Krävs på betalning för ogiltiga fakturor...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PeCe:

@TS: Om du aldrig varit fakturakund hos dem, hur skulle du då kunnat hämta ut varor utan att betala!? Eller hävdar de att du var fakturakund?
Har du kontaktat dem igen efter att du blev kontaktad av KFM? Om ja, vad angav de för argument till att fodran var riktig?

Det är just detta jag också undrar! Alltid betalat vid uthämtande av varor, enligt kontraktet jag hade med dem var jag kontantkund! De har gjort bort sig helt och hållet och fakturerat mig för delar som aldrig hämtats ut.. Nej har inte kontaktat dem utan först och främst ska ärendet skickas tillbaka till dem, sedan skriver jag ett brev till dem med bestridan samt förklaring! Sedan får de välja om de drar det till tinget eller ej. I tinget har jag ett flertal punkter de har misslyckats på. Har med en jurist kollat igenom allt och är en solklar vinst för mig i tinget!

Om man vinner i tinget, finns det någon ersättning för vad man fått genomlida? Är ju ganska nedtryckande rent pshykiskt!

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Medlem

@TS: Har du kvar kontraktet (eller en kopia)? Isf borde du ha god chans att få rätt såvida inte de kan visa ett kontrakt som säger att du är fakturakund.

Hoppas det löser sig snabbt, det är jobbigt att ha gammal s*** hängande efter sig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PeCe:

@TS: Har du kvar kontraktet (eller en kopia)? Isf borde du ha god chans att få rätt såvida inte de kan visa ett kontrakt som säger att du är fakturakund.

Hoppas det löser sig snabbt, det är jobbigt att ha gammal s*** hängande efter sig.

Yesbox det finns De har även brutit mot dels inkasso lagen samt god inkasso ed

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Medlem

Ett problem med att skriva "bestrides" på papper är att det ordet har flera betydelser, varav en är att opponera sig mot något, och en annan att man betalar. Skriv då hellre att du inte betalar på något annat sätt.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kode:

Ett problem med att skriva "bestrides" på papper är att det ordet har flera betydelser, varav en är att opponera sig mot något, och en annan att man betalar. Skriv då hellre att du inte betalar på något annat sätt.

Visst kan det ha det! Men de orden inkl. förklaringen kan inte misstolkas, tex. att man bestrider pgr. av feladresserade fakturor/inkasso brev

Allt inskickat till kronolle i fredags, väntar på utslag sedan tar jag det där ifrån! Har nog aldrig mått kassare i magen iafall. Ska bli skönt att få detta överstökat! Haft tillräckligt med motgångar i livet nu tycker jag! Sen att man sitter arbetslös, söker jobb 4-5tim om dagen utan att lyckas få en intervju ens med alla mina meriter, referenser och kunskaper är ju bedrägligt! Men men, blir ju högre konkurrens nu när 60+ är livrädda för att sluta jobba vid 65 och stå utan dräglig pension! Å plugga vidare finns det inte möjlighet till då man redan har 2st privat lån som man amorterar så mycket som möjligt på!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Dags att uppdatera och berätta hur det gick

Skickade in delgivnings kvittot tillsammans med ett hand skrivet brev där jag skrev: Denna fordran bestrides i sin helhet! - det var allt som skrevs förutom ort, datum och underskrift då.

Tiden gick, rent pshykiskt har det varit påfrestande men även fysiskt då jag åkte på magkatarr pågrund utav stress :/ That´s life
Till slut fick jag svaret att fordrings sökanden (Bildelsbutiken) INTE har svarat på min bestridan och således har all framtida handläggning i fallet ratats utav KFM

Allways look at the bright side of life eller ?

Lite rätsida på livet iafall, nu fortsätter jobb sökandet och lite andra problem med en röv till arbetsgivare som lät mig provjobba 1v för att sedan ge mig lön svart som han själv beskattade med 32%, ingen löne spec eller någonting.. Men i detta fal orkar jag inte dra det vidare då man redan haft det tufft så det räcker! Nu ska jag se framåt och längta efter den lille knorren som kommer i September

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pissespann:

Skickade in delgivnings kvittot tillsammans med ett hand skrivet brev där jag skrev: Denna fordran bestrides i sin helhet! - det var allt som skrevs förutom ort, datum och underskrift då.

Tiden gick, rent pshykiskt har det varit påfrestande men även fysiskt då jag åkte på magkatarr pågrund utav stress :/ That´s life
Till slut fick jag svaret att fordrings sökanden (Bildelsbutiken) INTE har svarat på min bestridan och således har all framtida handläggning i fallet ratats utav KFM

Allways look at the bright side of life eller ?

Lite rätsida på livet iafall, nu fortsätter jobb sökandet och lite andra problem med en röv till arbetsgivare som lät mig provjobba 1v för att sedan ge mig lön svart som han själv beskattade med 32%, ingen löne spec eller någonting.. Men i detta fal orkar jag inte dra det vidare då man redan haft det tufft så det räcker! Nu ska jag se framåt och längta efter den lille knorren som kommer i September

Precis läst igenom tråden och kan inte säga hur glad man känner sig när man kommer till ett sånt här slut!

Gött som fan att det fixade sig, nu är de väl bara att önska dig lycka till på jobb fronten istället!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Reyintaz:

Precis läst igenom tråden och kan inte säga hur glad man känner sig när man kommer till ett sånt här slut!

Gött som fan att det fixade sig, nu är de väl bara att önska dig lycka till på jobb fronten istället!

Jo det kändes jäkligt skönt att sanning vann över lögn!
Ang. jobbfronten så blir det ev. att bekosta mig de utbildningar som erbjuds gällande offshore/oljeriggs branschen! Har en styvfar som jobbar just på oljerigg och det verkar oerhört spännande!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pissespann:

Härligt.

Det fetmarkerade borde alla som får konstiga fakturor läsa och ta åt sig.

Så enkelt är det, om man vet att man inte är skyldig något skall man heller inte behöva betala något, oavsett hur otrevligt det känns med inkasso och liknande!

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av davyp3:

Härligt.

Det fetmarkerade borde alla som får konstiga fakturor läsa och ta åt sig.

Så enkelt är det, om man vet att man inte är skyldig något skall man heller inte behöva betala något, oavsett hur otrevligt det känns med inkasso och liknande!

Korrekt! Hur illa de än må vara så måste man stå på sig.. inte lätt men jag kände att jag inte hade något att förlora på att hävda min oskyldighet! Rätt ska vara rätt även om det är ett stort företag man har emot sig!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gôtt att det löste sig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PeCe:

Gôtt att det löste sig.

Aa det var riktigt skönt faktiskt, skönt att kunna lägga allt som rörde mitt företag bakom sig och gå vidare!

Visa signatur