Problem med nätagg för att driva ett Fusion system..

Permalänk
Medlem

Problem med nätagg för att driva ett Fusion system..

Hej

Har tidigare kört min E35M1-I delux modekort (Fusion kortet) med en pico psu som följde med ett antec chassi, funkar utan problem.
Nu när jag bytt chassi till ett Silverstone FT03 och flyttat över Fusion kortet samt 4st diskar behövde jag byta psu för att kunna driva allt. Köpte nytt nätagg till gamer burken och flyttade över ett zalman 600w HP silent till fusion burken, nu till problemet:

Fusion kortet vägrar gå igång med zalman psun, powerledden blinkar som om nätagget startar om konstant, dioden som lyser upp nätagget invändigt blinkar fast det ska lysa med konstant sken. Provade zalman agget på gamer burken och funkar hur bra som helst men varför funkar det inte på fusion plattformen? Är det för att zalman agget inte klarar av den klena belastningen för att ens starta?

Har testat koppla in alla diskar, koppla ur. Testat modekortet igen med pico psun och fusion kortet startar direkt.

Vad göra? Köpa annat nätagg?

//Robert

Visa signatur

CPU: 5800X3D| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

låter konstigt testa koppla in några diskar och se om den hoppar igång då.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Tack för svaret men har redan testat och det funkar inte heller.. drog på en dvd spelare samt ett par hårddiskar till men icke!

Blir att fixa ett nytt nätagg då jag öppnat zalman agget och såg ett par bucklade kondingar ändå. Blir ett nytt guld sertat 500w agg.

//Robert

Visa signatur

CPU: 5800X3D| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850