Falsk Windows 7 - men är egentligen äkta...eller?

Permalänk
Medlem

Falsk Windows 7 - men är egentligen äkta...eller?

Hej,

Det är så att jag fick med Windows 7 Home Premium installerat och klart när jag köpte datorn, den var även verifierad. Men nu så helt plötsligt så står det att jag har en falsk version av Windows 7 Home Premium. :S Hur kan det komma sig?

Har testat att köra in produktnyckeln som man får med vid köpet (finns på undersidan av min laptop), har quaddriple checkat att nyckeln är rätt skrivet, men får fram att den är ogiltig. :S

Permalänk
Medlem

Har du testat att validera Windows 7 med Internet Explorer http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows/help/genuine/what-...

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

Har du testat att validera Windows 7 med Internet Explorer http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows/help/genuine/what-...

Testade nyss, står att min version är falsk. Det roliga är väl att den nyckeln som står på undersidan av min laptop är falsk. :/ Köpte datorn från webhallen med licensierad windows 7 liksom. :S Den har fungerat fint i några veckor tills jag startade datorn idag och det stod att den inte är äkta. Kan det vara att jag installerade AVG Internet Secuirty 2012?

Permalänk
Medlem

Ring Microsoft och fixa om aktiveringen.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Testa att stänga av AVG och validera igen.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Försökte att inaktivera AVG (eller det som var möjligt iaf), detta fungerade inte då jag tror det hade något med System Tools i AVG att göra (kunde ej inaktivera). Jag av-installerade då HELA AVG och återigen försökte aktivera Win7 med min produktnyckel, DÅ FUNGERADE DET. Thank God.

Ska framöver hålla mig borta ifrån AVG, tack för alla svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conxile:

Ska framöver hålla mig borta ifrån AVG, tack för alla svar.

Amen to that
Bara Norton är värre än AVG så ta inte det heller.

Själv gillar jag Avast och även Microsoft Security Essentials.

Visa signatur

"Jag skulle hellre vara både alkoholist och narkoman än religiös.
Alkoholister och narkomaner har i vart fall emellanåt en fungerande verklighetsuppfattning."
- Okänd.