Finns det några taktiska shooters i stil med SWAT 4?

Permalänk
Testpilot

Finns det några taktiska shooters i stil med SWAT 4?

Jag gillade verkligen SWAT 4, det krävdes mycket planering och tänkande för att klara av uppdragen, om man försökte att bara springa in och skjuta hejvilt kunde man räkna med att förlora uppdraget ganska snabbt. Nu verkar det som att varumärket SWAT är rätt kört då det tillhörde Sierra och som efter flera uppköp och ihopslagningar ser ut att ligga gömt inne i en låda hos Activision/Blizzard, en uppföljare är alltså inte ens möjlig.

Finns det då nått annat spel som påminner om SWAT 4? är ute efter det lugna och taktiska spelandet. De enda spel jag kan komma på är Rainbow 6 Vegas 1 och 2 men de har jag redan spelat och det är dessutom väldigt mycket mer rakt-på-action än SWAT 4.

Delta Force-spelen gillade jag med men där var det länge sen ett vettigt spel i serien släpptes. Finns det nått spel som liknar Delta Force om jag inte kan få mitt SWAT?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Jag gillade verkligen SWAT 4, det krävdes mycket planering och tänkande för att klara av uppdragen, om man försökte att bara springa in och skjuta hejvilt kunde man räkna med att förlora uppdraget ganska snabbt. Nu verkar det som att varumärket SWAT är rätt kört då det tillhörde Sierra och som efter flera uppköp och ihopslagningar ser ut att ligga gömt inne i en låda hos Activision/Blizzard, en uppföljare är alltså inte ens möjlig.

Finns det då nått annat spel som påminner om SWAT 4? är ute efter det lugna och taktiska spelandet. De enda spel jag kan komma på är Rainbow 6 Vegas 1 och 2 men de har jag redan spelat och det är dessutom väldigt mycket mer rakt-på-action än SWAT 4.

Delta Force-spelen gillade jag med men där var det länge sen ett vettigt spel i serien släpptes. Finns det nått spel som liknar Delta Force om jag inte kan få mitt SWAT?

Det äldre Rainbow Six Raven shield är mer realistiskt än Vegas 1 och 2. Har helt okey grafik. Sen finns expansionen Athena Sword även.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

ArmA kanske?

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.