Dator ca 10.000 kronor för spel m.m.

Permalänk

Dator ca 10.000 kronor för spel m.m.

Hej där ute!

Jag har bestämt mig för att byta ut min gamla burk då den inte håller måttet längre.
Min kundvagn ser ut enligt följande:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/891622/tcvyubnijtfygh

För närvarande spelar jag en del krävande spel, och jag tänkte ha TVn inkopplad genom HDMI från grafikkortet. Får man ljud till TVn genom grafikkortet om man kör HDMI? Har det med moderkort att göra?
USB 3.0 vill jag ha också.

Ser detta bra ut, och är komponenterna kompatibla med varandra? Bör jag ändra något? Mer kylning? Byte av någon del?

Sen undrar jag om det är värt att lägga till montering. Jag tror att jag klarar av att bygga en, då jag har pillat en del i min nuvarande. Jag har bytt grafikkort, minnen och nätagg, men aldrig byggt från grunden. Det jag är lite rädd för är sk ESD som jag har skrämt upp mig själv över. Bör jag ta med montering?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Allting ser bra ut, attans också att jag inte köpte sådana ramminnen! Grymt snygga på ett sånt moderkort.

I vilket fall som helst är det en väldigt bra data och självklart ska du montera den själv! Något ESD armband har jag aldrig använt, ingen i familjen. Vi har byggt runt 6-7 datorer och jag har aldrig vetat var det var ens. Räcker att du tar händera på ett element har jag för mig.

Föresten gillar du gigabytes kort eller ? Dom har ju asus nu med dock var det en beställingsvara såg jag men jag skulle nog ta ett MSI i såfall, ska inte tala illa om gigabytes då dom gör riktigt bra saker tänkte mest på designen. Gigabytes ser så fabrikat aktig ut.

+ MSI ska ha väldigt bra kylning! Har aldrig haft ett msi grafikkort men det är bara vad jag har hört här på sweclockers !

Max

Permalänk

Okay, tack för ett snabbt svar!

Jag har ingen förkärlek whatsoever till några datorkomponenter, så jag kan mycket väl tänka mig att byta moderkort. Inet verkar ha ont om moderkort på lager, så jag hade gärna bytt till ett som finns inne... Någon förslag?

Minnena finns ju inte heller inne för tillfället, tyvärr!

Jag behöver inget större nätagg eller någon mer fläkt att stoppa in där? Viktigaste är väl att allt passar till varandra och det verkar det göra.

Permalänk
Medlem

Jisses vad dom har slutsålt på moderkort ja, har inte sett det nu förens du sa det.

Ditt nätagg kommer klara det med goda marginaler. Byta ut ramminnen till http://www.inet.se/artikel/5315123/corsair-4gb-2x2048mb-cl9-1...

Moderkort var faktiskt lite svårt då jag förmodar att du vill ha det i samma prisklass. Dom har ju inte alls något utbud just nu, kolla komplett annars får du lägga till pengar på ett dyrare !
Allting passar och angående en extra fläkt det är väll upp till dig. Tror den klarar sig så som den är ! Har ett fractal design core 3000 med 1 extra fläkt bara. Funkar oftast bra!

Permalänk

Då kanske jag ska slänga med en 120 mm fläkt för sakens skull?

Sen kan jag kanske köpa det där moderkortet jag har länkat från komplett, och köpa resten från inet?

Permalänk
Medlem

Ser tyvär inte att du har linkat något moderkort men ja det låter bra om du gör det, tror inte frakten blir superdyr för ett enstaka moderkort. Kör på det ! Skulle det bli lika dyrt som ett dyrare på inet skulle jag ta ett från inet där du får fri frakt.

Ta en fläkt till inte så jätte dyrt, har 2 fläktar där uppe på mitt fractal.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Såhär ser det ut nu! Ser det bra ut?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/895537/gergrgrgr

Någon som vet hur lång tid det tar för inet att få in sina delar på lager? Och om de väntar och skickar ett paket eller om grejerna kommer i separata lådor?

Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Den SSD'n kommer ta ett tag!