Varför blir egentligan AMD:or så jäkla heta? (Bilder med värmekamera!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weird
Hajjar inte denna diskussion alls. Alla flummar runt med beräkningar och siffror från 3:ans årskurs i lågstadiet och argumenterar för eller emot någonting som är helt ovesäntligt. Och sedan slutsatserna... Intel är onda, som vanligt, och AMD är goda små smurfar som kämpar mot systemt.

Ingen tänker efter, utan alla försöker vinkla det så att det passar in i deras redan snedvridna åsikt.

Jaja, jag ska låta er fortsätta. Hoppas ni löser detta. Ursäkta inlägget för att jag inte bidrar med något men det skulle ta mig 3 dagar att rätta till alla fel som skrivits och förklara hur det egentligen ligger till. Orkar helt enkelt inte. Kanske senare.

haha, håller helt med, folk som tror att man kan förklara (och dessutom ha rätt) fysiska/matematiska spörsmål med känslor, åsikter o antaganden.
Det är tyvärr ett vanligare och vanligare fenomen i vår tid, folk som läser för mycket humaniora o för lite naturvetenskap

Visa signatur

mvh
/Mr XXX

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr XXX

haha, håller helt med, folk som tror att man kan förklara (och dessutom ha rätt) fysiska/matematiska spörsmål med känslor, åsikter o antaganden.
Det är tyvärr ett vanligare och vanligare fenomen i vår tid, folk som läser för mycket humaniora o för lite naturvetenskap

Underligt egentligen, att dessa dumma humanister lyckas pricka rätt i sina beräkningar om man jämför med de av Intel och AMD publicerade dokument över processorerna.
Och att dom lyckas med bedriften att spåna fram sånt som andra lite mer vetenskapliga sidor också kommit fram till.
Inte dåligt för ett gäng esteter utan någon som helst naturvetenskaplig kunskap.

Permalänk
Medlem

MAKE LOVE! NOT WAR! PEACE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphinx

Intels heatspreader är gjord av koppar.
Det står i Table 3-4. Processor Material Properties i intels datablad.

konstigt... då måste jag ha missuppfattat dem. jag är dock rätt säker på att det inte blev nån märkbar skillnad när de tog bort den.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.