Var köper man XFX Radeon HD6870 Black Edition i Sverige?

Permalänk

Var köper man XFX Radeon HD6870 Black Edition i Sverige?

Hej!

Jag hittar ingen butik i Sverige som säljer det här kortet. Är det verkligen så dåligt intresse för det att ingen vill ta in det i sortimentet? Det är alltså modellen med dubbla fläktar som jag letar efter, men inte ens den vanliga Black Edition med referenskylaren finns att hitta. Den jag söker ska ha SKU HD-687A-ZDBC enligt XFX webbplats. Det jag hittar är HD-687A-ZDFC som är i princip samma kort, förutom det att det inte är fabriksöverklockat.

Jag tror att det är likadant med Sapphire Radeon HD6870 Toxic. Nu vet jag inte exakt för jag har inte tittat så noga, men jag kunde inte hitta Toxic modellen någonstans. Är det en slump bara, eller är det så att fabriksöverklockat är opopulärt i Sverige?

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk

Nu snubblade jag över produktsidan för det på Komplett.se.

Länk: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=623770

Det ser ut som att Komplett har haft den, men inte nu längre.

Citat:

Denna produkt finns inte längre i vårt sortiment.

Jaha?... har den blivit för gammal?! Jag ser några kundrecensioner som vittnar om att de har haft den åtminstone in på maj 2011. Jag förstår inte det här... var det ett limited edition kanske?!

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111