Vilken Android-telefon har bäst kamera?

Permalänk
Medlem

Vilken Android-telefon har bäst kamera?

Vilken Android-telefon har bäst kamera på marknaden?

Priset spelar ingen roll, men det ska vara en androidtelefon. det som är viktigast är att kameran är riktigt bra. vilken bör jag välja?

Varför jag bryr mig om kameran är för att jag bor tillfälligt i kina och istället för att köpa en kamera så tänkte jag köpa en bra kameratelefon (kommer inte orka bära med mig en kamera och en telefon, och ja. jag vet att en kamera tar mycket bättre bilder)

så återigen, vilken androidtelefon har bäst kamera kvalité ?

tack

/anders

Permalänk
Medlem

Sony Ericsson Arc är mobilen som har bäst kamera

Visa signatur

MSI Gx740

Permalänk
Hedersmedlem

Nej, Ray har väl snäppet vassare kamera?

Permalänk
Medlem

SE Ray

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem

Galaxy SII, Arc tar rent bedrövliga bilder och jag kan inte bry mig mindre om deras Exmor R och mumbojumbo. Jämförelse mellan fem kameramobiler i toppskiktet:
http://tinyurl.com/5sfjwl9
Arc
N86
N8
Galaxy S2
X7

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Galaxy S2 har överlag den bästa kameran, speciellt om man tänker filma och om man gillar realistisk vitbalans, även om den ibland överexponerar en aning. Men efter att ha gått igenom många olika tester så är SGS2 helt klart bättre än snittet även om det ibland är ganska jämt. Bilderna blir ljusa, skarpa och behagliga. Trots att den överskärper något, så plockar den ofta ut mera detaljer i bilderna och får mindre störningar i mörkare bilder.

I övrigt den bästa androiden med, så valet verkar lätt om pengar inte spelar någon roll. Att bläddra i bilderna och se på filmerna med SGS2 är en fröjd för ögat. Super Amoled Plus ger det lilla extra som sänker motståndet helt. Lite fusk, men Samsung har verkligen matchat kameran med bildvisaren till perfektion. Så om bilderna sällan hamnar på datorn utan mest visas på telefonen, då har du ett ytterligare försprång med SGS2...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Kollade på en S2 idag och jag får säga att den har en otroligt bra kamera för att sitta i en mobil. Bäst är väl svårt att säga när man inte sett alla mobiler ever men jag har inte sett något bättre sedan C905.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Arcen har fantastisk dålig kamera om man ser till hur den har annonseras. Blixtbilder är ju katastrof och ska bara användas i absolut nödfall. Imorgon ska jag göra ett dagsljustest mellan SE Arc, Nokia N8 och en Samsung Omnia 7. Fast jag vet inte om jag ska jämföra mpixlarna matchade eller out of the box inställningen Blev offtopic. Men Jag skulle tro att SG2'an är vassare än Arcen. Prisbilder är det iofs skillnad på också.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?
Instagram

Permalänk
Medlem

tack för så mycket bra svar kommer bli en samsung gs2.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ararura:

tack för så mycket bra svar kommer bli en samsung gs2.

Vågar inte uttala mig om andra modeller då jag inte pillrat så mycket på andra telefoner eller intresserat mig särskilt mycket sen min förra Nokia 5800. Men har i dagsläget en SGSII och stortrivs! Du kommer bli nöjd

Permalänk
Medlem

Jag kanske kan låna tråden lite nu.
Jag ska hjälpa en bekant att välja mobil. Kravet är bra kamera , då tänker jag automatiskt nokia N8 menfinns det några billigare telefoner med bra kamera? Typ runt 2000-2500kr Operativsystemet spelar inte så stor roll.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag kanske kan låna tråden lite nu.
Jag ska hjälpa en bekant att välja mobil. Kravet är bra kamera , då tänker jag automatiskt nokia N8 menfinns det några billigare telefoner med bra kamera? Typ runt 2000-2500kr Operativsystemet spelar inte så stor roll.

Tror det blir svårt att hitta en mobil med bättre kamera än Ray i den prisklassen. Den kostar dock något mer än 2500kr

Visa signatur

Guru Fire IV (i7 3610QM CPU, 7970m GPU, 12GB RAM, Samsung 830 256GB SSD)
HTC One X