Adapter för koppling av flera datorer till EN skärm?

Permalänk

Adapter för koppling av flera datorer till EN skärm?

Hej, jag har två datorer jag gärna vill kunna koppla till en och samma skärm, och smidigt kunna switcha mellan de olika datorerna. Dvs jag vill kunna ha igång båda samtidigt och med ett smidigt knapptryck kunna byta fram och tillbaka mellan datorerna (på skärmen). Jag orkar inte koppla ur och in vga-sladdarna till skärmen varje gång jag ska byta, utan vill som sagt bara ha en knapp att trycka på eller liknande. Finns det någon adapter som kan fixa detta?

Tacksam för hjälp!

Permalänk
Permalänk

Yes! En sådan jag menar, tack så mycket

Permalänk

så lite så, tänk även på att många skärmar har ingångar av flera olika slag, dvi, hdmi, dp och vga. Du kan ju också koppla in från båda datorerna och sen bara byta anslutning via menyn på skärmen.

Dock behöver du ju fortfarande 2 st tangentbord och möss på skärmen då.

Permalänk
Rekordmedlem

Prova att fjärstyrningsprogram, allt utom spel funkar med ett sånt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av Nattmannen:

så lite så, tänk även på att många skärmar har ingångar av flera olika slag, dvi, hdmi, dp och vga. Du kan ju också koppla in från båda datorerna och sen bara byta anslutning via menyn på skärmen.

Dock behöver du ju fortfarande 2 st tangentbord och möss på skärmen då.

Jag får kolla lite noggrannare på inställningarna på skärmen, hoppas det är smidigt att byta mellan de två så att jag slipper köpa en switch.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Prova att fjärstyrningsprogram, allt utom spel funkar med ett sånt.

Hur funkar det?

Jag har egentligen ett xbox 360 och en dator (ville förenkla frågan tidigare), men om allt förutom spel fungerar blir jag tveksam :S man är ju gamer

Permalänk
Rekordmedlem

Då får du köpa en bildswitch det är ju rätt stor skillnad på spel o pc http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx... det finns olika storlekar och kontakter, så det där är bara ett exempel.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.