Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Jo, känner igen det där... vi ser ut att ha liknande skrivbord, tycker du inte vinkeln mellan skärmarna är lite vass?

Har ett jefla snedtak att ta hänsyn till, men hade velat möblera om så skärmarna stod rakare...

- - istället för / \ typ...

Jo lite vass är den nog där, var bak skärmarna och pillade. Men har börjat att planera att flytta hela kontoret till ett större rum när vår inneboende flyttar men då kommer jag bara trycka in mer prylar:)

Skrivet av medbor:

Städning är väl som disk, tvätt, eller kärleksrelationer, det kräver konstant jobb

Sånt är jag noga med, kan glömma kaffe koppen på morgonen som mest.

Permalänk
Medlem

Har blivit en del förändringar sedan jag senast postade i denna tråden så här kommer en liten update. Specs i sig. Skrivbordet är ett 180x80cm Uppspel från IKEA.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 MAX // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem

Känner DK's dömande blick konstant...

Permalänk
Medlem

Min lilla hörna

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Har blivit en del förändringar sedan jag senast postade i denna tråden så här kommer en liten update. Specs i sig. Skrivbordet är ett 180x80cm Uppspel från IKEA.

Kul att se en böjd skärm vertikalt... första gången jag ser det tror jag. Tänker att det måste vara bra för huvudrörelsen och blick fokus.

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

https://i.imgur.com/QisuHRB.jpg

Kul att se en böjd skärm vertikalt... första gången jag ser det tror jag. Tänker att det måste vara bra för huvudrörelsen och blick fokus.

Jag var lite skeptisk innan jag provade men det fungerar alldeles utmärkt. Hade även en 27" platt skärm som hade använts om det inte varit bra. Så nu hade min vän oturen att bara få en 27" skärm gratis ist för en 32".

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 MAX // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Visa signatur

<Intel i7-14700K> <MSI MPG Z790 Edge Ti MAX WiFi7 PCIe5> <Nvidia GTX1080Ti>
<2x16
GB Dominator Titanium CL30@6000MHz> <MSI MAG A850GL>
<
Samsung M.2 990 Pro 1TB> <Samsung 850 Pro 512GB>   
<
Phanteks NV7 White> <Logitech Z906 5.1>
<Windows 11 Pro>

Permalänk
Medlem

Mitt skrivbord. (Kartongen bakom tangentbordet är för att förhindra min ena katt från att "leka" med tangenterna)

Visa signatur

Teknik är en drog..
Förövrigt anser jag att Carthago borde ödeläggas.

Permalänk
Medlem

Inte lika flashigt som många av er andra, men jag vill ju inte heller ha det så

Höj/sänkbart skrivbord från DPJ, 200x120cm, djup 80cm.
Burken har jag bakom hurtsen under skrivbordet.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 White | ASUS Prime Z790-A | Intel i9 14900K | Artic Liquid Freezer II 360 | Corsair 2x32GB 5600Mhz DDR5 | Samsung 990 PRO M.2 2TB | DeepCool PX1200G 1200W | ASUS GTX 4080 | Samsung Odyssey C49G95 49"

Permalänk
Medlem

Flyttat så nytt ställe

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manboy:

Försöker få till Vaporwave-känsla i rummet

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Så ska det se ut, snyggt komponerat! Något sådant måste jag helt klart bygga ihop. Du har inga specs att dela med dig av på din utrustning?

Permalänk
Medlem

Ommöblering plus ny topp skiva inte helt nöjd än men duger för tillfället 🙂

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ 2x Asus 27GP850P/Fractel Design North

Ljud : Qacoustics 3030i / AMP Emotiva TA1 / Sub SVS SB2000 Pro

Permalänk
Medlem

Uppgraderade till en 32" 4K skärm så då fick 34" hamna på sidan.

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Asus PG32UCDM 32" 4K , Acer Predator X34S 34"

Permalänk
Medlem

Dagligen ser det ut såhär, försöker hålla det städat. Arbetar som systemutvecklare 100% remote. Macbook Pro M2 som arbetsdator som hanterar detta.

Försöker få till nån timme i veckan med att spela Hell let loose eller CS, då flyttar jag in 24" skärmen framför 49".

Kastar med en bild på den ofärdiga löpbandshörnan också. Skärmen går via HDMI till jobbdatorn så jag kan gå på bandet och jobba alternativt glo på något när jag springer.

Starry night "tavlan" är det första 1000 bitars pusslet jag och min fru lade tillsammans och fick därför ramas in. Även därför ramen får kämpa lite..

Ny musmatta är beställd, denna har varit med ett tag..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rockybruz:

Dagligen ser det ut såhär, försöker hålla det städat. Arbetar som systemutvecklare 100% remote. Macbook Pro M2 som arbetsdator som hanterar detta.
<Uppladdad bildlänk>

Försöker få till nån timme i veckan med att spela Hell let loose eller CS, då flyttar jag in 24" skärmen framför 49".
<Uppladdad bildlänk>

Kastar med en bild på den ofärdiga löpbandshörnan också. Skärmen går via HDMI till jobbdatorn så jag kan gå på bandet och jobba alternativt glo på något när jag springer.
<Uppladdad bildlänk>

Starry night "tavlan" är det första 1000 bitars pusslet jag och min fru lade tillsammans och fick därför ramas in. Även därför ramen får kämpa lite..

Ny musmatta är beställd, denna har varit med ett tag..

Ursäkta OT, men är du nöjd med Nydo-bandet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

Ursäkta OT, men är du nöjd med Nydo-bandet?

För att ha det som motionsband hemma funkar det kanon! Hade önskat att kunna konfigurera de förprogrammerade hastigheterna men det är en liten grej. Jag skulle absolut rekommendera det för priset (betalade 11.4k för det).

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3rrty:

Uppgraderade till en 32" 4K skärm så då fick 34" hamna på sidan.

<Uppladdad bildlänk>

Keyword : kod till vänster...

Helt plötsligt känns det helt rimligt att ha 3 stycken böjda vertikala skärmar bredvid varandra.

| | |

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!

Permalänk
Medlem

Så här ser det ut hemma. 3st 43" skärmar.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Håller på att renovera ett rum. Långt ifrån klar men här är resultatet än så länge.

(Klicka gärna på bilden för att förstora)

Permalänk
Medlem

Här sitter jag och myser nästan dygnet runt då jag jobbar hemifrån.
Köpte skärmen nyligen. Tidigare använt min LG OLED TV som datorskärm men nu skaffade jag äntligen en ”riktig datorskärm” med OLED. Landade på denna Asus PG32UCDP pga jag ville ha 4K då jag jobbar i macOS och vill ha högupplösning där, samt inbyggda KVM switchen gör det enkelt att byta mellan jobbdatorn och speldatorn.

Visa signatur

🍏 MacBook Pro 16" 2023 [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM, 1 TB SSD]
🕹️ Ryzen 7500F, Asrock A620I, 32GB DDR5, EVGA RTX 3060 12GB, SF750, NR200P
🖥️ ROG Swift OLED PG32UCDP

Permalänk
Skrivet av Snuken:

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Känner DK's dömande blick konstant...

Vad är det för bord, lampa, datorskärm och mac modell?

Skrivet av SnowgubbeN:

Håller på att renovera ett rum. Långt ifrån klar men här är resultatet än så länge.

(Klicka gärna på bilden för att förstora)

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Vad är det för monitorarmar och bord? Vad är det för växter?

Jag letar efter ett el och sänkbart datorbord med maguttag finns det något bra tips på sådana? Inget gamingbord från Ikea bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Vad är det för bord, lampa, datorskärm och mac modell?

Vad är det för monitorarmar och bord? Vad är det för växter?

Jag letar efter ett el och sänkbart datorbord med maguttag finns det något bra tips på sådana? Inget gamingbord från Ikea bara.

Bord oklart, fått av en kompis.
Lampan i taket är en plafond från Ikea. Verkar inte finnas kvar. Med philips hue lampor i.
Lampan på skärmen är en Xiaomi light bar
Skärmen är Dell UltraSharp U3223QE
Datorn 16" Macbook pro m2 pro