Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Visa signatur

System 1 || Asus Rampage Extreme II | i7 920 @3,8GHz | 6GB DHX+ | 300GB Velociraptor | EVGA GTX275 1,7GB |
System 2 || Asus A8N-SLI Premium | Amd Opteron 170 | Sapphire X1800xt 512 ViVO | 2GB OCZ PC4000 Platinum EB |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejsan xitele810,

Jag retade mig oxå på det ett tag, men sedan insåg jag att det faktiskt är ett steg i rätt riktning!
Så länge du siktar måste du hålla RMB nertryckt, så länge du springer behöver du hålla L-SHIFT nertryckt, så länge du vill huka behöver du hålla L-CTRL nertryckt...
Ser du mönstret?

Men hallå killar jag sa det en gång och säger det nu igen ni måste ändra en inställning på options för det jag har själv gjort det

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathAdder89:

Är det ändring för banan alltså eller vad?

Battlelog är sidan du försöker logga in på. "facebook"-kopian.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Spelade Caspian Border igår och det är då Battlefield (Dice) visar vart skåpet ska stå. I betan finns inte commo rose så det blir inget vidare teamwork nu. Tycker squadmenyn känns otydlig, i BF2 var menyn klockrent enkel, som det ska vara. Vill inte ha en massa lull lull...
Det här kommer bli bra!!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ficklampa:

Battlelog är sidan du försöker logga in på. "facebook"-kopian.

Aha de va så alltså haha

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Bara jag som får kraftig fps sänkning om jag siktar med vapen på caspian border?

Var ser man sin FPS?
Jag kör Fraps, finns det något annat sätt?

Permalänk
Medlem

testa att trycka ctrl + alt +s , ska enl rykten visa fps med mera.

De har även uppdaterat spelservrarna.
http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-3/1433022-open...

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ThomasLidstrom:

Var ser man sin FPS?
Jag kör Fraps, finns det något annat sätt?

Duger utmärkt med fraps påslagen kör med det jag gör det

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem

Jag tycker spelet är grymt. Men på något sätt är spelet grymt tråkigt. Min träffsäkerhet är lika med noll med. Känns som man måst lära sig cykla igen typ.

Kan inte sätta fingret på vad som gör spelet så tråkigt. Men tycker det saknar känsla. Sen har jag ju runt 20-30FPS och det är lite små ryckigt och lite segt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Jag tycker spelet är grymt. Men på något sätt är spelet grymt tråkigt. Min träffsäkerhet är lika med noll med. Känns som man måst lära sig cykla igen typ.

Kan inte sätta fingret på vad som gör spelet så tråkigt. Men tycker det saknar känsla. Sen har jag ju runt 20-30FPS och det är lite små ryckigt och lite segt.

Väldans vad det gnälls om spelet jag säger bara ta det vackert det är bara en liten beta vänta tills hela spelet kommer blir nog eller lär bli mycket bättre då

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathAdder89:

Väldans vad det gnälls om spelet jag säger bara ta det vackert det är bara en liten beta vänta tills hela spelet kommer blir nog eller lär bli mycket bättre då

jo, har ju förbokat det. Nästan så man ångrar det. Men får ta det som det är. För mycket skit i vägen är det med. Är svårt att skjuta över hinder också.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

jo, har ju förbokat det. Nästan så man ångrar det. Men får ta det som det är. För mycket skit i vägen är det med. Är svårt att skjuta över hinder också.

Men testa betan nu igen dom ska ju ha ändrat mycket i spelets gång av en uppdatering som har kommit ut

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem

Roligt hur många klagar på betan, det är problem med alla betor, oavsett spel. Är ni lika besvikna på andra titlar också?

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Hejsan BesteN,

Skrivet av BesteN:

Vilket jävla skämt Origin är alltså... Riktig dynga.. Fattar inte varför dom ska krångla till det med någon sunkig klient.

Origin är oxå en beta!
Skriv ner dina kommentarer, gärna med förslag på hur du tycker att de skall lösa problemen och lääg detta i deras BUGS/Issues i Battlelog.
Det är det bästa sättet att påverka.

Vill du kan du posta ditt inlägg här oxå för diskussion.
Jag tror nämligen att DICE/EA pollar detta fora oxå

Make your voice heard!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathAdder89:

Men testa betan nu igen dom ska ju ha ändrat mycket i spelets gång av en uppdatering som har kommit ut

mmm:) kommer bara inte in:( Det står att den inte gillar mitt lösenord. Vill inte byta för jag vill inte ha ett osäkert lösenord, bara för att komma in där.

Hoppas det fixas.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Näe, får blir mw3 istället

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flipen:

Med andra ord kommer det inte göra så stor skillnad trotts bytet av grafikkort? Eller lär jag märka någon skillnad?

Skulle inte tro det =/
Dock så finns det ju inställningar som bara belastar grafikkortet etc.
Sen så skulle jag gissa på att dom fortfarande jobbar på att tweaka optimeringar.

Permalänk

Hallå ! allihop, jag har ännu ej testat betan, då jag fortfarande väntar på min nya burk. Har dock lite frågor, Är det samma kassa nätkod som i de andra battlefield spelen, den som gör att man spelar med 50 ping känns som man har 200. Då man ibland kan tömma ett mag i en kille utan att han dör.

Har de förbättrat systemet för att joina spel? eller e det samma som bc2?

op vapen o dylikt bryr jag mig mindre om då det är mer en balanseringsfråga, och är betydligt lättare åtgärdat. Men om fakta ska fram så har ju i princip vartenda battlefield spel varit ganska kasst på release när de kommer till buggar.

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 400R | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K | | Noctua NH-C12P SE14 | DDR3 1600MHz 8GB | Corsair HX 650W | Gainward GeForce GTX 570

Permalänk
Medlem
Skrivet av barbafarsan:

Hallå ! allihop, jag har ännu ej testat betan, då jag fortfarande väntar på min nya burk. Har dock lite frågor, Är det samma kassa nätkod som i de andra battlefield spelen, den som gör att man spelar med 50 ping känns som man har 200. Då man ibland kan tömma ett mag i en kille utan att han dör.

Har de förbättrat systemet för att joina spel? eller e det samma som bc2?

op vapen o dylikt bryr jag mig mindre om då det är mer en balanseringsfråga, och är betydligt lättare åtgärdat. Men om fakta ska fram så har ju i princip vartenda battlefield spel varit ganska kasst på release när de kommer till buggar.

Som det ser ut idag ansluter man till servers med hjälp av en websida som heter Battlelog, typ facebook. Ingen möjlighet att byta server in game.

Nätkoden gissar jag är ny, men jag rekommenderar ändå att du spelar på svenska servers med låg ping...

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk

har märkt en del grejjer, som t, ex ibland måste jag skjuta ett skott och ladda om för att jag inte kan sikta igen, skärmen förblir "mörk" så man får trycka på esc för att få tillbaka "Normala färger" sen har vi att man kan falla igenom marken och att skärmen kan blinka brunt efter att man lirat rätt länge:P förutom det är jag bara lite besviken över att omgivningen inte är så förstörbar som jag trodde först"

Visa signatur

SKÄRM: DELL: U2311H MUS: Logitech G500 TANGENTBORD: Microsoft SideWinder X6 Datorlös för tillfället.

Permalänk
Medlem

Hur i helvete tänker de när de använder Metro som beta bana? Rush är ju i särklass det sämsta spelläget någonsin...Saknar i princip allt från BF2. Kom in på Caspian till slut men det var mer eller mindre ospelbart pga. ett enormt lagg. Dessutom stör jag mig enormt på all jävla neon skit i alla menyer. Efter att ha harvat BF 2 i sex års tid sä känns inte detta i nuläget som en direkt uppföljare på BF2, snarare BC3 kanske... En annan sak så saknar jag destruction? Trodde det skulle vara mer möjligheter att krossa hus, väggar m.m?

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, PNY CS900 SATA 2TB, ASUS RTX-4070 DUAL 12G, Seasonic Focus GX-850w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jag tycker spelet är grymt. Men på något sätt är spelet grymt tråkigt. Min träffsäkerhet är lika med noll med. Känns som man måst lära sig cykla igen typ.

Kan inte sätta fingret på vad som gör spelet så tråkigt. Men tycker det saknar känsla. Sen har jag ju runt 20-30FPS och det är lite små ryckigt och lite segt.

Är det Metro du kör då?
Testa Caspian med ett gäng polare, slå till mot ett obejtive synkat, vilken känsla

Metro är mycket mer CoD stil, run and gun så att säga.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ficklampa:

Roligt hur många klagar på betan, det är problem med alla betor, oavsett spel. Är ni lika besvikna på andra titlar också?

Håller med fullt ut!

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mYrAns:

Heeelvete vilka latensproblem jag har. Flyger runt på banan som en vante, kan sitta stilla ena sekunden sen är jag någon helt annanstans nästa sekund :<

Hur ser man sin Ping/Lag?
Jag misstänker att jag oxå har lite lag, men man ser inte sin ping med TAB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Hur i helvete tänker de när de använder Metro som beta bana? Rush är ju i särklass det sämsta spelläget någonsin...Saknar i princip allt från BF2. Kom in på Caspian till slut men det var mer eller mindre ospelbart pga. ett enormt lagg. Dessutom stör jag mig enormt på all jävla neon skit i alla menyer. Efter att ha harvat BF 2 i sex års tid sä känns inte detta i nuläget som en direkt uppföljare på BF2, snarare BC3 kanske...

Om du stör dig på menyer i ett spel så måste jag beklaga..

Permalänk
Medlem
Skrivet av 021Martin:

har märkt en del grejjer, som t, ex ibland måste jag skjuta ett skott och ladda om för att jag inte kan sikta igen, skärmen förblir "mörk" så man får trycka på esc för att få tillbaka "Normala färger" sen har vi att man kan falla igenom marken och att skärmen kan blinka brunt efter att man lirat rätt länge:P förutom det är jag bara lite besviken över att omgivningen inte är så förstörbar som jag trodde först"

B.E.T.A.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejsan xitele810,

Jag retade mig oxå på det ett tag, men sedan insåg jag att det faktiskt är ett steg i rätt riktning!
Så länge du siktar måste du hålla RMB nertryckt, så länge du springer behöver du hålla L-SHIFT nertryckt, så länge du vill huka behöver du hålla L-CTRL nertryckt...
Ser du mönstret?

Det finns toggle zoom. Vore jävligt dumt att inte ha den valmöjligheten.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hur ser man sin Ping/Lag?
Jag misstänker att jag oxå har lite lag, men man ser inte sin ping med TAB.

Nej det går inte, man kan ju dock se den när man joinar server(Battlelog), då det _bara_ är servens ping som gäller.
(iaf har det sagts i nån intervju)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Om du stör dig på menyer i ett spel så måste jag beklaga..

Kul för dig...

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, PNY CS900 SATA 2TB, ASUS RTX-4070 DUAL 12G, Seasonic Focus GX-850w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Hur i helvete tänker de när de använder Metro som beta bana? Rush är ju i särklass det sämsta spelläget någonsin...Saknar i princip allt från BF2. Kom in på Caspian till slut men det var mer eller mindre ospelbart pga. ett enormt lagg. Dessutom stör jag mig enormt på all jävla neon skit i alla menyer. Efter att ha harvat BF 2 i sex års tid sä känns inte detta i nuläget som en direkt uppföljare på BF2, snarare BC3 kanske... En annan sak så saknar jag destruction? Trodde det skulle vara mer möjligheter att krossa hus, väggar m.m?

Det är en så kallad beta, med andra ord representerar det inte slutprodukten. Gissningsvis blir det mer destruction senare i form av marken och sådant. De vill nog testa viktigare saker än det just nu.

Och väl nere i tunnelbanan kan man skjuta sönder väggar med mera. Men destruction är för tillfället avaktiverat för att de har haft problem med att folk trillar ut ur kartan.

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-3/1433022-open...

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller