Nordicbet ringer inte medlem

Permalänk
Medlem

Nordicbet ringer inte medlem

Jag har den senaste veckan blivit uppringd av ett 08 nummer flera gånger men har inte kunnat svara. Idag när dom ringde svarade jag och det var en dator från nordicbet som hälsade mig välkommen och ville ge massa erbjudanden jag vart förvånad och la på direkt. Sen ficka jag ett sms där det stod något i stil med "tack för samtalet Anders".
För det första heter jag inte Anders och är inte medlem på nordicbet. Dessutom är jag under 18 så deras samtal om erbjudanden till deras spel är väll till och med olagliga?

Vad ska jag göra för att fixa detta och borde jag oroa mig för höga räkningar?

Permalänk
Skrivet av hampee94:

Jag har den senaste veckan blivit uppringd av ett 08 nummer flera gånger men har inte kunnat svara. Idag när dom ringde svarade jag och det var en dator från nordicbet som hälsade mig välkommen och ville ge massa erbjudanden jag vart förvånad och la på direkt. Sen ficka jag ett sms där det stod något i stil med "tack för samtalet Anders".
För det första heter jag inte Anders och är inte medlem på nordicbet. Dessutom är jag under 18 så deras samtal om erbjudanden till deras spel är väll till och med olagliga?

Vad ska jag göra för att fixa detta och borde jag oroa mig för höga räkningar?

Nordicbet är en seriös bettingsida så antagligen har något gått lite snett hos dem. Det finns en livechat på deras sida om du vill kolla upp varför de ringde dig.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Har du inte blivit medlem på Nordicbet så är det säkert scam. Folk ringer och säger att dem är från Nordea eller Swedbank och vill ha kontouppgifter. Uppge aldrig sånt i telefon undantag om du ringer själv till banken.

Visa signatur

PC Specifikationer:
5900X (U14S) | Gigabyte X570 | 32 GB DDR4-3200
RMx 650W | RTX 4060 | Dell U2415 UltraSharp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Nordicbet är en seriös bettingsida så antagligen har något gått lite snett hos dem. Det finns en livechat på deras sida om du vill kolla upp varför de ringde dig.

Har tänkt göra det imorgon

Skrivet av Superlight:

Har du inte blivit medlem på Nordicbet så är det säkert scam. Folk ringer och säger att dem är från Nordea eller Swedbank och vill ha kontouppgifter. Uppge aldrig sånt i telefon undantag om du ringer själv till banken.

Jag kollade upp numret och det var många som har blivit kontaktade från det och i meddelandet blev jag som många andra uppmanad att skriva in en kod på deras hemsida för att få 20kr bonus vilket flera hade gjort och fått bonusen så det är ganska säkert deras nummer.

Det verkar som att någon har registrerat sig med mitt nummer. Någon som vet om det går att betala genom mobilen i nordicbet?
Det är inte helt omöjligt att någon har lyckats med att tex skicka ett sms från min mobil.

Permalänk

Misstag händer alla. Jag får däremot sms från poker sidor, och det går inte att ta bort..

Permalänk
Medlem

På tal om felringningar..

"Fondanalys" har nån kund som heter AMIL som tydligen angett mitt telefonnummer..

SEn dess har dom ringt typ 10 ggr och frågat efter Amil.. sen har jag bett dom ta bort mitt nr.. verkar gå trögt

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!