NASL-finaler nu LIVE!

Permalänk
Medlem

Riktigt bra matcher, var tvungen att skrika tyst så jag inte skulle väcka lillan och sambon! satans va ampad man är nu haha

Visa signatur

ASUS PRIME X570-P - Ryzen 3600x - Gigabyte 5700xt gaming OC - 16gb G.skill 3200MHz CL 16

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Puma var grym!

Permalänk
Medlem

Lite offtopic men fick värsta chocken när de visade en bild från nån bar i Kanada där de visade matchen.
Hade precis dragit på streamen och helt plötsligt ser jag en gammal bekant som är på semester stå omringad av massa koreaner hållandes en Kanadensisk flagga, var tvungen att verifiera detta med honom så det verkligen var han och det var det, visste inte ens att han var intresserad av SC2

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Galet TiasE

Var grymma matcher, synd bara att man var så trött. Jag tyckte Gretorp och InControl gjorde ett bra jobb också. Vad tyckte ni? Det var ju ett jävla gnäll i chatten om kommentatorerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antonovskij:

Galet TiasE

Var grymma matcher, synd bara att man var så trött. Jag tyckte Gretorp och InControl gjorde ett bra jobb också. Vad tyckte ni? Det var ju ett jävla gnäll i chatten om kommentatorerna.

Dom var OK på sin höjd. Fattar inte att dom flugit dit Tasteless och Artosis och inte låter dem casta finalen..

Permalänk
Medlem

Matcherna jag hann se var grymma (kom ju in sent eftersom jag trodde det skulle böärja 2 ), dock hade jag hellre sett Tasteless och Artosis som casters

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av Antonovskij:

Galet TiasE

Var grymma matcher, synd bara att man var så trött. Jag tyckte Gretorp och InControl gjorde ett bra jobb också. Vad tyckte ni? Det var ju ett jävla gnäll i chatten om kommentatorerna.

Jag fattar inte varför de gnäller. För mig har gretorp och incontrol blivit lika bra som tasteless och artosis. De är bra på olika saker tycker jag. Hade iof varit skoj om tastosis castade finalen men tycker ändå att gretorp och incontroll fyllde platsen väldigt bra.

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Skrivet av Balls Of Steel:

MMM all the way!

Kommer inte långt utan ghosts dock

Tycker både Tastosis och Incontrol/Gretorp duon är bra, skönt med lite omväxling

Permalänk
Medlem

Ghost OP

Permalänk

Incontrol och Gretorp castade för att det är de som castat hela NASL, vore synd att bara ge upp allt för tastosis om man nu castat 2000000 games som det varit i NASL.

Tycket incontrol och gretorp var riktigt bra, det fanns några tysta stunder men annars tycker jag de är bättre än tastosis, mest för att de hypar grejer och inte sitter och pratar helt lugnt precis hela tiden som tastosis (som är vana vid att casta GSL där de inte kommenterar för någon IRL publik och därför inte hypar grejer?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Incontrol och Gretorp castade för att det är de som castat hela NASL, vore synd att bara ge upp allt för tastosis om man nu castat 2000000 games som det varit i NASL.

Tycket incontrol och gretorp var riktigt bra, det fanns några tysta stunder men annars tycker jag de är bättre än tastosis, mest för att de hypar grejer och inte sitter och pratar helt lugnt precis hela tiden som tastosis (som är vana vid att casta GSL där de inte kommenterar för någon IRL publik och därför inte hypar grejer?)

Håller med, tycker gretopr och incrontrol har gjort ett skit bra jobb. Tycker dom är några av dom bättre castarna, sköna att lyssna på, båda är väldigt inssatta i spelet och vet mycket väl hur det fungerar.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Håller med, tycker gretopr och incrontrol har gjort ett skit bra jobb. Tycker dom är några av dom bättre castarna, sköna att lyssna på, båda är väldigt inssatta i spelet och vet mycket väl hur det fungerar.

Visst har de utvecklats sedan starten av NASL, och i finalen blev jag positivt överaskad då de faktiskt gjorde ett helt okej jobb. I de tidigare matcherna har jag varit allt annat än nöjd med dom, och värre var det när Moletrap och Diggity kommenterade slutspelet. Jag var på väg att stänga ned.

Tacka vet jag Day9 som är ljusår mycket bättre än gretorp och incontrol. Tastosis-duon gjorde även de ett bra jobb.

I övrigt tycker jag att NASL-finalen var ett skämt. Vet inte hur många gånger som 'ljudkillen' hade somnat och hade helknasiga volyminställningar, eller intervjuaren inte kunde rikta mikrofonen ordentligt vilket ledde till att man inte hörde svaret på frågorna.

Vid många tillfällen skakade kameran och man blev lite allmänt åksjuk, kameramän som zoomade in på fel saker och kommentatorer som kikade in i fel kamera.

Jag hade förväntat mig att generellt få ut mer av mina 25 dollars, men jag känner att det inte var helt bortkastat ändå iochmed att det hjälper dom att få fortsätta och förbättra sig. Vilket de också tydligt har gjort gällande tekniken som till en början var katastrofal med odugliga streams etc.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Tacka vet jag Day9 som är ljusår mycket bättre än gretorp och incontrol. Tastosis-duon gjorde även de ett bra jobb.

Nu kommer jag säker bli sönderflamad, men jag tycker inte Day 9 håller i närheten samma standard som InControl/Gretorp eller Tastosis. Blir lite väl mycket med honom ibland liksom och han känns inte lika kunnig som de andra, men man har ju alla olika smak.

Tyckte finalcastingen funkade riktigt bra hur som helst, även om det är lite udda att Tasteless och Artosis inte castade finalen trots att man flög över dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritter:

Nu kommer jag säker bli sönderflamad, men jag tycker inte Day 9 håller i närheten samma standard som InControl/Gretorp eller Tastosis. Blir lite väl mycket med honom ibland liksom och han känns inte lika kunnig som de andra, men man har ju alla olika smak.

Tyckte finalcastingen funkade riktigt bra hur som helst, även om det är lite udda att Tasteless och Artosis inte castade finalen trots att man flög över dem.

Day9 har betydligt mer rutin och arbetar aktivt med sin röst, är snabbtänkt och stakar sig aldrig. Som kommentator så kan han lyfta världens tråkigaste match till att bli intressant och underhållande, varpå Gretorp och incontrol sällan är särskilt entusiastiska, talar monotont och är ganska ovarierade i språket.

De verkar ha olika inställning till det dom gör, och säkerligen är de alla bra på sitt sätt, men day9 gör matcherna mycket mer underhållande och spännande medan gretorp och incontrol fokuserar på (för mig onödigt) djup analys vilket leder till en långsammare och oentusiastisk cast om vad som händer för stunden.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Jag tycker med Day9 är lite överskattad. Tastosis FTW när de inte tramsar för mycket utan koncentrerar sig på matchen.

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|