel i5 2500k 4,4Ghz - Gainward GeForce GTX 460 SLI - Corsair XMS3 4x4gb 1600Mhz - Corsair 1000w HX - Intel SSD 510 120gb - Rasurbo BC-10 Härligt moddat ;) ~
~ Sony Vaio VPCEB1M1E - Inte Core i3 2,13Ghz - ATI Mobility Radeon HD5650 1024mb - 2x2gb 1066Mhz - 500gb 5400rpm ~

Permalänk
Medlem

funkar bra på min Nokia N8 åtminstone i originalwebbläsaren. i Opera mobile så blir sidan för bred för porträttläget, men det problemet har jag haft med andra mobilsidor också, hade varit kul om det gick att fixa då jag mest använder mig av Opera mobile

kul att ni äntligen gjort en mobilsida

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Erikn911:

funkar bra på min Nokia N8 åtminstone i originalwebbläsaren. i Opera mobile så blir sidan för bred för porträttläget, men det problemet har jag haft med andra mobilsidor också, hade varit kul om det gick att fixa då jag mest använder mig av Opera mobile

kul att ni äntligen gjort en mobilsida

Kan inte återupprepa problemet här, använder du den senaste versionen av Opera Mobile?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Längtar tills min Omnia 7 dimper ner i postlådan så man kan testa här med!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av Andreas D:

Kan inte återupprepa problemet här, använder du den senaste versionen av Opera Mobile?

och senaste till Symbian^3 är Opera Mobile 11.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk

Grymt snygg sida!

Det är lätt den snyggaste mobila sidan som jag sett. Aftonbladet kan slänga sig i väggen....! Cleant och snyggt!

PS: För oss som inte har flash i sina mobiler, kan Ni lägga till länken till Youtube som kommer upp på fullversionen av hemsidan, när man surfar på den i mobilen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Det är igång nu och detekterar user-agent. Såvida din webbläsare på desktopdatorn inte rapporterar Iphone, Ipad, Android eller liknande bör det fungera alldeles utmärkt. Du får dessutom en förfrågan om du vill gå vidare till mobilsajten eller använda den vanliga.

Kanon! Låter bra

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Kan inte återupprepa problemet här, använder du den senaste versionen av Opera Mobile?

yes kör version 11

i porträttläget skärs sidan mitt mellan "Logga | in" så det innebär att man kan scrolla i sidled cirka 1 cm

Edit: efter att ha pillat lite med inställningarna fick jag nu sidan att se bra ut även i opera mobile.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Bra jobbat SC!

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

En fråga kommer det här komma till symbian?? skulle vara kul om man kunde använda det till nokia

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av bengtz:

En fråga kommer det här komma till symbian?? skulle vara kul om man kunde använda det till nokia

Du kan använda det på alla plattformar med uppdaterade webbläsare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

hur får man den snygga "SC" loggan som bild egentligen?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar