Permalänk
Inaktiv

Switch för högtalare och headset

Hallå alla, jag har en liten fråga som jag skulle uppskatta att få besvarad. Jo det är så att jag har nu ett tag behövt att gå bakom datorn och byta om jag ska använda mig av antingen mina högtalare eller mitt headset, vilket i sig inte är särskilt fysiskt ansträngande, men lite småstörigt. Jag har inte hittat någon, men vet ni någon bra slags switch som jag kan koppla in i moderkortet, alltså den gröna ljudporten, som sedan kopplas in i högtalarna och headsetet för att sedan kunna switcha lite lätt.

Vet inte riktigt om ni förstår vad jag menar, men försökte förklara så gott jag kunde haha. Undrar även hur det är med SweC musmattan, kan man få tag på den?

Permalänk
Medlem

Jodå. Kallas för media hub och finns för 50-100 kr på data eller elektronikbutiker.
Du får även volymkontroll och en av/på knapp för mikrofon om du använder sådan.

Edit: Här är en länk till ljud hub hos Teknikmagasinet. Jag köpte mina hos Clas Ohlsson eller Kjell & Co.
Edit2: Attans.. försökte mig på att använda forumets "Koppla Produkt" och då hittade den inte den lite enklare Media Hub MA-001 (utan USB) utan bara den lite dyrare modellen med USB-portar också.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3