In-ear headset/hörlurar 1000sek

Permalänk

In-ear headset/hörlurar 1000sek

Hejsan hejsan!

Har kollat lite på Bose in-ear hörlurar, Bose iE2 hörlurar och Bose MIE2 headset, Båda kostar dessvärre ganska mycket. MIE2 för 1295:- och iE2 för 995:-
Självklart är Bose inte enda alternativet, vet bara att dom är bra. Det kvittar om det är handsfree (headset) eller om det är vanliga hörlurar, handsfree är däremot ett +

Så snälla hjälp, Tack i förhand!

Permalänk
Medlem

Sennheiser IE6 ska jag köpa snart

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Sennheiser IE6 ska jag köpa snart

Har du testat dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellemanify:

Har du testat dom?

Nej, köper olyssnat
Kostar bara typ £85 på amazon.co.uk

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Nej, köper olyssnat
Kostar bara typ £85 på amazon.co.uk

Okej, ska kolla runt lite mer

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Nej, köper olyssnat
Kostar bara typ £85 på amazon.co.uk

Skulle avråda från att köpa in-ears i den prissklassen olyssnat och oprövat.
Har själv köpt ett pat Sennheiser ie7 i blindo. Var varken nöjd med ljudet eller passformen. Nu kanske det inte var rättvist ie7:orna att jag gick från ett par Shure E4c då det är en dyrare hörlur.
Men värst av allt för mig var att jag inte kunde få ie7:orna att sitta bekvämt.
Enligt mig är passform a och o när det kommer till in-ear och alla har vi olika öron så det gäller att prova sig fram.
Bose lurarna du nämner har jag provat några ggr och personligen är de bland det bekvämaste jag har provat, men å andra sidan så är det inga regelrätta in-ears. Snarare en klassisk snäcka. De har ett väldigt snällt och lättlyssnat ljud men stänger inte ute annat ljud eftersom de inte är en in-ear.
Ett annat exempel i den prisklassen är B&W C5. De är min frus favorit hörlurar som hon tycker är de med bäst passform. Men för mig funkar de inte alls.
Andra märken jag skulle rekomendera dig att titta på är Shure och Etymotic. Båda är tillverkare som börjat med in-ear-monitorer för musiker och sedan utvecklat komersiella modeller från det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvrgriffith:

Skulle avråda från att köpa in-ears i den prissklassen olyssnat och oprövat.

Vi får se om dom passar eller inte. Gör dom inte det så kan jag sälja dom med ganska minimal förlust, och jag får ju även hem Generation Kill boken också vilket var anledningen till att jag köpte hos amazon.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare