Permalänk
Medlem

ingen bild signal?

Tjenare,

uppgradera precis datorn och fick problemet att jag inte får någon bild när jag startar den, grafikkorten som jag använder bör de inte vara nått fel på då jag har använt dem tidigare. De jag uppgradera var moderkort, CPU och RAM. allt bör vara insatt korrekt (bild nedan).

Vad kan problemet vara? All hjälp är uppskattad.

specs:
Processor: Intel Core i7-3930K 3,2GHz
Moderkort: ASUS RAMPAGE IV EXTREME
Minne: 8x Corsair XMS3 Vengeance 32GB DDR3 PC3-12800 1600MHz
Grafikkort: Asus Geforce GTX 560 DirectCU II Top
Hårddisk: WD caviar black 1TB och 2x OCZ vertex 3
Nätaggregat: corsair 850w HX

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Satt bild kabeln i fel grafikkort?
när korten är i SLI som får man bara bild från ena kortet tills man tar bort SLI.

Distanserna som ska vara mellan moderkortet och chassit hoppas jag du inte har glömt eller satt på fel ställe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Satt bild kabeln i fel grafikkort?
när korten är i SLI som får man bara bild från ena kortet tills man tar bort SLI.

Distanserna som ska vara mellan moderkortet och chassit hoppas jag du inte har glömt eller satt på fel ställe.

Jag har testat att ta bort bryggan, använda olika dvi uttag, byta pci slots och även dubbelkollat att jag inte har satt i distanserna i fel ställe. Men får fortfarande ingen bild.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk

Testa med en minnessticka, ett gfx, moderkort, psu samt CPU, ingenting annat, får du inte bild då så har du antingen en trasig komponent, en kortslutning eller så har du missat någon kabel.

Permalänk
Medlem

Någon annan som har förslag??

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

Någon annan som har förslag??

Skickades från m.sweclockers.com

Har du CPU kabeln inkopplad till mdoerkortet? (4 pinns saken)

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av FobbanN:

Har du CPU kabeln inkopplad till mdoerkortet? (4 pinns saken)

Nej jag kör på en 8pinn till CPU:n de fins dock en extra 4pinn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att du menar att du kör med 4+4=8 pin. Det finns en 6+2=8 pin som är till grafikkortet. Blandar du ihop dom eller tvingar in kabeln på fel sätt får man problem.

Nästa steg är att ta bort så mycket som möjligt så att du bara har det som behövs för att alltid få bild. Anledningen är att det mesta är känt för att blockera starten på olika sätt. Bort med alla SATA kablar, kringutrustning, tangentbord, mus osv. Kablarna som går från chassit till moderkortet ska också bort. JA, de har orsakat felet för andra. Du har en stor röd knapp på moderkortet för att starta datorn tills du hittar felet.

Nollställa bios.
Finns flera sätt. Orka man läsa manualen gör man det sättet som står där. Annars kan man ut det runda platta batteriet som ser ut som ett mynt. Strömkabeln ska vara utdragen så det blir ordentligt gjort. Några var även tvungen att ta bort tex grafikkortet om de haft problem med bilden förut medans andra kunde ha sånt kvar. Funkar det går du in i bios, ställ in det du vill och sparar. Annars stannar den och tjatar varje gång datorn startar.

Ta isär allt. Även moderkort och processorn. Kontrollera noggrant (efter fel, skador, böjda pinnar i kontakter mm) och sätta ihop ordentligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Jag hoppas att du menar att du kör med 4+4=8 pin. Det finns en 6+2=8 pin som är till grafikkortet. Blandar du ihop dom eller tvingar in kabeln på fel sätt får man problem.

Nästa steg är att ta bort så mycket som möjligt så att du bara har det som behövs för att alltid få bild. Anledningen är att det mesta är känt för att blockera starten på olika sätt. Bort med alla SATA kablar, kringutrustning, tangentbord, mus osv. Kablarna som går från chassit till moderkortet ska också bort. JA, de har orsakat felet för andra. Du har en stor röd knapp på moderkortet för att starta datorn tills du hittar felet.

Nollställa bios.
Finns flera sätt. Orka man läsa manualen gör man det sättet som står där. Annars kan man ut det runda platta batteriet som ser ut som ett mynt. Strömkabeln ska vara utdragen så det blir ordentligt gjort. Några var även tvungen att ta bort tex grafikkortet om de haft problem med bilden förut medans andra kunde ha sånt kvar. Funkar det går du in i bios, ställ in det du vill och sparar. Annars stannar den och tjatar varje gång datorn startar.

Ta isär allt. Även moderkort och processorn. Kontrollera noggrant (efter fel, skador, böjda pinnar i kontakter mm) och sätta ihop ordentligt.

Tackar för de långa svaret, jag har löst de nu. Tog ut 16 gb RAM då fick jag bild!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster