Permalänk

5870 CF funkar inte

När jag startar BF3 med Crossfire (2 grafikkort) på så laddar den banan. Men samma sekund den laddat klart och ljudet börjar komma in så fryser spelet och ljudet som nyss hördes loopas om och om igen. När jag bara kör på ett grafikkort fungerar spelet bara fint.
Undrar om någon har haft liknande problem och vet hur det går att fixa
Jag har inte ändra i inställningarna för crossfire någonting, jag startar det bara. vilket fungerar i de flesta spelen.

Pc:
5870x2
Ram: 16gb DD3.
moderkort: Asus maximus Iv? (något liknande iaf.) Socket 1155
Cpu: intel 2500K.
nätagg:corsair 1200W.

Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Vilka drivare kör du? Jag har själv 11.12 till mina 5870 och det funkar fint.

Permalänk
Skrivet av Frrr:

Vilka drivare kör du? Jag har själv 11.12 till mina 5870 och det funkar fint.

Såg nu att jag hade 11.10..
Men när jag försöker installera 11.12 så blir skärmen helt svart. Provade att lämna den i en timme men de var svart när jag kom tillbaka. Kunde dock logga ut och in genom att gissa var musen var..

Vet du vad som är felet?

Permalänk

Den hade tydligen installerat 11.12 medans skärmen va släckt så jag har det nu.

När jag startar battlefield så stannar det på exakt samma sätt. När jag tabbar ur spelet så står det att grafik drivrutinen har slutat fungera och har återställts.
Någon som vet varför?

Permalänk

Har bytt ut crossfire "bryggan?" och underclockat kortet från 850 till 800mhz (gpu) och minnet från 1200MHz till 1100. Får samma bugg fortfarande

Permalänk
Medlem

Testat att köra båda korten var för sig? Funkar det så känns det ju som det är något lurt med drivrutinerna eller något som stör.